Mattias' Daily 340 GL 1.7
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Dat is niet zomaar af te stellen bij onze auto's.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;152657 schreef : Dat zijn de reactiestangen. De spoorstangen zitten aan je fuseekogels vast. (en hopelijk ook aan je stuurinrichting... :+)
uh, stangen aan de fuseekogel? nope!
De reactiestang zit aan de draagarm, en deelt ook 1 bout met de fuseekogel. Maar spoorstangen zijn het niet.
Het uitlijnen gebuurt met de stuurstangen / spoorstangen, en die zitten aan de stuurkogels. De stuurkogels zitten aan een aangegoten 'armpje' op de voorpoot.
Je stelt dus bij het uitlijnen eigenlijk de afstand tussen het stuurhuis en het armpje, zodat de richting van het wiel verandert terwijl het stuurhuis stil staat. De wielen moeten voor de beste wegligging, automatisch terugdraaien van het stuur na een bocht, etc, afgesteld worden op licht "toespoor" ofwel de afstand tussen de velgrand is aan de kant die wijst naar de voorbumper iets kleiner dan aan de kant richting de achterbumper.
Andere uitlijnings punten zoals castor (de hoek tussen de hartlijn topmount-fuseekogel t.o.v. perfect verticaal) en camber (het verschil in onderlinge afstand tussen de bovenkant en onderkant van de wielen) is niet met schroefdraad in te stellen maar je kunt dit bij grote afwijkingen wel corrigeren door bijvoorbeeld het ophangpunt van de reactiestangen met een moker een stukje terug naar voren te slaan.
- V300 register
- Verbannen
-
Vrijdag dan maar even gaan en ik ben er bijna zeker van dat het een zwart klusje zal worden, als het maar net die twee dingen bekijken en aandraaien is, dan is dat amper 40 euro waard! Ken die mannen en die zullen wel een zacht prijsje maken denk ik!
Pff, ben me alvast wat aan het inlezen voor het vervangen van de pakking van de oliepomp, maar lijkt mij nu al een vettige rotklus... weet iemand trouwens de maten van de dichting van dat asje? want dat zou ik ook gewoon best vervangen als ik er toch ben...
Ohja, ik zie bv op hbase een pakking staan voor het carter, maar als ik bij mij ga kijken, dan ziet het ernaar uit dat ze gewoon kit hebben gebruikt... Ook bij de oliepomp... is het de bedoeling dat ik kit ga gebruiken? Heb nu thuis de innotec easy gasket thuis op het schap liggen, had van een collega het advies gekregen deze te gebruiken en die staat hier ook op het werk, dus heb een busje mee waar ik van kan gebruiken... Vraag is of er dus ook nog wat papieren pakking aan te pas moet komen of niet..
- V300 register
- Verbannen
-
Op de onderdelentekening staat g??n pakking, dus dit kun je inderdaad het beste doen met een DUN laagje vloeibare pakking.
Bovenop de hulpas behuizing zit nog een dichtplaatje (bedoeld om een klassieke stroomverdeler te kunnen plaatsen?) waar je ook even naar moet kijken wat betreft lekkage.
De oliekeerringen waar je bij kunt zou ik zowieso wel vervangen, alle 4 dus krukas, nokkenas, hulpas en nokkenas aan de achterkant.
de 5e (krukas achter) laten zitten tot de koppeling een keer open moet.
Dan nog een belangrijk punt, controleer of de carter ontluchting en olie afscheider goed schoon zijn van binnen. Als deze vuil / verstopt zit, gaat de motor druk opbouwen in het carter en drukt ie de olie naar buiten, ook dwars door je nieuwe keerringen en pakkingen heen.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
Sinds de carb reviesie op de BBQ bij Jeroen rijdt de auto echt heerlijk, maar er 1 ding dat mij een heel klein beetje blijft bezighouden.
Wanneer ik met de auto rijd en hij lekker op temperatuur is, dan loopt hij stationair helemaal netjes zijn 900 toeren. Maar echter is het zo, dat als ik er 40 km mee op de snelweg heb gereden, zijn stationair toerental opeens op 1200 toeren en zelfs 1400 toeren (vorige vrijdag) blijft hangen! :wtf2:
Ik kan er zelf niet meer aan uit wat het nu is, want als ik de auto uitzet en direct erna weer start, dan loopt hij gewoon weer 900 toeren!
Het rare is ook, dat als hij met een verhoogd stationair toerental loopt en ik de koppeling laat opkomen, hij gewoon weer 900 toeren loopt... Hetzelfde geld als ik een paar keer stevig op de rem duw, dan zakt hij gewoon weer terug (behalve toen hij vrijdag 1400 toeren liep, toen wou hij niet zakken!)
Nu ben ik zaterdagochtend even langs de garage gereden en natuurlijk liep hij toen perfect zijn 900 toeren. De garagehouder zoekt de fout bij de carb en zegt dat die wss krom is en als hij warm wordt hij meer gaat vervormen en dat een verhoging van het stationair oplevert... Ik weet het gewoon even niet meer, dus bij deze! Wie weet wat voor beest er in de carb zit, want verder is alles tiptop en daarom blijf ik er gewoon nog zo lang mogelijk af, want als het dit maar is, dan kan ik er wel mee leven, maar als iemand mij de pasklare oplossing kan vertellen, dan los ik het ook graag op! :y:
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
controleer in ieder geval of het 'duwstangetje' vrij ligt als het gas losgelaten is.
- V300 register
- Verbannen
-