show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Mattias' Daily 340 GL 1.7

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2010 13:23 #845128 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Mattias' Daily 340 GL 1.7
Gebeurt bij mij ook wel eens. Zoals Jean-Luc zegt even kort een stoot gas geven en abrupt weer loslaten en hij draait weer braaf het toerental dat zou moeten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-09-2010 13:41 #845131 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mattias' Daily 340 GL 1.7
Wat ik wel eens deed (hij doet het niet meer bij mij) was als je toch stil staat, rem intrappen en dan voorzichtig de koppeling op laten komen tot het toerental zakt. Dan weer koppeling intrappen en als het goed is blijft hij dan netjes op 1000 toeren hangen.
Wel een beetje een durtie hek en hij werkte ook lang niet altijd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-09-2010 13:43 #845133 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mattias' Daily 340 GL 1.7
Joost, bij jouw stromberg carburateur kan het ook zijn dat de zuiger iets blijft hangen. Dan is een euvel van dat type carb.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-09-2010 13:53 #845135 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mattias' Daily 340 GL 1.7

setsunakaede;154966 schreef : Wat ik wel eens deed (hij doet het niet meer bij mij) was als je toch stil staat, rem intrappen en dan voorzichtig de koppeling op laten komen tot het toerental zakt. Dan weer koppeling intrappen en als het goed is blijft hij dan netjes op 1000 toeren hangen.
Wel een beetje een durtie hek en hij werkte ook lang niet altijd.


Hehe, die truk ken ik dus maar al te goed, maar helaas niet altijd effectief... Vraag mij nu gewoon echt af wat er nu aan de hand is en waarom hij dat nu doet! Het is niet dat er niet mee te leven valt, maar liever niet! :D
Just want to solve it!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-09-2010 14:24 #845136 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mattias' Daily 340 GL 1.7
Heb geduld: straks heb je je injectie klaar, ben je van die Franse meuk af. :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-09-2010 14:30 #845137 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mattias' Daily 340 GL 1.7

Lucluc;154971 schreef : Heb geduld: straks heb je je injectie klaar, ben je van die Franse meuk af. :D



Mmm, daar zal het nog even mee duren... Ben gisteren weer wat rotte plekken tegengekomen... zit er nu echt over te tobben hoe ik dat nou weer moet gaan herstellen! Moet nog is dringend foto's gaan maken, want heb ondertussen alle rotte, slechte plekken bloot gelegd en nu kan het bakken en braden beginnen!
Ik vervloek in ieder geval de vorige eigennaar een beetje, want die heeft mij nu dubbel zoveel werk bezorgd als hij niet eerst alles half zijn gat dicht had gesmeerd, gebakken en gerevetteerd...

Dus om terug te komen. Ik zit nog even met het franse kreng, dus kan hem ook maar wat beter en beter maken! Want ik moet eerlijk zijn, hij heeft gewoon een zalige motor... Echt een super ding!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2010 19:43 #845154 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Mattias' Daily 340 GL 1.7

Lucluc;154968 schreef : Joost, bij jouw stromberg carburateur kan het ook zijn dat de zuiger iets blijft hangen. Dan is een euvel van dat type carb.


Dat weet ik, maar daar heb ik weinig aan als ik voor het verkeerslicht sta :D

Hij moet sowieso nog een keer open want hij gooit de olie eruit. Ik blijf aan het bijvullen :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-10-2010 17:37 #850316 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mattias' Daily 340 GL 1.7
Vandaag maar is even gekeken naar mijn dagelijks vervoer, want gisteren kwam ik tot de constatatie dat mijn mijn koelvloeistofpeil wat laag stond, dus maar eens gekeken of ik ergens een lekje kon vinden... gelukkig niets gevonden en het vaatje maar gewoon weer afgevuld...

Tevens wordt het aan de bestuurderskant toch wat nat ergens onder de matten, er zat een klein beetje witte schimmel, maar ik heb de oorzaak nog steeds niet kunnen vinden. volgende keer de vloermatten en interieurbekleding loshalen en kijken wat ik kan vinden!

Tevens ook nog maar eens de carb bekeken, maar helaas was ik bij het verwijderen van het slangenwerk aan de luchtfilter iets the enthousiast wat resulteerde in een kapot T-stuk van de carterontluchting... Maar snel even iets in elkaar gezet in afwachting tot ik een nieuw stukje kan vinden.


Paar koperen stukjes en veel geduld later zit het er toch ongeveer weer op... Het is niet perfect, maar voorlopig hoop ik dat het goed genoeg is...


Ook de carb maar is bekeken, bleek dat 3 van de bouten die de carb op het spruitstuk houden gewoon los zaten, mss verklaart dat mijn onstabiel toerental als de motor warm was... deze maar even aangetrokken en straks na een lang ritje even controleren... denk wel dat dat de oorzaak was!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-10-2010 23:44 #851313 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mattias' Daily 340 GL 1.7
Dat het bij onder de mat nat is, kan komen doordat er water via voorruitrubber naar binnen lekt. Heb dat zelf met twee Volvo's gehad, en dat is makkelijk op te lossen door de voorruit af te (laten) kitten. Kost haast niks als je dat laat doen, en het scheelt een hoop ellende.

Edit: als je dit gaat doen, hou er dan rekening mee dat je het rubber zowel aan de raamkant als aan de carrosseriekant afkit!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-10-2010 23:54 #851316 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mattias' Daily 340 GL 1.7
Ik zou persoonlijk eens kijken wat de oorzaak van het lekkende rubber is (slecht rubber, roest?). Het zou namelijk niet mogen lekken. Kit vind ik nogal een zozo oplossing eigenlijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD