show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Mattias' Daily 340 GL 1.7

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2010 20:28 #833371 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mattias' Daily 340 GL 1.7
Aangrijppunt van de koppeling is een ramp voorlopig, maar die kan ik wel nog wel afstellen of niet... Dat zit denk ik op 2/3de van de totale pedaalhoogte, helemaal rot om mee te rijden, maar het went... En vanwege tijdsgebrek ook nog niet naar gekeken in tussentijd!

Verder gaat opschakelen wel heel goed eigenlijk, terug gaat ook soepel, al hapert hij kort bij van 3 naar 4...
Enig idee van wat het kan zijn? Toch niet de synchro-meshes? Dat zou niet zo leuk zijn, want dan is de bak op zijn einde, ondanks dat er eigenlijk nog geen 80.000km op staan...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2010 20:32 #833372 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Mattias' Daily 340 GL 1.7
neuh dat zal wel meevallen.

het kan zijn dat de achteruitblokkeerpal niet goed afgesteld is en de mechanische beweging van z'n 1 blokkeerd, kun je afstellen door de bak in z'n 1 te zetten; schroefjes iets lossen (pookhoes ff weghalen) op 't oog rechtzetten en bovenste schroefje vastzetten, pook recht naar achteren trekken en vlak voordat hij van de geleiderail loopt de onderste schroef vastzetten. daarna 1 weer inschakelen en kijken of de pook net iets vrijloopt van de geleiding

als dat niet werkt zou ik eens de olie verversen (let op het juiste type!) en goed afvullen, dat verricht soms ook wel eens wonderen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2010 21:02 #833377 door V300 register
Thanks Anjo, die pook bekijken doe ik direct dit weekend al! Want ik wil er zo snel mogelijk verbetering in zien!
Als dat dan niet beter is, dan komt de oliewissel er binnen de maand! hopelijk wordt het dan beter...

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2010 22:14 #833395 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Mattias' Daily 340 GL 1.7
Karsten, ik had hetzelfde. Bij mij was het opgelost toen ik dat achteruitrijversnellingsmechanisme (:D) anders had afgesteld (mijn achteruitrijlampen bleven ook branden). Zoals Anjo al zegt.

Overigens kan ook bij mij alleen teruggeschakeld worden naar 1 als hij bijna stilstaat.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2010 22:57 #833410 door V300 register
Klopt.
En met het koppel en vermogen van de 1700 hoef je in principe ook alleen maar de 1 te gebruiken om hem aan het rollen te brengen... Ik rij zelfs regelmatig gewoon weg in zijn twee, geen probleem.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2010 23:10 #833411 door V300 register
in zijn twee wegrijden heb ik ook vaak, gewoon omdat ik soms weiger terug te schakelen omdat de eerste versnelling zo vervelend is!
Verder mag ik echt niet klagen, het is echt een goed wagentje, zelfs al toen ik hem kocht voor 300 euro!
Helaas hebben een paar fratsjes (lees morgen maar) ervoor gezorgd dat het eigenlijk een heel dure auto is geworden! Ach, ik heb wieltjes nodig!

Het is gewoon echt iets waar ik mij aan begin te ergeren en ik hoop dat met de tip van Anjo, ik net als Joost goeie resultaten mag boeken. Al is het maar dat hij in stilstand al wat lekkerder schakelt. Nu is het gewoon soms worstelen...

Diede, je bent nog steeds welkom om er een testritje mee te maken op de BBQ, al is het maar om is van jou te horen wat er aan schort, jij bent tenslotte een 1700 gewoon nu!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2010 23:36 #833415 door V300 register
Hehehe om echt te weten wat er aan schort kan je beter Anjo laten rijden...
Maar ik rij graag een rondje de 12e, misschien dat ik ook al wel wat opmerk.

