show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Karsten's tweede Volvo 340 DL
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2009 20:31 #787262
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
Roestplekjes zonder gaten: goed opschuren. Ruim de lak wegschuren, pas stoppen wanneer je de lak laag voor laag wegschuurt (en er dus geen duidelijke overgang meer is tussen de plaat en de lak).
Vervolgens roestomzetter erop.
Dagje laten staan, weer opnieuw kaalschuren, weer roestomzetten, ontvetten, primen, afwerkplamuur erop om het strak te krijgen, weer primen, dan 3 x kleurlak en 2 x blanke lak (in geval van metallic lak, nog een laagje blank extra).
Bovenstaande is hoe ik het zou doen, werkt (proefondervindelijk!) goed.
Vervolgens roestomzetter erop.
Dagje laten staan, weer opnieuw kaalschuren, weer roestomzetten, ontvetten, primen, afwerkplamuur erop om het strak te krijgen, weer primen, dan 3 x kleurlak en 2 x blanke lak (in geval van metallic lak, nog een laagje blank extra).
Bovenstaande is hoe ik het zou doen, werkt (proefondervindelijk!) goed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2009 20:32 #787263
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
Zodra er een gat in zit ben je te laat trouwens, dan kun je 't beste gaan lassen (anders rot het na een jaar weer vrolijk verder, ditmaal van binnenuit).
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-07-2009 23:32 #787715
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
Vandaag de kop weer teruggekregen! Blijkbaar is hij toch wat krom (zelf nog niet gekeken!), maar het advies van de docent automechanica was een nieuwe kop zoeken of laten vlakken!
Hij vond het trouwens ook nodig de bussen te laten honen omdat er water in had gestaan! Maar dat lijkt mij echt wat overkill!
Ik denk dat ik gewoon de kop laat vlakken of andere kop ga zoeken en dan na montage gewoon compressie-test doen! Dan zien we wel waar we uitkomen!
Anjo!? Wat denk jij ervan?
Hij vond het trouwens ook nodig de bussen te laten honen omdat er water in had gestaan! Maar dat lijkt mij echt wat overkill!
Ik denk dat ik gewoon de kop laat vlakken of andere kop ga zoeken en dan na montage gewoon compressie-test doen! Dan zien we wel waar we uitkomen!
Anjo!? Wat denk jij ervan?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2009 23:34 #787716
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
ik denk aan bier.
en dat ik dan wel eens een detailfoto van de bussen wil zien:+
en dat ik dan wel eens een detailfoto van de bussen wil zien:+
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-07-2009 23:42 #787720
door V300 register
Die detailfoto komt er dan woensdag aan, morgen ga ik met de kop op stap en naar de vriendin, dus kom niet meer thuis!
Wat verwacht je dan te zien in de bussen? Schrapingen of bramen? Die zijn er dus echt niet! Ben met mijn nagel over elke bus gegaan en kan geen krassen of andere dingen opmaken, lijkt mij allemaal goed!
Biertje past trouwens idd mooi in de bussen, maar helaas zijn sinds dit weekend de sint-palskes weer op! Geen bier hier dus!
Wat verwacht je dan te zien in de bussen? Schrapingen of bramen? Die zijn er dus echt niet! Ben met mijn nagel over elke bus gegaan en kan geen krassen of andere dingen opmaken, lijkt mij allemaal goed!
Biertje past trouwens idd mooi in de bussen, maar helaas zijn sinds dit weekend de sint-palskes weer op! Geen bier hier dus!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2009 23:43 #787721
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
nou, bietje schoonmaken die bussen, met een paar druppeltjes olie invetten en de kop er weer op knallen:)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-07-2009 23:53 #787723
door V300 register
Schoon zijn ze al, kijk maar naar de foto's! En de rest, dat BRAND er wel vanaf!

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-07-2009 08:01 #787792
door V300 register
Gisteren is even langs een revisiebedrijf geweest en gevraagd wat het kost om te vlakken, want de kop is op zijn slechtst 0.15mm krom. Dus moet hem sowieso laten vlakken!
Voor het vlakken alleen zal ik 40 euro kwijt zijn, maar ben vergeten vragen of ze ook de dikkere cilinderkoppakkingen kunnen leveren?
Indien ze dat niet kunnen, waar kan ik deze dan halen?
Kleppen en klepzittingen laten slijpen, zou mij rond de 120 euro meer gaan kosten! Is mij wel iets teveel van het goeie. Echter is het wel zo dat de kleppen er wat gehavend uitzien op dit moment! Er zit wat roestvorming op en heel wat aanslag! Is dat iets om mij zorgen over te maken, of moet ik ze uit het blok gaan halen om ze schoon te gaan maken?
Tevens moet ik maar is op zoek naar een motorpakkingsset, want er is ondertussen al heel wat van pakkingen kapot en voor het vlakken moet de achterste afdekplaat (formaat waterpomp) er ook af, dus... Iemand toevallig die sets gezien op Ebay ofzo?
Voor het vlakken alleen zal ik 40 euro kwijt zijn, maar ben vergeten vragen of ze ook de dikkere cilinderkoppakkingen kunnen leveren?
Indien ze dat niet kunnen, waar kan ik deze dan halen?
Kleppen en klepzittingen laten slijpen, zou mij rond de 120 euro meer gaan kosten! Is mij wel iets teveel van het goeie. Echter is het wel zo dat de kleppen er wat gehavend uitzien op dit moment! Er zit wat roestvorming op en heel wat aanslag! Is dat iets om mij zorgen over te maken, of moet ik ze uit het blok gaan halen om ze schoon te gaan maken?
Tevens moet ik maar is op zoek naar een motorpakkingsset, want er is ondertussen al heel wat van pakkingen kapot en voor het vlakken moet de achterste afdekplaat (formaat waterpomp) er ook af, dus... Iemand toevallig die sets gezien op Ebay ofzo?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-07-2009 08:21 #787794
door V300 register
Ik heb bij Erik wel van die complete sets zien liggen, dus ze moeten er zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-07-2009 08:22 #787795
door V300 register
Ik geloof niet dat die sets er zijn. Dan zul je voor losse sets moeten zoeken.
Ik zeg niets meer.
Ik zeg niets meer.
Moderators: Mark Smeets