show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2010 00:30 #835074 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)
@setsunakaede: aah okee, dank voor de info. Nee dat kost me zeker niet de kop. Ik meld me na de zomervakantie aan!!

@Volvofiel: dank voor het totaalplaatje, dat is wel mooi. Kan ik goed gebruiken. Hoop dat de kosten inderdaad meevallen, ik ga dit karretje weer op en top maken!

Vanavond heeft de Volvo de hele avond gereden en het was voor mij als broekie nog best pittig om het Rijswijkseplein met wegwerkzaamheden bij mijn eerste avondrit in een keer goed te nemen, maar aan de Volvo heeft het niet gelegen. Nu ben ik pas echt verliefd.........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-06-2010 21:15 #835920 door V300 register
Zo, goedkoop koppelingetje gevonden, binnenkort maar eens de brug op :D HEt moment nadert, in ieder geval.

Nog even een schitterend plaatje:
[img

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2010 00:12 #835937 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)
Dit wordt een prachtig verhaal. Misschien iets voor de volgende Volvoice.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2010 10:19 #836971 door V300 register

Erik;147896 schreef : Dit wordt een prachtig verhaal. Misschien iets voor de volgende Volvoice.

Ik ben overal voor in.

Nou jongens, ik kan maar weer n?t an de financi?le eindjes aan elkaar knopen, dus van een koppeling komt het voorlopig even niet.
Laatste tijd flink actief geweest met mijn dee-elletje. De auto moest dagelijks aan de bak, oa voor woon/werkverkeer van Zoetermeer naar Den Haag en andersom. Ook ben ik ermee naar Alkmaar geweest, ga ik vandaag naar Hillegom en hoogstwaarschijnlijk morgen naar Kaatsheuvel, om vrijdag dan naar mijn meissie in Terneuzen te gaan. Flinke kost, maar ze heeft me vooralsnog nog niet laten staan!

Toch heb ik wat complicaties gehad. Zo stond ik onlangs rustig in een parkeergarage van Zoetermeer, kom ik terug, ligt er ineens een flinke scheut brandstof onder de auto. Gelijk naar de Kwik-fit geweest, maar daar lekte hij natuurlijk weer niet...
Vervolgens bij een van mijn vrienden op de parkeerplaats begon hij weer. Gister heb ik onder de auto gelegen en bleek dat de benzinetank in ieder geval nog heel is. Wat blijkt nu? Het overloopslangetje is hoogstwaarschijnlijk op een hoger deel (dichter bij de tank) poreus, waardoor het niet tot het midden van de auto loopt, maar achter het wiel al lekt. Dat verklaarde een hoop...

Ook heb ik laatst heel eventjes op de vluchtstrook moeten staan met een enorme plensbui en een linker ruitenwisser die a) of niet omhoog komt, of b) zo ver wist dat hij aan de linkerkant van mijn a-stijl blijft hangen. Diepe zucht. Dit is momenteel even de prioriteit, aangezien ik vrijdag een rit van 1,5 uur heb te maken en het gaat onweren die dag (en ik wil op tijd aankomen voor de voetbal, dus vertraging is uit den boze :P haha)

Daar komt nog bij dat ik erachter ben waarom mijn deur en motorkap niet zo aansluiten als ik van ze verwacht. Ik ben heel erg bang voor een knik in de carrosserie. Zucht. Diepe zucht...:( Ik heb voor mezelf besloten dat als de auto echt teveel gaat kosten (plus minus ?1500 zwarte reparatieprijs), dat hij dan toch moet plaatsmaken voor een in betere staat zijnde 340, want ik kan dat toch niet betalen en al helemaal niet voor januari '11...Mocht het meevallen, dan wil ik de auto ook uiterlijk wat oppeppen. Ik weet hoeveel waarde er wordt gehecht aan de originaliteit van een auto, maar ik zou graag spatlappen, misschien een spoilertje en wellicht gele koplampen (is dat nog legaal??) toevoegen aan de auto.

Toegevoegd aan het wagenpark is een Kia Clarus 2.0 GLX uit '99, een technisch wonder, maar ?50 duurder dan de mijne en technisch briljant. Vriend van mij heeft hem onlangs gekocht in Alkmaar voor ?400 en dit wordt onze vakantiebarrel. Hij lijkt de bijnaam Patserbak te krijgen. Bij dezen wat foto's van de Volvo met de Kia. Het zijn twee compleet verschillende auto's maar hee, dat maakt het juist leuk.

[img
[img
[img
[img
[img

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2010 13:41 #837004 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)
Kia Clarus... hmm volgens mij roesten die dingen nog harder dan Kadettjes...

Veel succes/plezier met je 340. Kijk eens onder het dashboard naar de ruitenwisser (binnenkant, vlak onder de voorruit), waarschijnlijk is "gewoon" de moer losgelopen.

Als er een knik in de auto zit, zou je dit moeten zijn in bijvoorbeeld het dak, een barst in de ruit, gescheurde bevestigingen (van bijv. het dashboard) e.d.

Het kan ook zijn dat je gewoon de deurrubbers moet vervangen. Dan nog; windstil zal het nooit worden :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2010 14:55 #837007 door V300 register
Benzineslangetjes is standaard en ruitenwisser kan ook aan de ruitenwissermotor liggen. Beide makkelijk op te lossen.... bv op een sleuteldag. FF volhouden jongen! Het zijn dankbare auto's: wat je er in stopt, geeft ie je in veelvoud terug aan betrouwbaar rijplezier!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2010 21:36 #837022 door V300 register
Dank voor de info. En wat betreft het rijplezier: ik twijfel er helemaal niet aan :D. In ieder geval heeft hij me vandaag probleemloos heen en weer gebracht van Zoetermeer naar Hillegom en uiteraard weer terug op een kwart tank. Is dat veel eigenlijk, voor een 1.4??

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2010 21:47 #837025 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)
80 km op 10 liter??
Dat haal ik met m'n tweeliter bij lange na nog niet...

rij je constant plankgas ofzo?
Als je nu een investering doet en de ontsteking gaat vervangen (en eventueel de carburateur eens aanpakt), haal je dat er -bij dit verbruik- op korte termijn weer uit.

Een correct afgestelde en onderhouden handgeschakelde 1400 kan op lange afstanden prima 1:15 halen, en dus geen 1:8 :hmmz:

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
29-06-2010 22:07 #837027 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)
dat metertje moet je niet vertrouwen, anders rijdt onze 360 de eerste 100 km op lucht :D

Gewoon straks met tanken uitrekenen waar je op uit komt ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-06-2010 09:50 #837044 door V300 register

volvofiel;149017 schreef :
rij je constant plankgas ofzo?
Als je nu een investering doet en de ontsteking gaat vervangen (en eventueel de carburateur eens aanpakt), haal je dat er -bij dit verbruik- op korte termijn weer uit.

Ik zou graag willen, maar die investering moet wel gemaakt kunnen worden ;).
Ik kan deze maand maar net financieel uitkomen. Ik heb de lening voor de aanschafkosten nog niet eens volledig terugbetaald...

Wat betreft het plankgas gebeuren: ik rij zeker niet constant plankgas, maar als ik moet versnellen van 100 naar 120 is het nou eenmaal nodig, anders doe ik er 4 minuten over ofzo.
Hij trekt verschrikkelijk traag op, ook ten opzichte van andere 340jes 1.4.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC