show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-05-2010 23:20 #832238 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)

huysmans;144042 schreef : Om te beginnen, gefeliciteerd met de aanwinst.

1. hou de dichte plaat apart (zeldzaam volgens mij), plaatjes voor een iso radio zijn er zat (ik heb er 3 op een sloop gevonden)
2. De speakers voor zitten in je voeten compartiment. (Idem, zie sloop)
3. Achter zitten ze op de C stijl. (Idem, zie sloop, maar vergeet de kabel niet, is apart bij de 3'tjes). Als je het interieur heel wil houden raad ik je aan de plaatjes zelf ook mee te nemen. De schroefgaten voor de bevestiging zitten al in de carrosserie)

Inderdaad ook al achter gekomen, wat langer gesnuffeld in de auto vandaag. Alsnog dankjewel!

Dendorssers;144041 schreef : Niets kosten maken, dat schudden is gewoon een slechte afstelling van de carburateur of een gare carburateur

Zou heel goed kunnen, ik heb dit nog niet eerder gezien, laat staan dat ik het idee had dat het van de carburateur kwam.
Wel is het zo dat het blokje zo schud dat de hele auto meeresoneert (zeg maar 2x heen en weer per anderhalve sec ongeveer).
Ook is de verstelling van de lendesteun afgebroken. Effe slopertje halen.

Vandaag dus de auto in de poets gezet, gestofzuigd, uitgepluisd en gesopt en hij ziet er voor zijn doen dus weer goed uit. De showoff bij de familie was eigenlijk erg bijzonder, zowel mijn vader als mijn opa zaten met een grijns van oor tot oor oude 340/360 herinneringen op te halen toen zij een blokje rondom de straat reden.

Toen een kennis van mij de auto voor het eerst zag schoot hij in de lach en stak hij zijn duimpjes op. Werkelijk alleen maar positieve reacties!

Hier wat poetsfoto's:
http://img683.imageshack.us/i/17052010237.jpg/
Midden in de poetsbeurt.

Helaas is de bekleding van de achterbak permanent smerig...

Het dak in de poets.
http://img202.imageshack.us/i/17052010239.jpg/
De embleempjes schrikken van alle aandacht en laten spontaan los...

Verder komende weer even naar de binkhorst voor het plaatwerk en dan kijken wat we ervoor moeten lappen.
Speel ook met het idee de achterklep zo maar te laten, vind het hem wel staan, eigenlijk...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-05-2010 23:39 #832242 door V300 register
Jelle,

Allereerst gefeliciteerd met deze aanschaf! Mooi kleurtje ook.

Voor klushulp: Kevin en ik wonen resp. in Den Haag en Delft. Anjo woont iets verder weg, in Benschop, maar voor de moeilijkere problemen motorisch, absoluut je beste adres in de regio en ver daarbuiten.

Verder zijn er nog meer handige adressen en contacten, maar die leer je verder vanzelf wel kennen.

Nog een voordeel van lid worden trouwens, zie ik nog niet genoemd zijn: Klusdagen! Een paar keer per jaar maken we als club een garage onveilig op een zaterdag, voordeel is dat er veel kennis is en dat je ook klussen op een brug kan doen.

Speakers kunnen ook in de deur gebouwd worden, afhankelijk van de uitvoering. Iets beter geluid, omdat er minder "hoog" wordt gedempt door je broekspijpen. Wel gaten in je panelen maken. (ik heb evt. nog originele deurspeakers liggen, bij mij zitten er Zonie's in en die pasten niet in die bakjes)

Mocht je naar de BBQ willen: Kevin en ik carpoolen waarschijnlijk al, dus mocht je zin hebben... hop achterin. Wel ff aanmelden eerst uiteraard ;)

Succes met deze auto, en hopelijk tot binnenkort in het echie een keer!

