Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)
- V300 register
- Verbannen
-
Net effe het interieur gepoetst. Morgen naar de sloop. Heja op de Binckhorst heeft maarliefst 7 Volvo 340 voorschermen rechts, dus dat is wel gunstig, en ik krijg hem cadeau. Wordt alleen een hele klus om dit voorscherm ook aan te sluiten, aangezien de carrosserie erachter ook een tikkie heeft gehad.
Koppeling volgt waarschijnlijk in juli...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ook ik heb prima ontvangst

- V300 register
- Verbannen
-

Gisteren al even in actie gekomen, we zijn met 't Hok naar Berkel en Rodenrijs gereden en weer terug met mijn vader achter het stuur. De kennissen waar we heen reden keken even verbaasd toen er ineens een oude Volvo voor de deur kwam te staan ipv de Renault Grand Scenic uit '06 die ze verwachtten. De hele dag is er gespot met mijn karretje, maar hij bleek stoer genoeg te zijn om uitgezwaaid te worden door deze kennissen + de gehele familie. Toch wel een indruk achtergelaten...??
Vandaag gaan we eventjes naar Heja toe, beetje afdingen op de voorschermen en hopen dat ze de kleur van mijn auto hebben, want dat scheelt weer werk

Als ik een schermpje ga halen straks, doen we er hoogstwaarschijnlijk ook gelijk even een ruitensproeierpompje bij. Deze hebben we doorgeblazen, we hebben de bekabeling gecheckt, maar het motortje is gewoon echt mol. Kost je een euro of 20 nieuw, maar hee, als student zoek je de goedkoopste optie he...

- V300 register
- Verbannen
-
Ik moet straks iemand ophalen op de Bickhorst!
Dus misschien komen we elkaar nog tegen.
Als ik je zie zal ik wel toeteren ok?.

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Vandaag dus een dagje Volvo. Bij Heja hebben we voor 40 euries een voorschermpje meegekaapt van een 360 (denk GLS edition aan de striping te zien??) en ik heb een mooi tweedehands ruitensproeierpompje meegenomen daar voor 15.
Mijn buurman kwam nog kijken en die is al j???ren monteur. Hij zei dat het geschud hoogstwaarschijnlijk komt door het tegenwerken van ?en van de cilinders, hoewel hij wel gewoon op 4 pitten loopt. Iemand ervaring mee?
Het loshalen en weer monteren van een volvo-voorscherm blijkt een aardige butklus te zijn, we telden zo een schroef of 15 op de meest rottige plekken. Ook is mijn wielkast dusdanig ingetikt, dat de schroefjes in mijn wielkast met een speling van ca. 6 cm niet meer passen en het scherm dus alleen bovenaan, vooraan en aan de uiterste onderste punten vastzit. Op foto 3 van de shoot, kan je zien hoe de buitenkant van mijn wielkast eraan toe is. De bevestiging voor het scherm is niks meer waard... De kleur laat ik binnenkort even gratis door een connectie overspuiten

Gelijk even mooie fotootjes geschoten by twilight aan het water, samen met de Kia Pride Combi van mijn beste mattie, die ook op de foto's te zien is...Resultaat is fraai

Op de laatste foto zie je het schermpje het best, gewassen en wel.
Hier de shoot:

Mogen jullie me zeggen welke van de twee meer flair heeft (ondanks 12 jaar leeftijdsverschil...)

Binnenkort dus even kleppen stellen. Compressiemeetinkje doen.
Hopen dat het niet teveel gaat kosten, maar ik ben positief gestemd

- V300 register
- Verbannen
-
FP146;144983 schreef : Mijn buurman kwam nog kijken en die is al j???ren monteur. Hij zei dat het geschud hoogstwaarschijnlijk komt door het tegenwerken van ?en van de cilinders, hoewel hij wel gewoon op 4 pitten loopt. Iemand ervaring mee?
Het loshalen en weer monteren van een volvo-voorscherm blijkt een aardige butklus te zijn, we telden zo een schroef of 15 op de meest rottige plekken. Ook is mijn wielkast dusdanig ingetikt, dat de schroefjes in mijn wielkast met een speling van ca. 6 cm niet meer passen en het scherm dus alleen bovenaan, vooraan en aan de uiterste onderste punten vastzit. Op foto 3 van de shoot, kan je zien hoe de buitenkant van mijn wielkast eraan toe is. De bevestiging voor het scherm is niks meer waard... De kleur laat ik binnenkort even gratis door een connectie overspuiten. De onderkant en de dorpel hebben we gelijk even getectyleerd
.
ivm dat eerste: CARB! Ik heb nog zelden een 1.4 geweten waar het schudden niet carb gerelateerd was, dat wil zeggen ofwel een vacuumlek of gare pakkingen in de carb zelf! Ik zou het als ik jou was in die richting gaan zoeken...
Verder zou ik eigenlijk zo snel mogelijk de auto laten rechten, want daar zitten ook de problemen voor je nieuwe voorschermen, het kost een hap (mss willen ze thuis wel wat sponseren), maar dan los je ineens alle problemen op lijkt mij! Ik zou al is op verschillende plekken prijzen gaan vragen, dan weet je vermoedelijk al hoe hard je moet gaan sparen de komende maanden!