show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Karsten's tweede Volvo 340 DL

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2009 09:44 #787797 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
dat bedrijf dat em vlakt kan als het goed is een koppakking leveren zodat je compressie std blijft, bij een universele automatieralen zaak kun je zo alle pakkingen die je wilt halen of alles in 1 als koppakkingset, 't is een renault blokje dus het is allemaal gewoon universeel:)

dat die kleppen er daar gehavend uit zien boeit niet zoveel, hoe de zittingen eruit zien is wat telt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-07-2009 13:46 #787810 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
Die volledige sets zijn wss wel een stuk goedkoper en dan houd ik enkel de koppakking over als ik via het bedrijf aan een aangepast pakking voor de kop kan komen! Zal er deze week is naar gaan informeren of ze die aangepaste pakking kunnen leveren.

Anjo, kan je eigenlijk zomaar de kleppen demonteren en daarna weer terugzetten? Want de zittingen kan je toch niet zien met de kleppen er nog in he, of wel?
Anders haal ik ze er gewoon uit en dan kan ik alles schoonmaken en controleren...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2009 13:53 #787813 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
Die ziet er nog best netjes uit! Goeie vangst!

v0lv0freak;111954 schreef : Bij mij is het al zo erg dat ik niet snap dat er gezinnen zijn die kunnen leven met 1 auto :crazy2:

Zonder een enkele auto kan het ook prima hoor... Gewoon je levensstijl een beetje aanpassen... Ik dacht ook nooit zonder te kunnen, maar heb het een jaartje volgehouden zonder al te veel ongemak... Ik miste alleen het sleutelen! :D

AvdAkker;112266 schreef : die koppakking moet tot maximaal 6500x per minuut een drukwisseling van 11 tot 0 bar KUNNEN verduren, dat moet gewoon goed zijn.

Nog wel meer ook toch? Die 11 Bar is alleen de statische compressie... Ik denk dat er bij de detonatie nog wel een iets hogere druk ontstaat... :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-07-2009 21:13 #787836 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
Een beetje afhankelijk hoeveel ze er van af halen, maar als het iets van 0,2-0,5mm is.... zou je dan niet toekunnen met de originele koppakking? Heb je een ietsje hogere compressie, wie weet win je een paar paardjes terug die er in de afgelopen 20 jaar uit weggegaloppeerd zijn?
Of is dat nou een heeeeel dom idee?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-07-2009 23:08 #787854 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
De speling op de kop is maar 0,15mm op zijn max, dus mss kan het idd wel! Dat kan ik altijd even navragen of het zo nog net kan!
Mss weet Anjo er ook wel iets meer over.

Hoe kan ik eigenlijk de klepzettingen controleren en mijn kleppen schoonmaken? Ik las vandaag een topic hier over het flowen van een standaardkop! Ik weet niet meer van wie hij was, maar hij had blijkbaar gewoon de kleppen gedemonteerd en met schuurpapier weer helemaal blinkend gemaakt?
Maar dan moeten ze toch ook weer in de kop geslepen worden! Ik weet dat er zoiets als slijppasta bestaat, maar weet niet helemaal hoe dat werkt.
Iemand ervaring?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2009 23:16 #787861 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
das allemaal motoren revisiewerk waar je er zonder de juiste spullen te hebben gewoon niet aan moet beginnen.

als je her en der op het forum verder leest lees je ook dat dat ding nooit goed gelopen heeft, het werd verweten aan de nokkenas, maar of het enkel met de nokkenas te maken had betwijfel ik ten zeerste:)

kleppen kun je demonteren met een bougiedop en een hamer (egt waar!) monteren met een speciale tool omdat je de klepveer eerst moet spannen, en vervolgens met de 2 conische schijfjes/halve maantjes (hoe heten die dingen ook alweer..) borgt. die tool is overigens zelf redelijk makkelijk te maken.

0,15 in dikte x diam oppervlak van de cylinder doet toch best wel wat met je compressie, je kan het met een paar waarders in principe zo berekenen maar daar heb ik persoonlijk op dit moment absoluut geen zin in. ga er van uit dat de compressie met een std koppakking en bij 0,2mm vlakken ca 0,5 bar stijgt om wat te noemen. je maakt er iig niet spontaan 15 bar van:) however, de kop kan wel zoveel krom zijn maar de man achter de freesbank bepaald hoeveel eraf gaat; waarschijnlijk wordt er gekozen voor 0,5 omdat de meest gangbare vervangingspakking 0,5mm dikker is als de originele; vaak zijn die pakkingen zelfs nog te koop bij een automaterialenzaak.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-07-2009 23:22 #787864 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
m.a.w. als de man achter de knoppen het voor elkaar krijgt er slechts 0,2mm vanaf te slijpen is het eigenlijk nog niet eens zo'n heel gek idee om de standaard maat pakking er tussen te doen en die extra paardjes gewoon mee te pakken, maar normaal gaat er te veel van af om dat zonder meer te kunnen doen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2009 23:25 #787867 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
nouja, binnen bepaalde proporties is een iets verhoogde compressie wel leuk op een standaard motor, al ga je daar in de praktijk maar weinig van merken. wie voelt bijvoorbeeld het verschil in vermogen van een b14.4e met of zonder kat, of een b14.4e en b14.4s.. en een dergelijke potentiele vermogenswinst of aanvulling van de weggeebte paardjes is wel waar je hooguit op mag hopen met 0,2mm vlakken

ga je richting de performance kant dan gaat er een heel ander vaatje open want dan komen er iets meer dingen bij kijken als alleen vlakken:).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-07-2009 23:26 #787868 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
Duidelijk :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-07-2009 23:46 #787879 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
Dus kortom, eigenlijk, mag ik hem ook weer dichtplakken met een gewone reguliere pakking! Standaard dus, met licht verhoogde compressie als gevolg van het vlakken!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD