show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-06-2010 00:04 #834789 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)
Binnenkort zal ik je bumpertjes weer even ?cht zwart toveren :yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-06-2010 08:14 #834796 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)
Als ik het goed zie mist het rubber om de deurklink op de foto, heb je die er ook weer tussen gemonteerd?

Leuk die laatste foto's, vind het een mooei kleur dat hele donkerblauwe.

Kom je ook nog langs op de BBQ komende zaterdag?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-06-2010 21:24 #834923 door V300 register
Ja dat is het zeker!

Nee ik kom niet langs zaterdag, sowieso heb ik al geen tijd omdat ik mijn eigen verjaardag vier :) Ik zou graag komen, maar ik weet ook niet of de Volvo het haalt. Vandaag startte hij in de stortregen pas na 8 pogingen met vol gas en choke open, langzaam kwam hij met ca. 1 slag per 1,5 seconden op gang en werd het steeds meer. Hij hikte en bokte de hele weg naar het stembureau (wel 800 mtr...) en een klein heuveltje in zijn 2 deed hem de das om en hij viel uit. Daarna weer 3 pogingen moeten doen de auto weer te starten. De motor was vrij snel warm en liep stationair met choke aan heel onregelmatig en rookte als de ziekte (is ook kou denk ik, was witte rook en de koppakking is in orde).

Ik weet niet of ik morgen mijn vriendinnetje durf op te halen in Den Haag met de Volvo...Eerst maar even tanken en een rondje door de stad doen om te kijken of de motor niet t? warm wordt, anders ga ik de gok gewoon wagen.

Het rubber zit er inderdaad alweer omheen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2010 21:47 #834927 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)
oorzaak daarvan is 99% zeker een setje versleten bougiekabels; door het vochtgehalte tijdens een regenbui gaat de hoogspanning overslaan van bougiekabel naar bougiekabel en soms ook nog wel naar 't blok zelf

ik denk dat je maar eens moet beginnen met een algehele grote beurt, dat zal een heel groot deel van de klachten wegnemen; zoniet alle.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-06-2010 15:57 #834989 door V300 register
Jaa dat zou heel mooi zijn, zij het dat ik er voorlopig geen geld voor heb en het dus in delen moet doen :(
Zag ik nou dat lidmaatschap zonder Volvoice maar een tientje is??

Vandaag mijn eerste rit gereden in de Volvo met rijbewijs, gelijk een flink stuk getoerd. Bij het eerste stuk naar het tankstation startte hij direct maar werkte mijn knipperlichten niet (?).
Daarna gedroeg de auto zich stukje bij beetje beter en alhoewel hij nog schudt als een malle heeft hij zich prima gehouden, de motor werd niet zo warm als ik van tevoren dacht. Gek genoeg was na het tankstation het starten weer even een dieptepuntje, een mevrouw bij het tankstation kwam zelfs even informeren of ze haar sleepkabel tevoorschijn moest halen :p:hmmz:. Toen hij eenmaal weer liep deden de knipperlichten het vreemd genoeg ook weer.
Ochtendhumeurtje denk ik :)

Zodra de auto de brug opgaat horen jullie het van me!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-06-2010 16:47 #834992 door V300 register
Even snel een euro of 50 sparen Jelle, meer kost het je echt niet en gauw bougies, kabels, rotor en verdelerkap vervangen! Je zal echt niet weten wat er gebeurd! Je verbruik daalt ook, dus dat scheelt je financieel ook weer! Het zijn alleen maar voordelen, gewoon even 50 euro bij je ouders lenen desnoods!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-06-2010 19:25 #835005 door V300 register
Lidmaatschap is 32,50 geloof ik, Volvoice zit daar standaard bij.
Wat jij hebt gezien is het partnerlidmaatschap, en nee daar zit geen Volvoice bij nee..., die krijgt je partner al. Je moet dus wel een vol betalende partner hebben om dat tientjeslidmaatschap te kunnen nemen.

Maar van 32,50 per jaar word je echt niet arm hoor, dat zijn omgerekend 2-3 studentenbiertjes per maand of 1 kroegbiertje per maand. En je haalt er een hoop voordelen uit, zoals de documentatie en de sleuteldagen.

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2010 19:35 #835011 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)
Ik heb van m'n lidmaatschap nu al dikke profijt gehad :) Alleen al voor de technische informatie die ze beschikbaar stellen op de site zou je het al doen :P

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2010 21:09 #835023 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)
Je zou in ieder geval al eens kunnen beginnen met nieuwe bougies en bougiekabels. Dan schuur je de contacten in de verdelerkap even op (tijdelijke oplossing) en kun je volgende maand een nieuwe rotor + verdelerkap halen en de olie + filters verversen c.q. vervangen. Ik zou het echt doen.

Wat je in totaal kwijt zou zijn kun je bijvoorbeeld eens opzoeken op hbase.nl.

Wat ik voor een grote beurt sowieso zou vervangen:
- bougies
- bougiekabels
- verdelerkap
- rotor
- bobinekabel
- olie
- oliefilter
- luchtfilter
- en vergeet niet om de carterplugring te vervangen als je de olie hebt afgetapt! Heb je voor een paar cent al.

Het vervangen is de moeite niet, heb je binnen een uurtje gedaan.

Dat van die knipperlichten... tja, soms hebben ze eens kuren. Bij mij werkten ze afgelopen winter ook niet, na een paar kilometer rijden begonnen ze ineens te knipperen (had de schakelaar nog om). Geen zorgen over maken.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
10-06-2010 21:53 #835037 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)
Die knipperlichten, zou zomaar je relais kunnen zijn dat 'moe' is, dat merk ik bijvoorbeeld bij het aanzetten van de alarm/nood knipperlichten, het relais heeft dan moeite om 'op gang' te komen.

Nogmaals inschakelen en dan werkt het relais weer zoals het hoort.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC