show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Karsten's tweede Volvo 340 DL

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2009 23:42 #792154 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
Ziezo, hier ook weer wat nieuwe updates!

Woensdag had ik de kop binnengebracht en vrijdag ben ik hem mooi vlak weer gaan ophalen!
Bij het binnenbrengen vroeg ik nog even naar de kosten en dat zou 35 euro zijn! Mooi dacht ik, want toen ik eerst prijs ging vragen was het nog 40!
Vrijdag kopje ophalen, vraag ik wat moet het kosten: " 30 euro!"
Meevaller dus! Mss had ik nog enkele keren moeten terugkeren, want het lijkt alsof er telkens 5 euro af gaat! :yummie:

In ieder geval, het kopje is weer mooi vlak en na een half uurtje met staalborsteltje, schuurpapier, beitel, terpentijn, brandspiritus en veel hard schrobben, zien nu ook de kleppen er weer mooi uit!

oordeel zelf aan de hand van de foto's!

VOOR:

Shot with DSLR-A700 at 2009-07-06

NA:

Shot with W380i at 2009-08-02

Shot with W380i at 2009-08-02

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2009 23:43 #792155 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
Ziet er mooi uit karsten, ben je trouwens er nog erachter gekomen welke klep waar zat?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2009 23:45 #792157 door V300 register

elpee;114997 schreef : Ziet er mooi uit karsten, ben je trouwens er nog erachter gekomen welke klep waar zat?

Welke klep waar zat?:no_comment:
De kleppen zijn er niet uit geweest hoor! Ik heb ze met de hand schoon gemaakt! En voor het vlakken zijn ze ook gewoon blijven zitten!

Het resultaat is er ??n van hard labeur en schrobben maar!:D

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2009 23:50 #792160 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
Dat is een mooi resultaat. Zo op de foto te zien lijkt er niets mis met de kleppen en hun ligging.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2009 23:58 #792162 door V300 register
nu ze schoon zijn niet idd!
Heb er wel even op moeten schrobben hoor, plus krassen met beitel en boortje om alle aanslag weg te krijgen! Maar ben meer dan tevreden met het resultaat!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2009 12:37 #792181 door V300 register
Ohja, nu was ik het gisteren nog vergeten vragen! Maar ik zit nog met een probleem dat ik het uitlaatspruitstuk niet los krijg van de downpipe!
De moeren zijn er al af, maar het lijkt wel of deze gewoon op elkaar zijn gelast!

Trekken en sleuren, het mag allemaal niet baten! Zelfs een beitel ertussen en zachtjes met de hamer proberen deze ertussen te drijven, lukt niet!
Het ding is, dat ik hem liever gewoon los wil hebben om de kop terug te zetten! Anders is het echt een gedoe, want het spruitstuk wringt langs alle kanten tegen de kop! Ik had een foto van wat ik bedoelde, maar deze ligt helaas thuis, dus ik hoop dat jullie snappen waarover ik het heb!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2009 12:55 #792182 door E. van Oostveen
Dat is idd. lastig omdat de draadeinden uitsteken en aan de andere kant de langsbalk een beperking aan de bewegingsruimte geeft. Meestal zit er een pakking tussen en moet het geheel er eenvoudig (met niet al te veel geweld) vanaf komen. Lijkt me verstandig de downpijp af te koppelen van de rest van de uitlaat om vervolgens precies te analyseren waarom hij blijft hechten. Het schoonboren van de gaten kan een optie zijn. Evenals allerlei middeltjes er in gooien. Als er echt een las zit, dan wordt het slijpen. Bijtelen en te hard slaan, met name op spruitstuk raad ik af. Als je maar iets beweging hebt is dat bijna een garantie dat ie los kan komen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2009 13:08 #792185 door V300 register
Er zit wel degelijk een pakking tussen hoor Erik! Ik heb echt al verschillende dingen geprobeerd, wrikken, trekken, buigen, hamer en beitel, strelen... Het kreng zit muur muur vast!
Beweging is er dus niet in te vinden! (dat van gelast, dat zei ik gewoon om te stipuleren hoe vast het wel niet zat!) wat bedoel je dan met de gaten uitboren? Bedoel je dan de draaneinden afzagen en uitboren? Als het even kan doe ik dat liever niet, dus als niemand een manier vind om het van elkaar te krijgen, den heb ik geen andere keuze dan de hele downpipe los te gooien, deze uit de auto te halen en dan buiten de auto uit elkaar proberen trekken!
Het is echt zo verschrikkelijk lastig op deze manier...

Is het mogelijk om de kop te plaatsen zonder het spruitstuk los te moeten gooien? Eventueel met een paar extra handen?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2009 13:53 #792188 door E. van Oostveen
Bij veel 1400 modellen wel. Heb ik zo wel gedaan. Het is idd heel handig als er extra handen met goede motoriek en begrip voor de situatie zijn. Vooral het op de plaats houden van de kop op de koppakking is een goede. Ik heb hiervoor twee oude kopbouten waar de kop van afgeslepen is. Hierdoor kan de kop niet meer schuiven en kan ik eerst de andere bouten plaatsen en daarna die twee verwisselen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2009 14:24 #792196 door V300 register
Nu zie ik hier wss de oorzaak waarom het niet los wil komen! Ik heb 2 moeren verwijderd, maar er zouden er 3 moeten zitten! Dat zou het wel kunne verklaren dat er geen enkele beweging in komt!
STOM!:(

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC