Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)
- V300 register
- Verbannen
-
@Volvofiel: dank voor het totaalplaatje, dat is wel mooi. Kan ik goed gebruiken. Hoop dat de kosten inderdaad meevallen, ik ga dit karretje weer op en top maken!
Vanavond heeft de Volvo de hele avond gereden en het was voor mij als broekie nog best pittig om het Rijswijkseplein met wegwerkzaamheden bij mijn eerste avondrit in een keer goed te nemen, maar aan de Volvo heeft het niet gelegen. Nu ben ik pas echt verliefd.........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ben overal voor in.Erik;147896 schreef : Dit wordt een prachtig verhaal. Misschien iets voor de volgende Volvoice.
Nou jongens, ik kan maar weer n?t an de financi?le eindjes aan elkaar knopen, dus van een koppeling komt het voorlopig even niet.
Laatste tijd flink actief geweest met mijn dee-elletje. De auto moest dagelijks aan de bak, oa voor woon/werkverkeer van Zoetermeer naar Den Haag en andersom. Ook ben ik ermee naar Alkmaar geweest, ga ik vandaag naar Hillegom en hoogstwaarschijnlijk morgen naar Kaatsheuvel, om vrijdag dan naar mijn meissie in Terneuzen te gaan. Flinke kost, maar ze heeft me vooralsnog nog niet laten staan!
Toch heb ik wat complicaties gehad. Zo stond ik onlangs rustig in een parkeergarage van Zoetermeer, kom ik terug, ligt er ineens een flinke scheut brandstof onder de auto. Gelijk naar de Kwik-fit geweest, maar daar lekte hij natuurlijk weer niet...
Vervolgens bij een van mijn vrienden op de parkeerplaats begon hij weer. Gister heb ik onder de auto gelegen en bleek dat de benzinetank in ieder geval nog heel is. Wat blijkt nu? Het overloopslangetje is hoogstwaarschijnlijk op een hoger deel (dichter bij de tank) poreus, waardoor het niet tot het midden van de auto loopt, maar achter het wiel al lekt. Dat verklaarde een hoop...
Ook heb ik laatst heel eventjes op de vluchtstrook moeten staan met een enorme plensbui en een linker ruitenwisser die a) of niet omhoog komt, of b) zo ver wist dat hij aan de linkerkant van mijn a-stijl blijft hangen. Diepe zucht. Dit is momenteel even de prioriteit, aangezien ik vrijdag een rit van 1,5 uur heb te maken en het gaat onweren die dag (en ik wil op tijd aankomen voor de voetbal, dus vertraging is uit den boze

Daar komt nog bij dat ik erachter ben waarom mijn deur en motorkap niet zo aansluiten als ik van ze verwacht. Ik ben heel erg bang voor een knik in de carrosserie. Zucht. Diepe zucht...

Toegevoegd aan het wagenpark is een Kia Clarus 2.0 GLX uit '99, een technisch wonder, maar ?50 duurder dan de mijne en technisch briljant. Vriend van mij heeft hem onlangs gekocht in Alkmaar voor ?400 en dit wordt onze vakantiebarrel. Hij lijkt de bijnaam Patserbak te krijgen. Bij dezen wat foto's van de Volvo met de Kia. Het zijn twee compleet verschillende auto's maar hee, dat maakt het juist leuk.





Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Veel succes/plezier met je 340. Kijk eens onder het dashboard naar de ruitenwisser (binnenkant, vlak onder de voorruit), waarschijnlijk is "gewoon" de moer losgelopen.
Als er een knik in de auto zit, zou je dit moeten zijn in bijvoorbeeld het dak, een barst in de ruit, gescheurde bevestigingen (van bijv. het dashboard) e.d.
Het kan ook zijn dat je gewoon de deurrubbers moet vervangen. Dan nog; windstil zal het nooit worden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Dat haal ik met m'n tweeliter bij lange na nog niet...
rij je constant plankgas ofzo?
Als je nu een investering doet en de ontsteking gaat vervangen (en eventueel de carburateur eens aanpakt), haal je dat er -bij dit verbruik- op korte termijn weer uit.
Een correct afgestelde en onderhouden handgeschakelde 1400 kan op lange afstanden prima 1:15 halen, en dus geen 1:8 :hmmz:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-

Gewoon straks met tanken uitrekenen waar je op uit komt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;149017 schreef :
rij je constant plankgas ofzo?
Als je nu een investering doet en de ontsteking gaat vervangen (en eventueel de carburateur eens aanpakt), haal je dat er -bij dit verbruik- op korte termijn weer uit.
Ik zou graag willen, maar die investering moet wel gemaakt kunnen worden

Ik kan deze maand maar net financieel uitkomen. Ik heb de lening voor de aanschafkosten nog niet eens volledig terugbetaald...
Wat betreft het plankgas gebeuren: ik rij zeker niet constant plankgas, maar als ik moet versnellen van 100 naar 120 is het nou eenmaal nodig, anders doe ik er 4 minuten over ofzo.
Hij trekt verschrikkelijk traag op, ook ten opzichte van andere 340jes 1.4.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.