Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Succes!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Het grootste probleem bij deze 340 is geld, zoals FP146 al heeft aangegeven

Wat betreft de keuze voor het plaatwerk: Het was gewoon nodig, want met die deuk mocht de auto de weg niet op vanwege scherpe uitstekende delen, en die deur was gewoon nodig in verband met regen (het water sijpelde naar binnen met de tuinslang erop). De koppeling kan nog wel wat hebben mits je er uiteraard gewoon normaal mee rijdt.
Maargoed, ik hoor iedereen over de carburateur en over vacuumlekken. Waar moeten we dat precies in zoeken? Pakkingen ofzo? Want dan kijken we daar eerst ff naar; een stuk goedkoper!
Wat betreft de radio; dat kost niet heel veel. We moeten de bekabeling even iets aanpassen, gezien het feit dat er een (vermoedelijk) een alarm in de auto zit ingebouwd, en dat op verschillende plaatsen tussen de bekabeling is geprikt. Dus we leggen het + en - gedeelte even aan, aan een nieuw ISO blokje en nieuwe speakers, wat direct de enige kosten zijn. De radio had ik nog liggen, dus voor 4 tientjes heb je een audioset in de auto, wat mij alles meevalt. Die ruitensproeierpomp was gewoon ff nodig

Dat van die scharnierpentrekker... heel stom maar niet aan gedacht!
Maargoed het Volvo'tje begint er alweer netjes uit te zien. Weet iemand of het mogelijk is om de koppeling nog wat te stellen? In de zin van het pedaal wat te stellen. Want slippen doet hij nauwelijks, maar het aangrijppunt zit haast bovenaan?
- V300 register
- Verbannen
-
Met de pen ga je onderin je scharnier staan en dan pak je het ding aan de lange strip vast en met de hamer tik je op de koker aan de onderkant.
De lange pen zijn overigens gewoon 2 lange bouten aan elkaar gelast.
Deze foto is ook nog voor Karsten trouwens

Vacuumlekken zoek je overigens in spruitstukpakkingen of vacuumslangen.
- V300 register
- Verbannen
-
Ben heel benieuwd wat de technische reparaties nodig zijn voor de auto. Ik ben bang dat hij het niet zo lang meer trekt met al dat geschud. Hij leek ook meer te schudden, maar dat kan ook van mij komen. Noem het maar bezorgdheid :halo: .
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Jos360;145097 schreef : Onderste scharnierpen heb je speciaal gereedschap voor nodig. Omdat de hoek van de deur het niet toelaat om de pin naar onderen er uit te slaan moet het naar boven toe, een normale pendrijver kun je er niet onder krijgen. Dit gereedschap is nog wel te koop. Ik heb er zelf een gemaakt toen ik de deur moest vervangen.
Met de pen ga je onderin je scharnier staan en dan pak je het ding aan de lange strip vast en met de hamer tik je op de koker aan de onderkant.
De lange pen zijn overigens gewoon 2 lange bouten aan elkaar gelast.
Deze foto is ook nog voor Karsten trouwens
Vacuumlekken zoek je overigens in spruitstukpakkingen of vacuumslangen.
Jos, wat voor maat bout is dat dan? M5 of groter... wat zijn ongeveer de ruwe maten van het stuk... Zijn er dingen die je nu zou verbeteren...
Nu kunnen we nog iets veranderen indien dat het ontwerp zou verbeteren, dus we horen het graag!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Dendorssers;145116 schreef : Jos, wat voor maat bout is dat dan? M5 of groter... wat zijn ongeveer de ruwe maten van het stuk... Zijn er dingen die je nu zou verbeteren...
Nu kunnen we nog iets veranderen indien dat het ontwerp zou verbeteren, dus we horen het graag!
Geen idee, ik meen M6 maar ik heb gewoon een bout gepakt die paste. Hier werkte het perfect mee dus ik zou niet weten wat ik nu moet verbeteren

Dat dwarse steunplaatje moet er wel op zitten iig, ik had het er eerst niet op zitten maar toen boog het hele ding door.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
FP146;145135 schreef : Ik lag vannacht te denken over het feit dat Karsten bleef volhouden dat het de carb is. Eigenlijk is het nog niet eens zo gek idee als ik het advies van mijn buurman en het advies van Karsten aan elkaar link. De buurman zegt: cilinder werkt tegen. Karsten zegt, benzine wordt niet goed verdeeld. Maar het gevolg daarvan is natuurlijk dat de cilinder niet voldoende benzine krijgt en dus gaat tegensputteren. Klinkt dit logisch, of is het niet zo simpel als ik hoopte?
Ik denk dat je vooral heel goed moet gaan luisteren! Probeer is met lopende motor hier en daar wat aan de vacuum-slangetjes te prullen. Luister ondertussen ook naar een sis/zuiggeluid...Niet lostrekken maar gewoon bewegen... Veranderd dit de loop van de motor, dan zit je wss met poreuze slangetjes...Kijk ook na of ze nergens scheuren vertonen, wat gebeurd er als je met draaiende motor op de rem duwt (paar keer kort na elkaar stevig duwen)? Veranderd de loop van de motor dan zit je ergens met een vacuumlek...
En deze optie acht ik zeer waarschijnlijk na 20 jaar dienst...
Als je zeker bent dat alle slangen nog goed zijn, dan ga je aan de slag met remmenreiniger rond de carb... (demonteer hiervoor de zwarte pannenkoek(luchtfilterhuis) en spuit op de basis van de carb, daarna op de carb zelf en luister of de motor anders gaat lopen... Indien ja, je hebt een luchtlek in het inlaatcircuit. Dat wil zeggen versleten pakkingen.
Eigenlijk zou het het beste zijn als je eerst gewoon alle ontstekingsdelen gaat vervangen als dat nog niet recent gedaan is, bougies, rotor, verdelerkap, bougie-kabels... Dan sluit je gewoon deze zaken al uit!
Als je hiermee rond bent, heb je vermoedelijk al wat zaken kunnen vinden en oplossen... Is het dan nog niet dusdanig verbeterd, rij dan maar is eerst langs de garage om hem opnieuw af te stellen, want dan is je carb gewoon helemaal afgesteld geweest op lekken enz... Hij moet dan als het ware geherkalibireerd worden op een gezonde motor.
Anjo zal dit lijstje wss nog wel wat kunnen aanvullen of verfijnen, dit zijn gewoon mijn eigen ervaringen. Als je hiermee begint, ben je al een grote stap in de goeie richting aan het zetten! SUCCES :y: