Karsten's tweede Volvo 340 DL
- V300 register
- Verbannen
-
De tweede Volvo 340 DL staat sinds gisteren bij ons op de oprit en wat voor ??n! :groovy:
Om te beginnen bij het begin! De betreffende Volvo was te zien in deze advertentie op Kapaza.be. Na eerst een beetje een zielig en eigenlijk een voor de grap bedoeld bod te hebben gedaan van 50?, kreeg ik van de adverteerder een mailtje terug dat mij vertelde dat hij voor 100? van mij zou zijn!
Ik heb nog even getwijfeld om nog af te dingen tot 90?, omdat ik niet wou dat hij de prijst zou bepalen, maar toen keek ik wat beter naar de foto en heb ik beslist dat 100? goed genoeg was!
Dus zoals het hoort verder nog wat mailcontact gehad voor de gebruikelijke onzin als een afspraak maken dan proberen zo snel mogelijk de trailer te regelen! Aanvankelijk was het plan om zaterdag (03-06-2009) te gaan, maar toen kwam ik erachter dat mijn pa niet kon en omdat ik zelf geen BE rijbewijs heb, hebben we het maar enkele dagen vervroegd.
Gisteren was het dus zover! Na thuiskomst van mijn werk, onmiddelijk bij mijn pa in de auto gesprongen en richting Wilrijk afgezakt om de trailer op te pikken. Van daaruit door richting Heist-Op-Den-Berg alwaar de auto stond!
Daar aangekomen moest ik nog even wachten op de eigenaar en toen kon het allemaal beginnen!
(Vervolg komt later)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Dendorssers;111900 schreef : Ik heb nog even getwijfeld om nog af te dingen tot 90?...
Ben jij wel een Bels? :wtf2:
- V300 register
- Verbannen
-
@ Paul! Foto's komen pas zaterdag! Ik heb er gemaakt maar ben op het werk nu en kan ze ten vroegste zaterdag uploaden, want pas dan kom ik nog is thuis!
Vervolg!
Nadat de man was aangekomen, direct een blikje in het schuurtje geworpen waar de auto stond! Mooi weggestald in een droge schuur, dus dat was meer dan ideaal!
Allereerst kreeg ik de papieren in mijn handen gestopt met daarbij het meest recente keuringsbewijs dat dateert van 19/04/2009 en dus geldig is tot 04/2010! Dus in principe is hij nog gekeurd! Wat mij allereerst opviel in het ietwat donkere schuurtje, was de staat van de onderkant van het voorfront! wat te verwachten was van roest, bleek hier helemaal niet aanwezig te zijn! De voorfront was bijna smetteloos op een paar domme plekjes na! Bijna niet te geloven eigenlijk!
Daarna was het tijd voor het belangrijkste! De motorkap open en het voorlopig defecte hart van de auto bekijken! Wat mij hier direct opviel, was dat het volledige motoruim onder de olie zat!
De pijlstok vertelde mij met een pijl dat ruim 5cm boven het maximum stond dat de koppakking er idd uit geblazen was, maar dat wist ik op voorhand wel!
Verder kijken leverde eigenlijk weinig info op! Het koelwatervat heeft blijkbaar staan overkoken, want er zijn plekken van koelwater achtergebleven! Verder was het motorruim smetteloos en de opmerking op het keuringsbewijs dat de accubak niet meer 100% was, slaat op het eerste zicht echt op helemaal niets, want die ziet er beter uit dan de mijne! Onzin dus of een blinde keurmeester!
Tijd om de kap weer dicht te gooien en hem buiten te rijden! Mijn pa had ondertussen het trailertje al voorgereden en nu was het een kwestie van opladen, vastmaken en betalen! Wat allemaal heel erg vlot ging en we dus zorgeloos naar huis konden vertrekken!
Onderweg gewoon rustig op de autoweg 100 gereden en zo waren we een uurtje later thuis!Tijd voor een nadere inspectie dus en foto's maken, want ik was in de haast van het vertrek het foto-toestel vergeten.
Na gegeten te hebben rond 21u kon de auto afgeladen worden en toen volgd de nadere inspectie! Waar ik voornamelijk nu al naar heb zitten kijken, is het exterieur, aan de binnenkant heb ik eigenlijk nog niet veel gedaan, maar dat zag er op zich nog wel goed uit!
Het plaatwerk staat er eigenlijk over het algemeen heel strak bij, net als de lak in het algemeen en met een goeie poestbeurt zou hij er al stukken beter uitzien, maar dat is voor het weekend!
In het linker achterportier zit een nogal stomme deuk, maar die krijg ik er met een beetje beleid nog wel uitgeklopt, de schade ziet er recent uit, want op wat vlugroest na, is het eigenlijk amper te zien! Bij diezelfde deur zit er in het hoekje ook nog wel een slechter stukje, maar dat is ook te herstellen.
In het rechter voorscherm zit ook een klein deukje net als ??ntje in het plafond, maar deze zijn gewoon amper te zien!
Bumpers rondom vertonen toch wel redelijk wat beschadigingen, maar zijn met een goeie poetsbeurt wel weer mooi te krijgen!
1 Plekje op de dorpel dat wat aandacht vraagt voor het nog enkele jaren verder gaat, want nu is het allemaal nog KEIHARD!:groovy:
Het enige echte rotte is de koffer! Ik vermoed dat ze deze is hebben opengebroken om erin te komen door er keihard aan te trekken en hierbij is het slot los gekomen uit het deksel zelf! Dit hebben ze echter op ??n of andere heunder-de-beunder manier hersteld en is bovendien ook echt niet stevig! Dat is dus iets dat echt gelast zal moeten worden op termijn! (tijd voor de aanschaf van een laspost?!?

