Mattias' Daily 340 GL 1.7
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Wel een beetje een durtie hek en hij werkte ook lang niet altijd.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
setsunakaede;154966 schreef : Wat ik wel eens deed (hij doet het niet meer bij mij) was als je toch stil staat, rem intrappen en dan voorzichtig de koppeling op laten komen tot het toerental zakt. Dan weer koppeling intrappen en als het goed is blijft hij dan netjes op 1000 toeren hangen.
Wel een beetje een durtie hek en hij werkte ook lang niet altijd.
Hehe, die truk ken ik dus maar al te goed, maar helaas niet altijd effectief... Vraag mij nu gewoon echt af wat er nu aan de hand is en waarom hij dat nu doet! Het is niet dat er niet mee te leven valt, maar liever niet!

Just want to solve it!
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;154971 schreef : Heb geduld: straks heb je je injectie klaar, ben je van die Franse meuk af.
Mmm, daar zal het nog even mee duren... Ben gisteren weer wat rotte plekken tegengekomen... zit er nu echt over te tobben hoe ik dat nou weer moet gaan herstellen! Moet nog is dringend foto's gaan maken, want heb ondertussen alle rotte, slechte plekken bloot gelegd en nu kan het bakken en braden beginnen!
Ik vervloek in ieder geval de vorige eigennaar een beetje, want die heeft mij nu dubbel zoveel werk bezorgd als hij niet eerst alles half zijn gat dicht had gesmeerd, gebakken en gerevetteerd...
Dus om terug te komen. Ik zit nog even met het franse kreng, dus kan hem ook maar wat beter en beter maken! Want ik moet eerlijk zijn, hij heeft gewoon een zalige motor... Echt een super ding!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Lucluc;154968 schreef : Joost, bij jouw stromberg carburateur kan het ook zijn dat de zuiger iets blijft hangen. Dan is een euvel van dat type carb.
Dat weet ik, maar daar heb ik weinig aan als ik voor het verkeerslicht sta

Hij moet sowieso nog een keer open want hij gooit de olie eruit. Ik blijf aan het bijvullen

- V300 register
- Verbannen
-
Tevens wordt het aan de bestuurderskant toch wat nat ergens onder de matten, er zat een klein beetje witte schimmel, maar ik heb de oorzaak nog steeds niet kunnen vinden. volgende keer de vloermatten en interieurbekleding loshalen en kijken wat ik kan vinden!
Tevens ook nog maar eens de carb bekeken, maar helaas was ik bij het verwijderen van het slangenwerk aan de luchtfilter iets the enthousiast wat resulteerde in een kapot T-stuk van de carterontluchting... Maar snel even iets in elkaar gezet in afwachting tot ik een nieuw stukje kan vinden.
Paar koperen stukjes en veel geduld later zit het er toch ongeveer weer op... Het is niet perfect, maar voorlopig hoop ik dat het goed genoeg is...
Ook de carb maar is bekeken, bleek dat 3 van de bouten die de carb op het spruitstuk houden gewoon los zaten, mss verklaart dat mijn onstabiel toerental als de motor warm was... deze maar even aangetrokken en straks na een lang ritje even controleren... denk wel dat dat de oorzaak was!
- V300 register
- Verbannen
-
Edit: als je dit gaat doen, hou er dan rekening mee dat je het rubber zowel aan de raamkant als aan de carrosseriekant afkit!
- V300 register
- Verbannen
-