show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Karsten's tweede Volvo 340 DL
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-07-2009 07:57 #791519
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
Pff, lang genoeg gewacht en op internet vind ik geen enkel reviesiebedrjif dat in de buurt ligt en om er dan nog een half uur voor te rijden, laat maar zitten! Ik heb een prijs van 40 euro, wat mij dus echt wel redelijk lijkt voor het vlakken van de kop en daar doe ik het dan gewoon voor!
De kop ligt in mijn auto vandaag, dus na het werk stop ik die binnen bij het revisiebedrijf om te laten vlakken!
De kleppen laat ik niet slijpen, 120 euro is mij gewoon te kostelijk en eerlijk gezegd heb ik niet eens de garantie dat de kop ?berhaupt nog wel goed is en hij niet ergens gebarsten is!
En mocht het dan toch nodig zijn, dan koop ik mij wel zo'n zuignap, potjes slijppasta en dan ga ik wel voor de televisie een klepvuurtje proberen stoken!
Wat denken jullie ervan? Gewoon doen of toch nog even verder gaan kijken!
De kop ligt in mijn auto vandaag, dus na het werk stop ik die binnen bij het revisiebedrijf om te laten vlakken!
De kleppen laat ik niet slijpen, 120 euro is mij gewoon te kostelijk en eerlijk gezegd heb ik niet eens de garantie dat de kop ?berhaupt nog wel goed is en hij niet ergens gebarsten is!
En mocht het dan toch nodig zijn, dan koop ik mij wel zo'n zuignap, potjes slijppasta en dan ga ik wel voor de televisie een klepvuurtje proberen stoken!

Wat denken jullie ervan? Gewoon doen of toch nog even verder gaan kijken!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2009 11:19 #791529
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
40 euro lijkt me een redelijk bedrag (bedenk maar eens wat voor kosten een bedrijf moet maken om jou kop te kunnen vlakken). Barsten zijn meestal in de vorm van zichtbare haarscheuren. Een licht schuurpapiertje kan al wonderen doen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-07-2009 11:28 #791533
door V300 register
Dat is zeker niet duur.
En als dan blijkt dat de kop verder goed is, maar eigenlijk de klepzittingen geslepen moeten worden, want dat kunnen ze meteen zien, dan moet je dat dus w?l laten doen.
En als dan blijkt dat de kop verder goed is, maar eigenlijk de klepzittingen geslepen moeten worden, want dat kunnen ze meteen zien, dan moet je dat dus w?l laten doen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-07-2009 12:21 #791538
door V300 register
Tja, ik heb het de man gevraag, voor de kleppen, maar zijn antwoord leek mij er meer een van: "nou doe maar, dan verdienen we ook nog wat!"
Aan zo'n antwoorden heb ik echt een hekel eigenlijk! Langs de andere kant zei mijn pa zijn collega (docent autotechniek) dat de kleppen er verder goed uitzagen! Ik laat maar eerst de kop vlakken en dan test ik het thuis wel door er benzine in te zetten! Loopt het dan niet door, dan bouw ik hem terug, loopt het door, dan ga ik klepjes zelf inslijpen!
Aan zo'n antwoorden heb ik echt een hekel eigenlijk! Langs de andere kant zei mijn pa zijn collega (docent autotechniek) dat de kleppen er verder goed uitzagen! Ik laat maar eerst de kop vlakken en dan test ik het thuis wel door er benzine in te zetten! Loopt het dan niet door, dan bouw ik hem terug, loopt het door, dan ga ik klepjes zelf inslijpen!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-07-2009 12:33 #791540
door V300 register
Revisie bedrijven zeggen uit voorzorg, doe ook maar.
Wanneer later blijkt dat de kleppen toch lekken ben jij niet blij en zij hebben een boze (ex) klant.
Het is goed te zien of leksporen aanwezig zijn, of niet.
En als dat het geval is, dan zijn dat heel vaak sporen bij de uitlaat kleppen.
Die docent zou zo maar eens gelijk kunnen hebben.
Wanneer later blijkt dat de kleppen toch lekken ben jij niet blij en zij hebben een boze (ex) klant.
Het is goed te zien of leksporen aanwezig zijn, of niet.
En als dat het geval is, dan zijn dat heel vaak sporen bij de uitlaat kleppen.