Verder zat er volgens de eigenaar nog een volle tank benzine in die niet ouder kan zijn dan 2 maanden, zitten er 4 echt nog goeie banden op en het beste is, is dat ik dit allemaal gekregen heb voor 100?!:groovy::groovy:
Ik weet dat ik nog verschrikkelijk veel ben vergeten vermelden, maar zodra ik thuis ben post ik de foto's en licht ik alles toe!
Oh ja, nog ??n ding dat ik jullie niet wou ontnemen! Je geloofd nooit hoe ze de radiator hebben proberen oplappen! Het is gewoon beschamend! Net alsof ze papier-mach? hebben gebruikt om het dicht te krijgen! :grr2: Ik kan er echt wel van :lol:, vooral omdat het solderen helemaal niet zo moeilijk is! (foto volgt nog!)
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
Dendorssers;111913 schreef : Trouwens, ik ben ook half nederlander hoor!
Jouw pa kwam toch uit (Nederlands) Limburg?

Gefeliciteerd met de aankoop! Wat zijn je plannen met de auto? Zelf houden? Want je was eigenlijk opzoek naar een 360 geloof ik?
- V300 register
- Verbannen
-
Ik dacht dat mijn vriendin wel interesse had om er daarna mee te gaan rijden, maar als dat niet het geval is! Dan gaat hij uit elkaar om te restaureren! Slopen is gewoon echt zonde gezien de staat! Ik nodig jullie allemaal uit om is te komen kijken als jullie meer willen dan foto's, maar echt waar! Dit is echt 'n goeie auto! En dat voor net 100 ?!
Het plan was en is nog steeds een 360, weet alleen niet wat ze thuis zullen zeggen! Durf er nu niet echt over beginnen! hehe! Kreeg van mijn pa al te horen dat het hier geen garage diende te worden, maar ach, hij is 'n makkelijke, dus als het moet, dan leert hij er wel mee leven!
- V300 register
- Verbannen
-
Dendorssers;111920 schreef : Het plan was en is nog steeds een 360, weet alleen niet wat ze thuis zullen zeggen! Durf er nu niet echt over beginnen! hehe! Kreeg van mijn pa al te horen dat het hier geen garage diende te worden, maar ach, hij is 'n makkelijke, dus als het moet, dan leert hij er wel mee leven!
Kijk maar uit, het is een ziekte!

- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Dendorssers;111920 schreef : Kreeg van mijn pa al te horen dat het hier geen garage diende te worden, maar ach, hij is 'n makkelijke, dus als het moet, dan leert hij er wel mee leven!
Och, dat zei hij hier ook. Inmiddels zijn we 3 thermostaten, 4 olieverversingen, twee gelaste uitlaten, drie vervangen uitlaten, 1 aandrijflijn en nog heeeeel veel kleine dingen verder, en hij krijgt er steeds meer plezier in....