En help me ff herinneren dat ik een carb meeneem zodat we ff over een biertje heen daar doorheen kunnen lopen, zal ik je wat dingetjes aanwijzen die ik inmiddels ben tegengekomen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-05-2010 09:04 #833446 door V300 register

setsunakaede;145303 schreef : Hehehe om echt te weten wat er aan schort kan je beter Anjo laten rijden...

Dat was eigenlijk het plan, maar aangezien Anjo ons deze keer laat stikken, zal het niet deze keer zijn gok ik! Ik zal zo maar is starten met het levensverhaal van deze daily... Pff, daar zal ik wel even zoet mee zijn!

De foto's zijn bij deze voorzien van een woordje commentaar. Verhaal volgt!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-07-2010 11:46 #837293 door V300 register
Zozo, eindelijk hier weer is een update neerknallen:

Alle carburateur gerelateerde problemen zijn inmiddels allemaal voorbij, met dank aan Diede en Wouter die op de BBQ hun uiterste best hadden gedaan om hem in orde te brengen...Ook dank aan Ronald voor het veelvuldig testrijden en ook Wouter die hem op zondag de oplawaai van zijn leven heeft gegeven (120 in 3de versnelling! :D) Het had wat voeten in de aarde, waaronder iets met een gemiste verplichte verkiezing...maar hij rijdt nu echt veel lekkerder en dat schokken is er weer lekker uit!

Het afstellen van de koppeling is echter nog niet gebeurd, alle assteunen thuis zijn in gebruik voor de 360 en heb er ook nog niet echt tijd voor gevonden. Dat moet dus nog gaan gebeuren, maar dat doe ik tesamen met nog een ander openstaand probleem. Namelijk de voorophanging!

Zoals Diede, Ronald en Wouter op de BBQ konden vaststellen, raakt het rechter voorwiel bij een drempel/stevige sportief genomen bocht de onderkant van de wielkast... Conclusie, versleten voorveren en dempers.
De dempers had ik nog op stok liggen bij mij thuis, maar voor de voorveren moet ik nog even verder gaan kijken! Ik heb thuis nog wel een setje voorveren van een 360 liggen (staat niet helemaal gekend, mss ook wat versleten), maar ik durf ze nog niet zonder de zegen hier gaan monteren. Dus de vraag is, mag ik de veren die ik heb liggen van de 360 monteren met nieuwe schokdempers op de 1.7?
Als dat mag, dan gaat dat snel gebeuren, samen met het vervangen van de remolie, remblokken en achterremcilinders. Ook zou een oliewissel voor de bak nog moeten gebeuren, maar dat alles zou ik doen samen met een collega op een brug bij een bevriende garage...

Ook dit weekend maar even het rode monster zijn kleur wat teruggegeven. Ik vond vorige week thuis nog ergens een fles pollish en wax, dus dit weekend maar een paar uurtjes uitgetrokken om het oranje van de lak terug wat roder te maken!

De lak was echt ver heen en op sommige plaatsen moest ik gewoon meerdere lagen van het spul aanbrengen om hem wat egaal te krijgen! Het gevoel dat de lak ervoor had (wat schurend), is nu veranderd in een zacht babyvelletje en hij glanst ook weer helemaal mooi! Mijn ma kon het niet geloven dat hij nog zo rood kon worden en zo kon glimmen! het was net alsof er een andere auto op de oprit stond dan een paar uur eerder! Foto's moet ik nog even schieten, want vanwege een grasmaaier ongelukje van mijn pa is het er niet meer van gekomen! Als het goed is maak ik vanavond een paar mooie foto's en zet ik ze morgen online (zullen wel GSM foto's worden, want ben niet meer thuis en heb geen andere camera!)

Al bij al, we gaan weer voorruit en straks weer lekker verder met de 360!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-07-2010 00:50 #837316 door V300 register
oh, nee dat dacht ik niet, Karsten.

oorzaak en oplossing kloppen wel, maar het is niet het wiel wat de wielkast raakt.
het is gewoon de spatlap die over de grond sleept :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC