Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Succes ermee, voor niet al te veel geld kun je er een heel leuk autootje van maken, mits je bereid bent de handen uit de mouwen te steken

- V300 register
- Verbannen
-
Waar woon je in Sassenheim? Ik woon ook in Sassenheim, wil wel een keertje komen kijken....
Groeten van No?
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Die vouwtjes had ik ook in mijn velouren interieur bij mijn blauwe DL... Volgens mij gewoon een speciale uitvoering van bekleding! Wel apart, maar zeker niet lelijk!
- V300 register
- Verbannen
-

Vandaag voor het eerst zelf even gereden in dit oude beestje, helemaal gepoetst en de kwaliteit van de lak was beter dan ik van tevoren dacht. Hij staat er - op die deuk na - weer prima bij te glanzen, wat mij opviel is dat het interieur verder in topconditie verkeert. Hij heeft onder de vriendenkring een beetje de naam 'het hok' gekregen, omdat die gozer die hem als eerst terugreed naar huis dat ook daadwerkelijk een hok vond xD Toch heb ik ook hem betrapt op een zeer constante en lang aanhoudende smile op zijn gezicht, met voorzichtige uitspraken als: 'hijs is toch wel lache' en 'jaaa, dit rijd wel leuk

Klein probleempje gehad met de verzekering, maar dit is nu volledig opgelost, de auto is weer helemaal verzekerd, vanavond een showoff bij mijn ouders en opa en oma, aangezien de auto momenteel niet voor mijn deur staat. Vanavond zet ik even de fotootjes erop.
Koppeling is toch wel aan zijn end, maar hier heb ik een sponsor voor gevonden, dus dat is geen probleem. Ook schud het kleine motortje zo erg, dat ik zeker weet dat de motorsteunen hard aan vervanging toe zijn, maar dat laat ik wel tegelijk met de koppeling doen, scheelt weer in kosten voor het blok openmaken.
@noot20: Ik woon niet in Sassenheim, daar stond de auto

Overigens dank voor alle welkom-meldingen

Tenminste nog een forum met vriendelijke sfeer!
- V300 register
- Verbannen
-
FP146;144004 schreef : Koppeling is toch wel aan zijn end, maar hier heb ik een sponsor voor gevonden, dus dat is geen probleem. Ook schud het kleine motortje zo erg, dat ik zeker weet dat de motorsteunen hard aan vervanging toe zijn, maar dat laat ik wel tegelijk met de koppeling doen, scheelt weer in kosten voor het blok openmaken.
Niets kosten maken, dat schudden is gewoon een slechte afstelling van de carburateur of een gare carburateur... Dat betekend dat je voor minder dan 50 euro het ding helemaal reviseert en hem dan weer is fatsoenlijk afstelt...
de revisiesetjes zijn te krijgen www.bccp.nl voor 35 euro, geef daarna nog 15 euro uit voor allerhande klein spul (brandstofslang, slangklem...) en je bent ermee klaar! Geef dan nog is 100 euro uit aan onderhoud voor de motor, wat je overigens ook allemaal lekker op de oprit zelf kan doen als je wat handig bent (wordt gauw lid en je hebt vraagbaak en haynes bij de hand) en je hebt een wagentje dat weer helemaal is zoals het moet...
Motorsteunen die 'OP' zijn bij een 1400, daar heb ik nog maar zelden van gehoord!
- V300 register
- Verbannen
-
FP146;143917 schreef : Inderdaad is de dichte radioplaat een voordeel. Ben wel van plan om iets van een radio erin te zetten, maar ik zou in de eerste instantie al niet weten waar voorin de speakers moeten komen te zitten. Klinkt heel stom, I know...
1. hou de dichte plaat apart (zeldzaam volgens mij), plaatjes voor een iso radio zijn er zat (ik heb er 3 op een sloop gevonden)
2. De speakers voor zitten in je voeten compartiment. (Idem, zie sloop)
3. Achter zitten ze op de C stijl. (Idem, zie sloop, maar vergeet de kabel niet, is apart bij de 3'tjes). Als je het interieur heel wil houden raad ik je aan de plaatjes zelf ook mee te nemen. De schroefgaten voor de bevestiging zitten al in de carrosserie)