show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2009 16:09 #792242 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)

AvdAkker;115053 schreef : Dit inlaatspruitstuk had al 2 aansluitingen voor de verwarming, in ieder geval heb ik er 4 koelleidingingaansluitingen gespot (2 voor het gasmengstuk en 2 bij het inlaatspruitstuk) nouja er zaten iig al leidingen, de std 2 van de webert heb ik zowieso losgeschroefd..

hmm ja OK je hebt ook nog de LPG spullen die van water voorzien moeten worden.

maar blijft de vraag waar het water vandaan moet komen;

de originele constructie is: nippel op de kop, door carb.voet, door spruit, en dan naar een T-stuk in de shuntleiding van de waterpomp.

De shunt kun je evt. gebruiken voor LPG verdamper aansluiting. Preciese doorstroom is niet zo kritisch, als er maar iets stroomt. Maar voor je carburateurvoet/spruit heb je wel enig drukverschil nodig, met die dunne rot slangetjes. Vandaar de aparte aansluiting op de kop.

bij de grote waterpomp zit er een aparte aansluiting bovenop, dan heb je dat gedoe dus niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2009 16:18 #792246 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
ja ik snap hem, maar volgens mij zat dat allemaal al redelijk OK aangesloten. t-stuk in shuntleiding van de waterpomp ging iig de weber in, van daaruit de leiding onderbroken naar de verdamper, en dan ging er een terug naar de weber en er zat ook nog wat aangesloten met een t-stuk op de interieurkachel leiding waarvan ik niet meer 100% van kan herinneren wat..

zou je evt extra kunnen controleren door het fotoalbum uit stevens link door te neuzen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2009 16:34 #792253 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
de waterstroom door de dunne slangen is naar de shunt toe, (het T-stuk is zo geconstrueerd dat het zuigt aan het dunne slangetje)

waarschijnlijk is een T-stuk met dunne aansluiting op de kachelslang de bron van warm water geweest. Als je het in de aanvoerleiding van de kachel zet kan dat een bruikbare vervanger voor de nippel op de kop zijn..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2009 17:33 #792258 door V300 register

AvdAkker;115074 schreef : trouwens, maak er ook maar 4 meter ?6mm brandstofslang van! neem ik de rest wel van je over:+!!

Dan haal ik er morgen 2 meter bij :+

Die turboslang ?12mm is voor olie? Die heb ik ook nog niet gehaald...want de man bracht me weer eens aan het twijfelen....die takel is trouwens huge, 'k moet er morgenochtend een mercedes bakwagen voor lenen van m'n pa :D Misschien past ie wel in de VW Transporter, maar waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2009 17:34 #792259 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
nee joh, gewoon normaal brandstofslang! dat is dus katoengewapende rubberen slang, niets bijzonders:D kan het ook zelf halen hoor, ook geen probleem

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2009 17:37 #792263 door Anjo van den Akker
steuntjes voor de renix zijn klaar trouwens :y:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2009 17:37 #792264 door V300 register
@ twee posts geleden van Anjo: ja, zie je wel. Hij zegt: weet je zeker dat het voor brandstof is. Ik: euuh ja...
Maar dit en dit en dat....twijfel...laat maar. Ik haal het graag, want ik moet er morgenochtend nog heen voor die pakkingen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2009 17:38 #792265 door V300 register

AvdAkker;115108 schreef : steuntjes voor de renix zijn klaar trouwens :y:

w00000t! :groovy:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2009 20:27 #792290 door Anjo van den Akker
trouwens, ik had de b14.4e spruitstukken en voorpijp gebruikt als de gasinstallatie niet aanwezig was, op de plek waar bij een .4e spruitstuk de voorpijp aangehecht zit, loopt in dit geval precies de gas-aanvoerslang.

dit kost enkele pktjes voor de b14.4e maar dit motortje perst de laatste pk er nog makkelijk uit!

viscofan op een nieuwe waterpomp gaat trouwens ook niet, oud type waterpomppoelie heeft 4 bevestigingsgaten en nieuw type waterpomppoelie heeft er 3:+ een adaptorplate is in principe wel mogelijk maar als je al zover bent met een nieuw type koelsysteem in een 343, ga dan gelijk voor een elektrische fan!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2009 23:07 #792305 door Anjo van den Akker

AvdAkker;115136 schreef : viscofan op een nieuwe waterpomp gaat trouwens ook niet, oud type waterpomppoelie heeft 4 bevestigingsgaten en nieuw type waterpomppoelie heeft er 3:+ een adaptorplate is in principe wel mogelijk maar als je al zover bent met een nieuw type koelsysteem in een 343, ga dan gelijk voor een elektrische fan!

:nono: onderdelenboek leert net dat je voor het nieuw type waterpomp ook een viscofan kunt hebben, dit is dus wel enkel bij een selekt groepje auto's van 84 toegepast en was nog net de voorloper van de elektrische koelvin.

de viscofan voor een nieuw type waterpomp heeft gewoon 3 montagegaten overigens, past dus direct op een nieuw type waterpomppoelie.

erg leuk van die halve engineering door de modellen heen :y:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC