Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)
- V300 register
- Verbannen
-
Mwoa, klokje zit al in de klokkenwinkel naast de snelheidsmeter en een toerenteller vind ik niet zo noodzakelijk. Kan er eigenlijk een gewone after market radio in of iemand weet??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Edit: Oh nee, staat bij electra, hier om precies te zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
Even een klein updeetje! De Volvo staat momenteel nog voor de deur van mijn beste vriend, op wiens naam de auto ook staat. Helaas is de auto nogsteeds onverzekerd, maar dit is het eind van de week wel opgelost, hoop ik zo.
Aanvankelijk was de planning om volgende week dinsdag naar De Binckhorst in Den Haag te rijden om wat onderdelen te gaan halen, maar nu de boeking van mijn vakantie ook betaald moet worden zat dit enkel bij kijken blijven, ben ik bang. Gelukkig zit er nog een volle tank peut in...
Ik ben bang dat ik - tot ik mijn rij-examen heb maandag - even weinig handen uit de mouwen kan steken voor de Volvo. Hopen dat ik mijn rijbewijs in ??n keer haal. Kan ik gelijk de auto op mijn naam zetten en de administratieve rompslomp doen!
Jullie horen zeker nog meer over ma voiture

- V300 register
- Verbannen
-
Gister weer even het een en ander gedaan aan de Volvo.
Helaas geen foto's gemaakt.
Ik heb even het radioklepje in mijn middenconsole opengemaakt om te kijken of er al iets van bekabeling achterzat. Dit bleek nauwelijks zo te zijn, maar die radio komt er uiteindelijk wel in. De speakers kan ik nog wel ergens vandaan vissen, moet alleen een antenne op de auto gaan zetten en dat is nog wel een leuke klus.
Ook ben ik er definitief achter dat de schokbreker linksvoor degene is die zo jankt bij elke hobbel en de auto hangt ook iets naar links. Ik durf in ieder geval niet te hard met de 340 over hobbels te rijden uit angst dattie straks helemaal door zijn hoeven zakt!
De bumpertjes heb ik even behandeld met Vaseline. De witte, verweerde kleur verdween hiermee als sneeuw voor de zon. Tuurlijk, je hebt er ook specifieke middeltjes voor, maar dit is goed genoeg.
Ook heb ik samen met een vriend even het rechter voorscherm losgehaald om te kijken wat er exact voor schade onderhuids zit. Helaas zit dit er niet best uit, het is meegedeukt en aan het wegrotten. Ook mijn dorpeltje begint, even opschuren, spuiten en tectyleren. Het ouderwetse geluid wat er uitkomt is deels ook te danken aan een lekke knalpot...
We hebben voor de lol nog even de luchtfilter een frisse neus gegeven door hem simpelweg even open te maken. Hier kwam een echte Volvo-filter uit. H?t bewijs dat het onderhoudsboekje + volledige afgestempelde historie klopt. De auto is dus al die tijd echt vertroeteld bij Volvo!
- V300 register
- Verbannen
-
FP146;144701 schreef : Moet alleen een antenne op de auto gaan zetten en dat is nog wel een leuke klus.
Bij Streepje moet er ook een antenne komen als ik er een radio in wil hebben, maar dan ga ik voor zo'n ruit ding, zodat ik niet in de wagen hoef te boren. Ideetje misschien?

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb ook gedacht aan zo'n raamding en intussen ben ik al van mijn idee afgestapt dat ik een antenne ook daadwerkelijk op het dak ga plaatsen. Eventueel kan ik altijd nog gaan voor een haaienvin, zoals dat bij Duitse auto's een trend is. Ik vind dit alleen niet echt passen bij mijn autootje, haha.
Volvo is verzekerd (Semi-oldtimer nog wel

Eindelijk

Zoals je kunt zien zit er niet genoeg vaseline op de voorbumper, waardoor de auto er een beetje crappy uitziet. Zucht. Dat wordt poetsen.
Straks even mijn embleempjes vastlijmen met Bison

Ik rijd tenslotte in een Volvo, niet in een Olvo....
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
bereik is perfect, zeer weinig ruis etc. enige zender waar ik wat moeite mee heb is decibel maar dat heb ik hier met al m'n radio's:)
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
't was in eerste instantie bedoeld als een probeersel maar aangezien de ontvangst goed was vond ik het daarna wel best.