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2010 09:14 #832253 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)

FP146;144096 schreef : *knip* Toen een kennis van mij de auto voor het eerst zag schoot hij in de lach en stak hij zijn duimpjes op. Werkelijk *knip*

Is dat dan positief of.....en idd ik kreeg dezelfde reacties van vrienden, maarrr zonder de duimen :humor:

Ik heb sinds kort een 360 erbij gekocht en moet hem nog voorstellen aan opa, maar die zijn op vakantie :P Die zal d'r ook wel ff in willen rijden, want hij heeft alleen "maar" een 340 Variomatic gehad.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-05-2010 11:04 #832256 door V300 register
Mijn moeder vond in mijn 360 rijden aanvoelen als een ondeugende streek. Aangezien ze vroeger van mij opa en oma alleen achterin mocht zitten en nu 30 jaar later eindelijk een keer kon rijden.

Verder ben ik er nog niet achter welke uitvoering dit nu is. De striping en interieurkleur zijn zeer apart. Moet toch een aparte uitvoering geweest zijn ooit, staan er nergens embleempjes/lettertjes/iets op de auto of in de papieren die je erbij hebt?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-05-2010 11:07 #832257 door V300 register
Die kleur is ook echt uniek! Is dat zwart?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-05-2010 11:16 #832259 door V300 register
In die kleur heb ik ook ooit een 340 gehad. Donkerblauw is het (tenminste, die kleur lijkt het mij op de foto's).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-05-2010 11:44 #832262 door V300 register
Ja hoor, de kleur is honderd procent donkerblauw. Wat betreft de uitvoering heb ik niet veel meer kunnen vinden dan het normale 1.4 DL wat erachter hoort te staan. Bovendien: als er al enige andere typeplaatjes op zouden moeten zitten, dan zitten deze vaak op de achterklep. Deze is bij mij niet origineel.

Toch nog een verzekeringsprobleem helaas, het beestje staat dus onverzekerd op het parkeerterrein. Moet maar even dan.

EDIT: Ook is het wel uit te sluiten dan de striping van de 340 aftermarket is, aangezien de vorige eigenares de auto wegdeed wegens overlijden op 89-jarige leeftijd. Dus ?cht van een oud omaatje geweest, haha.
Helaas, ook hebben we uitgevonden dat de centrale vergrendeling op de rechter achterdeur is overleden, wss kabelbreuk of misschien is het motortje kapot. Eventjes uitzoeken dus, maar staat niet bovenaan het lijstje. Wel goed aan denken bij parkeren oid.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-05-2010 12:09 #832263 door V300 register
Niets zo vervelend als een deur die niet altijd sluit! zit met hetzelfde probleem bij ??n van mijn deuren, maar als ik twee keer kort na elkaar het slot dicht draai, dan doet hij wel weer mee... Sinds gisteren zit er ook nog een gil in een van de andere deuren... Allemaal dingen waar je je aan gaat ergeren en eigenlijk, 9 van de 10 zo simpel dat het stom is om uit te stellen...

Ik heb het noodgedwongen uit moeten stellen, maar vanaf volgende week eindelijk weer tijd (avondschool klaar, examens voorbij...), eindelijk weer wat werken aan mijn wagentje!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-05-2010 12:46 #832269 door V300 register
Precies, het is een gebrek aan tijd (en bij mij dan ook geld) dat mij de vergendeling ergens achteraan het lijstje doet zetten. Vind het belangrijker dat eerst de koppeling en de schade gerepareerd wordt. Mijn rechterdeur sluit zodanig slecht dat ik mij afvraag of dit wel goed is voor het sluitingsmechanisme en met regen en/of wasstraat is de auto aan de rechterkant snel vochtig....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-05-2010 13:17 #832271 door V300 register
erg mooie bak! Jammer van de schade, maar dat komt vast wel goed :)

Cool om de 'gordijntjes' bij de middenconsole een keer te zien op feuteux. Deze krijg ik binnenkort weer binnen! Interieur kan snel met weinig geld mooi worden! Klokje naast het asbakje dat soort dingen!

succes, en i'll keep following u

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC