show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Karsten's tweede Volvo 340 DL

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-10-2009 21:15 #802922 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL

Dendorssers;123690 schreef : Gisteren even gaan kijken voor wat pakkingspapier aangezien ik met mijn domme kop de pakking voor de waterpomp kapot heb gemaakt... Ik dacht, niet zo erg, gewoon pakkingspapier halen en probleem opgelost!

Dat zou ook wel zo geweest zijn denk ik, maar kom ik in de zaak en krijg ik te horen dat het papier enkel per vierkante meter verkocht wordt. Ik schrik me kapot en vraag mij hardop af wie zoveel ineens koopt, maar besluit toch de prijs even te vragen. Nu hadden ze 3 diktes liggen, 0.8, 1.2 en 1.4 mm liggen, dus informeerde even naar de tussenmaat...

46.90 euro ex BTW!:crazy1:

Pff, niet gekocht dus, want heb al bij al een velletje van 10*10 ofzo nodig!
Heb mijn pa vandaag dus even gevraag om in een andere zaak is te gaan horen naar een formaat A4 of A3 of A2...
Dus hopelijk kan ik dit weekend verder met monteren van de waterpomp...

Wtf, wat een afzetters. Toen ik mijn waterpomppakking gesloopt had ging ik ook zelf een nieuwe maken. Ik kocht ook een vierkante meter omdat je toch vaker iets nodig kunt hebben. Kostte een tientje de meter ofzo bij een automaterialenzaak.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-10-2009 08:25 #803113 door V300 register
Ook mijn pa is afgelopen vrijdag nog maar is gaan zoeken en die kwam ook thuis met vernietigend nieuws dat het ook alleen per vierkante meter verkocht werd en ook weer zo duur was. Maar gelukkig had hij een behulpzame collega die mij een paar stukjes heeft gegeven! Dus ik ben alsnog aan de slag kunnen gaan!

Het grote nieuws is dat 'Groentje' weer loopt! Het had heel wat voeten in de aarde, waaronder een volledige terugbouw en dan en lekkende waterpomp en gevolgd door een volledige uitbouw om daar terug bij te kunnen!

Verder alles mooi aangesloten en proberen starten en weer niets! Vloeken en doen, controleren en niets kunnen vinden... Startrelais eruit en in mijn eigen 340 gestopt en die ging gewoon! :crazy1:Toch daar maar is gespiekt en ja hoor, op de startmotor zat een extra kabel! Terug naar de groene, kabel aangesloten en hupsa!

Na een paar keer doorstarten, de carb uit elkaar te halen vanwege losse sproeier, backfires een halve meter hoog, de bougie-kabels toch maar in de goeie volgorde gezet! En 2 pogingen later liep hij al! :groovy:

Ik zou willen zeggen dat hij liep als een zonnetje, maar dat helaas nog niet! Hoorde nog allerlei gerammel (losse uitlaat...), dus nadat ik dat gefixed had, was het toch al wat beter!

Terwijl de motor wat warm stond te draaien toch maar alle vitale functies gecontroleerd: Water, olie, bougie's...
Het goeie nieuws, hij loopt in ieder geval op alle 4 zijn poten en hij blijft ook wel redelijk stationair lopen, alleen het geluid dat hij maakt... Hij maakt ongeveer zo'n geluid als een diesel, een zware brom, heel anders dan dat ik gewoon ben van zo'n 1400-tje!

Verder heb ik nu een lek in het koelsysteem vanwege die rotte motorkap! Wat een onhandelbaar kreng om terug te zetten, zeker op je eentje! Wat is er gebeurd, 1 van die veerstangen heeft zich in de radiator geboord! Zou het nog niet zo'n ramp gevonden hebben, mocht het geen gloednieuwe radiateur geweest zijn! Dus die moet er weer uit om hersteld te worden! GRRRR :lol:

Verder heb ik een kleine poging gedaan om te rijden nadat ik de kop de 2de maal aangetrokken had, maar wat een ramp! Het is dat ik geen toerenteller heb, maar wss rijdt hij pas weg bij 2500 toeren, dus de koppeling is ofwel op, of staat verschrikkelijk afgesteld! Nagaan de komende tijd dus!

Ik zal proberen deze week is ergens een filmpje te schieten en jullie het geluid enzo laten horen, want het is echt niet normaal, maar ik weet echt niet waar het vandaan komt! Het is niet tikken, maar eerder slaan dat hij doet!

Kortom, hij doet het weer, maar nog niet zoals het moet! Helaas! :snif:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-10-2009 11:59 #803132 door V300 register
Oeh karsten, je moet de motorkap ook niet loshalen aan de veerstangen! Dat heb ik de eerste keer ook gedaan en dat is een gigantisch gekloot om weer goed te krijgen.
Achter de grille kun je de motorkap met 4 inbusboutjes aan de steun losmaken, dan komt hij me mechanisme en al los.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-10-2009 12:41 #803143 door V300 register

Jos360;123967 schreef : Oeh karsten, je moet de motorkap ook niet loshalen aan de veerstangen! Dat heb ik de eerste keer ook gedaan en dat is een gigantisch gekloot om weer goed te krijgen.
Achter de grille kun je de motorkap met 4 inbusboutjes aan de steun losmaken, dan komt hij me mechanisme en al los.