Die docent zou zo maar eens gelijk kunnen hebben.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-07-2009 13:02 #791542
door V300 register
Nu besef ik wel net dat ik een GIGANTISCHE fout heb gemaakt bij de demontage!
Ik heb de klepgeleiders gewoon gedemonteerd zonder ze op volgorde te houden! Wat een stommiteit achteraf gezien, want als deze niet op hun oorspronkelijke locatie terugkomen, dan zal de slijtage groter zijn!
Nu nieuwe plaatsen zal ook niet veel nut hebben vrees ik, want die zitten dan onder ingesleten klepstoters, ingesleten geleiders... Stom dus!
@Jan: ik weet dat ze dat voor een deel als garantie zeggen, maar aangezien het ten eerste een auto was die mij 100 euro heeft gekost, ik hem vermoedelijk niet eens zelf zal gaan gebruiken en dit een oplap is, heb ik er eerlijk gezegd ook geen 120 euro voor over!
Verder zag ik ook niet echt sporen van lekken, maar oordeel zelf door is naar de foto's te kijken Jan! Ben altijd bereid om een tweede mening van iemand anders te krijgen!
Anjo zei kleppen laten zitten en na vlakken terugknallen die kop!
Ik heb de klepgeleiders gewoon gedemonteerd zonder ze op volgorde te houden! Wat een stommiteit achteraf gezien, want als deze niet op hun oorspronkelijke locatie terugkomen, dan zal de slijtage groter zijn!
Nu nieuwe plaatsen zal ook niet veel nut hebben vrees ik, want die zitten dan onder ingesleten klepstoters, ingesleten geleiders... Stom dus!
@Jan: ik weet dat ze dat voor een deel als garantie zeggen, maar aangezien het ten eerste een auto was die mij 100 euro heeft gekost, ik hem vermoedelijk niet eens zelf zal gaan gebruiken en dit een oplap is, heb ik er eerlijk gezegd ook geen 120 euro voor over!
Verder zag ik ook niet echt sporen van lekken, maar oordeel zelf door is naar de foto's te kijken Jan! Ben altijd bereid om een tweede mening van iemand anders te krijgen!
Anjo zei kleppen laten zitten en na vlakken terugknallen die kop!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-07-2009 13:31 #791545
door V300 register
Had ik al gezien, Karsten, toch nog maar eens bekeken.
Foto 1... een bende.
Foto 2... schoongemaakt, ook eventuele lekspoortjes zijn op de foto niet te zien, wel een onregelmatige verbranding, maar dat zegt ook niet alles.
Meten is weten.
Een verbrande klep zit er niet in, dus vlakken en weer monteren kan zeer goed ja.
Foto 1... een bende.
Foto 2... schoongemaakt, ook eventuele lekspoortjes zijn op de foto niet te zien, wel een onregelmatige verbranding, maar dat zegt ook niet alles.
Meten is weten.
Een verbrande klep zit er niet in, dus vlakken en weer monteren kan zeer goed ja.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-07-2009 13:49 #791546
door V300 register
Dat hij voor geen meter gelopen heeft had ik idd ook al door! De bogie's waren ook niet meer zo best... Lijkt er mij een beetje op alsof de kleppen ook dringend gesteld dienden te worden en hij de motor nog te lang heeft gebruikt met lekke kop!
Sowieso als de kop er weer opzit, volgt een compressietest om te kijken hoe het verder gesteld is met de motor!
Sowieso als de kop er weer opzit, volgt een compressietest om te kijken hoe het verder gesteld is met de motor!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-07-2009 14:22 #791547
door V300 register
Mooi zeg, dat je dit allemaal onderneemt! Dat zie ik graag! Al doende leert men en zeker van zulke motorwerken.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-07-2009 15:24 #791548
door V300 register
Hehe Jos, ik probeer het ook allemaal maar hoor! Of het uiteindelijk goed gaat komen is een andere vraag, want ik heb voor de rest NUL ervaring met motoren uiteen gooien... Ik hoop gewoon maar dat het goed gaat komen!
En je ziet hoe het kan lopen he! de klepstoters (pushrods) niet genummerd en dus kan ik ze niet op dezelfde plaats terugzetten!
Dom, want dat kan een grotere slijtage teweegbrengen!
En je ziet hoe het kan lopen he! de klepstoters (pushrods) niet genummerd en dus kan ik ze niet op dezelfde plaats terugzetten!
Dom, want dat kan een grotere slijtage teweegbrengen!
Moderators: Mark Smeets