Karsten's tweede Volvo 340 DL
- V300 register
- Verbannen
-
Woensdag had ik de kop binnengebracht en vrijdag ben ik hem mooi vlak weer gaan ophalen!
Bij het binnenbrengen vroeg ik nog even naar de kosten en dat zou 35 euro zijn! Mooi dacht ik, want toen ik eerst prijs ging vragen was het nog 40!
Vrijdag kopje ophalen, vraag ik wat moet het kosten: " 30 euro!"
Meevaller dus! Mss had ik nog enkele keren moeten terugkeren, want het lijkt alsof er telkens 5 euro af gaat! :yummie:
In ieder geval, het kopje is weer mooi vlak en na een half uurtje met staalborsteltje, schuurpapier, beitel, terpentijn, brandspiritus en veel hard schrobben, zien nu ook de kleppen er weer mooi uit!
oordeel zelf aan de hand van de foto's!
VOOR:
Shot with DSLR-A700 at 2009-07-06
NA:
Shot with W380i at 2009-08-02
Shot with W380i at 2009-08-02
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
elpee;114997 schreef : Ziet er mooi uit karsten, ben je trouwens er nog erachter gekomen welke klep waar zat?
Welke klep waar zat?:no_comment:
De kleppen zijn er niet uit geweest hoor! Ik heb ze met de hand schoon gemaakt! En voor het vlakken zijn ze ook gewoon blijven zitten!
Het resultaat is er ??n van hard labeur en schrobben maar!

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Heb er wel even op moeten schrobben hoor, plus krassen met beitel en boortje om alle aanslag weg te krijgen! Maar ben meer dan tevreden met het resultaat!
- V300 register
- Verbannen
-
De moeren zijn er al af, maar het lijkt wel of deze gewoon op elkaar zijn gelast!
Trekken en sleuren, het mag allemaal niet baten! Zelfs een beitel ertussen en zachtjes met de hamer proberen deze ertussen te drijven, lukt niet!
Het ding is, dat ik hem liever gewoon los wil hebben om de kop terug te zetten! Anders is het echt een gedoe, want het spruitstuk wringt langs alle kanten tegen de kop! Ik had een foto van wat ik bedoelde, maar deze ligt helaas thuis, dus ik hoop dat jullie snappen waarover ik het heb!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Beweging is er dus niet in te vinden! (dat van gelast, dat zei ik gewoon om te stipuleren hoe vast het wel niet zat!) wat bedoel je dan met de gaten uitboren? Bedoel je dan de draaneinden afzagen en uitboren? Als het even kan doe ik dat liever niet, dus als niemand een manier vind om het van elkaar te krijgen, den heb ik geen andere keuze dan de hele downpipe los te gooien, deze uit de auto te halen en dan buiten de auto uit elkaar proberen trekken!
Het is echt zo verschrikkelijk lastig op deze manier...
Is het mogelijk om de kop te plaatsen zonder het spruitstuk los te moeten gooien? Eventueel met een paar extra handen?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
STOM!