Ja, dat was ook de bedoeling! Maar die inbussen, zaten zo hard vast, dat ze echt niet los te halen waren! Ik heb er een inbussleutel gewoon op kapot getrokken en toen heb ik het maar opgegeven. Stom, ik weet het, dat doe ik nooit meer, maar... Toen, leek mij dat de beste oplossing! Pfff, tis wel heel erg vervelend nu, want krijg het met geen stukken meer goed lijkt het wel!

Tja, eerst de motor maar is weer goed doen lopen, dan komt dat kreng aan de beurt en tegen die tijd schakel ik mijn pa wel in om te helpen!
Zal er dan ook de haynes maar is bijpakken en is kijken wat zij voorstellen om het kreng weer op zijn plaats te zetten!

Iemand nog een idee waarvan de motor zo slaat? Iets met de ontsteking?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2009 18:03 #803203 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
voorpijp losgehad?

klinkt namelijk als een verrotte voorpijppakking, merk je ook wel in motorvermogen trouwens

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-10-2009 18:05 #803204 door V300 register
Over die motorkap:
Ik heb de veren met sterke ducttape tegen elkaar geplakt terwijl ze maximaal op spanning stonden. Dit ging niet vanzelf trouwens.
Toen onder volle spanning weer aan de motorkap vastgeschroeft en in de klemmen gehanden. Dan de tape lossnijden en weg zijn met je vingertjes.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-10-2009 11:04 #803253 door V300 register

AvdAkker;124043 schreef : voorpijp losgehad?

klinkt namelijk als een verrotte voorpijppakking, merk je ook wel in motorvermogen trouwens

Voorpijp? Euhm, bedoel je stuk van het spruitstuk of verder naar beneden en downpipe tot middendemper!
Die zijn allebei los geweest! tussen spruitstuk en downpipe zit een nieuwe pakking, al weet ik niet of hij nu zo goed afdicht eerlijk gezegd.
Verder hangt de uitlaat ook niet helemaal vast, althans, de klem zit los, maar de pijp zit toch vastgeroest!
Vermogen is er idd uit heb ik het gevoel! Bij nullast loopt hij wel lekker, ook in toeren, maar belast is het een ramp! Ik dacht aan de koppeling, maar mss is het wel gewoon de uitlaat! Zou wel meer een meevaller zijn!

Kan dat het rare loopje dan verklaren Anjo?

@jos: zal het is op jouw manier proberen dit weekend, hopelijk lukt het mij dan ook!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-05-2010 18:36 #832954 door V300 register
Eindelijk na een heel lange tijd weer een update!

Nadat ik even vast zat met de 360, maar weer verder gegaan met het verder in staat brengen van dit Vario'tje...

Zoals ik in het verleden al had gezegd, zat ik bij deze auto met een slechte loop en gewoonweg geen vermogen. Na een beetje zoeken bleek dat een slecht gemonteerde uitlaatpakking op de downpipe te zijn... Echter heb ik het vandaag maar even grondig gedaan en heel het gedeelte spruitstuk gedemonteerd en net iets grondiger vast gezet. Dat in combinatie met het verder aandraaien (1,5 slagen) van de downpipe, hoop ik nu het probleem eindelijk te hebben opgelost!

Ook heb ik vandaag maar even de motorkap fatsoenlijk gemonteerd. Was even rustig alles bekijken met de kap van de 360 naast me op de grond en dan was ik er snel achter wat ik telkens verkeerd had gedaan.
Volgende week nog even de radiator herstellen en het koelsysteem weer even doorspoelen en opvullen!

Ik hoop dat de waterpomppakking nog goed is en ik heb zo'n beetje mijn twijfels bij het afsluiten van het achterplaatje achterop het cilinderblok. Dat zal ik dus volgende week bij het opvullen wel merken denk ik! Ik heb voldoende materiaal voor handen om het op te lossen, maar laten we hopen dat het toch goed is! Dat zou is leuk zijn. Straks maar is even wat foto's schieten! Niet dat er veel te zien is, maar het is altijd leuk he!:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2010 18:55 #833324 door V300 register

Deze moren konden toch iets strakker blijkbaar! Hopelijk is hij nu wel weer gasdicht!

Paar blikjes langs binnen in het ruim na het volledige spruitstukgedeelte weer los te hebben gehaald en alles beter opnieuw te hebben gemonteerd...

Nu past ook eindelijk de motorkap er weer fatsoenlijk op! Dat is al gelukt dus... als de rest nu ook weer beter gaat, dan ben ik helemaal tevreden en kan ik verder!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-05-2010 19:09 #833329 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
Het eerste wat bij mij opkwam bij het zien van de foto's; ziet er heel erg netjes uit onder de kap.

Gaat vast helemaal goedkomen Karsten met jouw projecten!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC