Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;115053 schreef : Dit inlaatspruitstuk had al 2 aansluitingen voor de verwarming, in ieder geval heb ik er 4 koelleidingingaansluitingen gespot (2 voor het gasmengstuk en 2 bij het inlaatspruitstuk) nouja er zaten iig al leidingen, de std 2 van de webert heb ik zowieso losgeschroefd..
hmm ja OK je hebt ook nog de LPG spullen die van water voorzien moeten worden.
maar blijft de vraag waar het water vandaan moet komen;
de originele constructie is: nippel op de kop, door carb.voet, door spruit, en dan naar een T-stuk in de shuntleiding van de waterpomp.
De shunt kun je evt. gebruiken voor LPG verdamper aansluiting. Preciese doorstroom is niet zo kritisch, als er maar iets stroomt. Maar voor je carburateurvoet/spruit heb je wel enig drukverschil nodig, met die dunne rot slangetjes. Vandaar de aparte aansluiting op de kop.
bij de grote waterpomp zit er een aparte aansluiting bovenop, dan heb je dat gedoe dus niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
zou je evt extra kunnen controleren door het fotoalbum uit stevens link door te neuzen
- V300 register
- Verbannen
-
waarschijnlijk is een T-stuk met dunne aansluiting op de kachelslang de bron van warm water geweest. Als je het in de aanvoerleiding van de kachel zet kan dat een bruikbare vervanger voor de nippel op de kop zijn..
- V300 register
- Verbannen
-
Dan haal ik er morgen 2 meter bij :+AvdAkker;115074 schreef : trouwens, maak er ook maar 4 meter ?6mm brandstofslang van! neem ik de rest wel van je over:+!!
Die turboslang ?12mm is voor olie? Die heb ik ook nog niet gehaald...want de man bracht me weer eens aan het twijfelen....die takel is trouwens huge, 'k moet er morgenochtend een mercedes bakwagen voor lenen van m'n pa

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Maar dit en dit en dat....twijfel...laat maar. Ik haal het graag, want ik moet er morgenochtend nog heen voor die pakkingen!
- V300 register
- Verbannen
-
w00000t! :groovy:AvdAkker;115108 schreef : steuntjes voor de renix zijn klaar trouwens :y:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
dit kost enkele pktjes voor de b14.4e maar dit motortje perst de laatste pk er nog makkelijk uit!
viscofan op een nieuwe waterpomp gaat trouwens ook niet, oud type waterpomppoelie heeft 4 bevestigingsgaten en nieuw type waterpomppoelie heeft er 3:+ een adaptorplate is in principe wel mogelijk maar als je al zover bent met een nieuw type koelsysteem in een 343, ga dan gelijk voor een elektrische fan!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
AvdAkker;115136 schreef : viscofan op een nieuwe waterpomp gaat trouwens ook niet, oud type waterpomppoelie heeft 4 bevestigingsgaten en nieuw type waterpomppoelie heeft er 3:+ een adaptorplate is in principe wel mogelijk maar als je al zover bent met een nieuw type koelsysteem in een 343, ga dan gelijk voor een elektrische fan!
:nono: onderdelenboek leert net dat je voor het nieuw type waterpomp ook een viscofan kunt hebben, dit is dus wel enkel bij een selekt groepje auto's van 84 toegepast en was nog net de voorloper van de elektrische koelvin.
de viscofan voor een nieuw type waterpomp heeft gewoon 3 montagegaten overigens, past dus direct op een nieuw type waterpomppoelie.
erg leuk van die halve engineering door de modellen heen :y: