Karsten's tweede Volvo 340 DL
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
dat die kleppen er daar gehavend uit zien boeit niet zoveel, hoe de zittingen eruit zien is wat telt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Anjo, kan je eigenlijk zomaar de kleppen demonteren en daarna weer terugzetten? Want de zittingen kan je toch niet zien met de kleppen er nog in he, of wel?
Anders haal ik ze er gewoon uit en dan kan ik alles schoonmaken en controleren...
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Zonder een enkele auto kan het ook prima hoor... Gewoon je levensstijl een beetje aanpassen... Ik dacht ook nooit zonder te kunnen, maar heb het een jaartje volgehouden zonder al te veel ongemak... Ik miste alleen het sleutelen!v0lv0freak;111954 schreef : Bij mij is het al zo erg dat ik niet snap dat er gezinnen zijn die kunnen leven met 1 auto :crazy2:

Nog wel meer ook toch? Die 11 Bar is alleen de statische compressie... Ik denk dat er bij de detonatie nog wel een iets hogere druk ontstaat...AvdAkker;112266 schreef : die koppakking moet tot maximaal 6500x per minuut een drukwisseling van 11 tot 0 bar KUNNEN verduren, dat moet gewoon goed zijn.

- V300 register
- Verbannen
-
Of is dat nou een heeeeel dom idee?
- V300 register
- Verbannen
-
Mss weet Anjo er ook wel iets meer over.
Hoe kan ik eigenlijk de klepzettingen controleren en mijn kleppen schoonmaken? Ik las vandaag een topic hier over het flowen van een standaardkop! Ik weet niet meer van wie hij was, maar hij had blijkbaar gewoon de kleppen gedemonteerd en met schuurpapier weer helemaal blinkend gemaakt?
Maar dan moeten ze toch ook weer in de kop geslepen worden! Ik weet dat er zoiets als slijppasta bestaat, maar weet niet helemaal hoe dat werkt.
Iemand ervaring?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
als je her en der op het forum verder leest lees je ook dat dat ding nooit goed gelopen heeft, het werd verweten aan de nokkenas, maar of het enkel met de nokkenas te maken had betwijfel ik ten zeerste:)
kleppen kun je demonteren met een bougiedop en een hamer (egt waar!) monteren met een speciale tool omdat je de klepveer eerst moet spannen, en vervolgens met de 2 conische schijfjes/halve maantjes (hoe heten die dingen ook alweer..) borgt. die tool is overigens zelf redelijk makkelijk te maken.
0,15 in dikte x diam oppervlak van de cylinder doet toch best wel wat met je compressie, je kan het met een paar waarders in principe zo berekenen maar daar heb ik persoonlijk op dit moment absoluut geen zin in. ga er van uit dat de compressie met een std koppakking en bij 0,2mm vlakken ca 0,5 bar stijgt om wat te noemen. je maakt er iig niet spontaan 15 bar van:) however, de kop kan wel zoveel krom zijn maar de man achter de freesbank bepaald hoeveel eraf gaat; waarschijnlijk wordt er gekozen voor 0,5 omdat de meest gangbare vervangingspakking 0,5mm dikker is als de originele; vaak zijn die pakkingen zelfs nog te koop bij een automaterialenzaak.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ga je richting de performance kant dan gaat er een heel ander vaatje open want dan komen er iets meer dingen bij kijken als alleen vlakken:).
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-