Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Een donorrand erin lassen hoeft echt niet veel te kosten, maar dan is 'ie wel weer goed.
Op deze manier gaat de zaak eronder alleen maar wegrotten namelijk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
FP146;144983 schreef : @tetje68: ik heb je niet meer gezien, jammer!!!
Zeker jammer! ik heb nog rond gekeken naar 'n donkerblauwe 340, :wtf: maar nee hoor!
De voorschermen hebben zeker veel schoeven.
Vooral de middelste in de deuropenning is ??n erg leuken!
Maar dat nieuwe schermpje staat 't hok erg goed
en ook de juiste kleur, scheeld weer werk :y:
En welke auto op de foto's meer flair heeft is natuurlijk wel
duidelijk, de volvo natuurlijk!
Die kia staat niet voor niets te koop, denk ik. :humor:
- V300 register
- Verbannen
-
Nou, dezelfde kleur is het helaas niet. Deze is metallic diep donker blauw, van een gesloopte 360 GLS dus. Helaas meot er wat gespoten worden, er zitten ook wat krasjes op en een deukje, helaas is daar weinig aan te doen.tetje68;145027 schreef : De voorschermen hebben zeker veel schoeven.
Vooral de middelste in de deuropenning is ??n erg leuken!
Maar dat nieuwe schermpje staat 't hok erg goed
en ook de juiste kleur, scheeld weer werk :y:
Ik vraag mij trouwens af hoe een carb op enige wijze iets met het schudden van de auto van doen heeft, ik ga ernaar laten kijken, maar het lijkt mij zo onwaarschijnlijk! De carb doet toch niks meer dan benzine verdelen? De auto houdt ook in...
Vandaag onverhoopt weer beungeld ontvangen, oftewel: vandaag halen we even een deur, een antenne, radio en speakers!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Hetzelfde geldt voor de onsteking, als deze niet goed meer is, ontsteekt deze de benzine slecht wat resulteert in onregelmatig lopen van de motor en schudden.
Ik ben het met LucLuc eens, eerst gewoon het 'hok' in orde brengen, (motor onderhouden, laten rechten) en dan met de opties beginnen!
je wil toch niet binnenkort langs de kant van de weg staan omdat je motor niet meer wil! Wat ben je dan met mooie voorschermen, deuren en een radio?
Alles heeft zijn prioriteit lijkt mij. Ik zit op dit moment ook met een lelijke kast, maar ik weet dat hij technisch gewoon steeds beter en beter wordt. Als ik daarmee klaar ben, dan kijk ik pas naar het exterieur, want ik kom liever aan met een wrak dan dat ik langs de kant van de weg sta met een schitterende wagen!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Jos360;145037 schreef : Dan kun je tenminste wel naar de radio luisteren als je op de wegenwacht staat te wachten :+
Ok ok, das een goeie reden.
Maar het belang van goed onderhoud is meer dan alleen de radio... Ik geef toe dat ik niet graag zonder radio rijdt, maar voor mij is de motor, remmen en onderstel nog veel belangrijker!
- V300 register
- Verbannen
-

De reden waarom ik bijvoorbeeld mijn koppeling uitstel is omdat die nog niet helemaal naar zijn grootje is en ik de investering later pas vergoed kan krijgen, waar ik dus op wacht. Bovendien heb ik zelf mijn rijbewijs nog niet, dus rijden zal hij toch niet, wellicht van parkeerplaats naar parkeerplaats en incidenteel naar een brug of sloop. Zeker als ik de 7e niet slaag...
Vandaag dus wel even de nieuwe deur erin gezet. Met regenachtige dagen voor de deur en een deur die op zijn zachst gezegd k*t sluit, leek dat mij toch ook wel een prioriteit.
Nog nooit zo veel gescholden op een stuk blik...
Het ging allemaal heel voorspoedig, terwijl twee gasten de deur en het interieur aan het demonteren waren, haalde ik de gebroken oude glasresten uit de deur. Toen begonnen we pas. Alles ging goed totdat de deur uit de scharnieren moest gehaald worden. Ik heb geen extra pinnetjes, dus de bevestigingspin die er nu al in zat, moest ik per se hergebruiken, omdat we anders de auto niet vastkregen, zo redeneerden we. Die pinnejtes wilden er natuurlijk met geen mogelijkheid uit. De eerst zat aardig vastgerot en hebben we eruit kunnen trekken door een aantal schroeven en schroevendraaiers te buigen en breken, uiteindelijk konden we hem er eindelijk (na dik een uur) uittikken.
De tweede was nog leuker, die zat ?cht vastgerot. Na het breken van een schroevendraaier en (jawel) zelfs de hamer, en met een krap tijdsschema, hebben we de deur eruit getrokken. We konden niet anders, aangezien iedereen weg meost en de auto op slot, met het raam er weer in.
Wonder boven wonder hebben we de scharnieren kunnen sparen en als pin dient nu even een lange schroef. Ook is de deurdrager nog niet overgezet, dus hij loopt nog niet in zijn voeg. Gelukkig zat het raam er zo weer in. Helaas sluit hij nog steeds neit zo goed, ik denk dat er ergens een knik in de carrosserie zit. Even uitvogelen dus.
Wat nu nog moet gebeuren is het slot overzetten, nieuwe pinnen zien te regelen, de deurdrager dus overzetten en de centrale vergrendeling overzetten. Dan moet ook het interieur er weer in. Ben ik blij als d?t erop zit.
Foto's volgen.
Hebben er meer een deur moeten vervangen en was dat ook zo'n rotklus?
En is er iets van een topic over het slot vervangen? In principe moet dat lukken, maar we hebben vandaag ook zo verschrikkelijk staan klooien met die deur, dat ik me afvraag of er geen makkelijker trucje was...