show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Karsten's tweede Volvo 340 DL
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2009 11:09 #786987
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
Ik heb dat ook wel eens met die bouten gehad. Heb je op je werk ook iets als Ice-crack. Dat wil wel eens helpen. Soms kan een warme motor die aan het afkoelen is icm. wd40 oid. ook helpen. Verder is het hier wel heel belangrijk om goed en goed passend gereedschap te hebben.
Gereedschap verlengen kan soms ook al iets helpen. Het einde van de schroefdraad die door het spruitstuk steekt schoonmaken en inspuiten kan ook bevordelijk zijn. Zeker bij het losdraaien.
Gereedschap verlengen kan soms ook al iets helpen. Het einde van de schroefdraad die door het spruitstuk steekt schoonmaken en inspuiten kan ook bevordelijk zijn. Zeker bij het losdraaien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-07-2009 11:26 #786989
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
Eric, wat bedoel je met Ice-Crack? Want het zegt mij even helemaal niets! Als je zo'n spuitbussen bedoeld die de boel afkoeken, dan kan ik die wel meekrijgen van het werk ja!
De motor zal ik verder niet meer kunnen gebruiken, die heeft geen carb, geen waterpomp, geen spruitstuk, alternator, koeling of niets meer, dat allemaal vanwege de lekke koppakking, dus dat is in ieder geval geen optie!
Schoonmaken heb ik al gedaan, inclusief de staalborstel enz.. Verlengen zou het probleem zo oplossen, maar ik kan er niet bij met een ratel, anders zette ik er direct mijn lange sleutel op en trok ik alles los, maar helaas, dat is ook geen optie!
De motor zal ik verder niet meer kunnen gebruiken, die heeft geen carb, geen waterpomp, geen spruitstuk, alternator, koeling of niets meer, dat allemaal vanwege de lekke koppakking, dus dat is in ieder geval geen optie!
Schoonmaken heb ik al gedaan, inclusief de staalborstel enz.. Verlengen zou het probleem zo oplossen, maar ik kan er niet bij met een ratel, anders zette ik er direct mijn lange sleutel op en trok ik alles los, maar helaas, dat is ook geen optie!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2009 12:33 #786993
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
En als je 'm eens laat "schrikken", d.w.z. ringsleutel erop en met de hamer tegen het uiteinde van de sleutel tikken?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2009 12:46 #786999
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
ik blijf erbij; goed passend normaal gereedschap, geen verlenging en even een beetje kracht zetten.. gebruik er ook geen ratel + dop voor maar gewoon een steek/ringsleutel. geen ringsleutel want die hebben een te groot verloop tussen het handvatgedeelte en het ring gedeelte.
van tevoren evt het schroefdraad wat opschonen met een staalborstel en presto, chemicalien hulpmiddeltjes kruipolie e.d. allemaal nergens voor nodig.
van tevoren evt het schroefdraad wat opschonen met een staalborstel en presto, chemicalien hulpmiddeltjes kruipolie e.d. allemaal nergens voor nodig.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-07-2009 14:02 #787002
door V300 register
Anjo, ik denk niet dat ik hem zonder hulpmiddeltjes (chemisch) los zal krijgen! Ik heb er gisteren al met man en macht aan zitten trekken, mijn pa heeft geprobeerd, heb ertegen getikt... Hij wil echt niet wijken!
Ik ga het alsnog vanavond opnieuw proberen, want ik weiger op te geven en hij moet echt los wil ik de kop eraf kunnen lichten!
Ik wou dat je trouwens wat dichter woonde hoor Anjo, dan mocht je het zo komen demonstreren! Want kan me niet voorstellen dat er oneindig veel technieken zijn om zo'n dingen los te krijgen!
Ik ga het alsnog vanavond opnieuw proberen, want ik weiger op te geven en hij moet echt los wil ik de kop eraf kunnen lichten!
Ik wou dat je trouwens wat dichter woonde hoor Anjo, dan mocht je het zo komen demonstreren! Want kan me niet voorstellen dat er oneindig veel technieken zijn om zo'n dingen los te krijgen!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2009 17:00 #787015
door Anjo van den Akker
je draait hopelijk wel de goeie kant op? :+
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2009 17:02 #787017
door Anjo van den Akker
ik kan het me echt niet voorstellen dat het zo vast zit, hij moet namelijk ook los als je een koppeling vervangt en ik heb koppelingen vervangen onder allerlei soorten auto's, van zo schoon als een badkamer tot zo vunzig als een varkensstal en ik heb nooit maar dan ook nooit moeite gehad met die 3 moeren.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-07-2009 17:10 #787020
door V300 register
Linksom, maar niet vanaf de motorruimte :f
AvdAkker;112213 schreef : je draait hopelijk wel de goeie kant op? :+
Linksom, maar niet vanaf de motorruimte :f
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-07-2009 19:12 #787026
door V300 register
Ze zijn los!
Ik was het uiteindelijk beu en had geen plaats om fatsoenlijk mijn handen te gebruiken, dus heb de interieurblazer er maar afgehaald! Dan een dopje erop, rateltje erbij en het was zo gepiept!
Net de olie afgelaten en nu even bijlezen over hoe de kop te lossen, want die moet er vandaag nog af! Alles gaat vlot hier!
Althans bijna, want heb nu de moeren van het spruitstuk los, maar nu wil het spruitstuk niet lossen van de downpipe! Vervelend dus! Ga nu maar eerst de kop eraf halen en daarna even kijken hoe ik dat los kan halen!
Ik was het uiteindelijk beu en had geen plaats om fatsoenlijk mijn handen te gebruiken, dus heb de interieurblazer er maar afgehaald! Dan een dopje erop, rateltje erbij en het was zo gepiept!
Net de olie afgelaten en nu even bijlezen over hoe de kop te lossen, want die moet er vandaag nog af! Alles gaat vlot hier!
Althans bijna, want heb nu de moeren van het spruitstuk los, maar nu wil het spruitstuk niet lossen van de downpipe! Vervelend dus! Ga nu maar eerst de kop eraf halen en daarna even kijken hoe ik dat los kan halen!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-07-2009 20:28 #787035
door V300 register
He Groentje!
Leuke car!
En dat voor die 100,-
Geen slechte keus,ondanks het werk,de rest ziet er nog goed uit op de foto's,en dat voor die prikkie!
Succes en veel plezier ermee Karsten.
Leuke car!
En dat voor die 100,-
Geen slechte keus,ondanks het werk,de rest ziet er nog goed uit op de foto's,en dat voor die prikkie!
Succes en veel plezier ermee Karsten.
Moderators: Mark Smeets