show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2009 14:54 #804507 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
Ik heb het mengstuk nog wel, die kan er in principe zo weer tussengezet worden. Daarnaast moet de gasverdamper eigenlijk verplaatst worden of een hitteschild tussen voorpijp en verdamper.

Het probleem is gewoon de afstand tussen die stalling en mijzelf, het feit dat ik geen trailer mag rijden en dat mijn pa weinig tijd ervoor heeft, en geld. Twee auto's kan ik als student eigenlijk niet aan. Aan roestpreventie kom ik op deze manier nooit toe...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2009 14:58 #804509 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
de verdamper mag niet functioneel blijven zitten op de huidige locatie door de b14.4 spruitstukken; die zijn nodig omdat de originele spruitstuk/voorpijp tegen de 45gr voorste motorsteun aanloopt en die steun was nodig omdat een origineel motorrubber gescheurd was en de originele voorste motorsteun flink beknaagd was door 't roestduveltje

ik heb afgelopen weekend een verdamper gezien bij een 340 die gemonteerd was aan een steuntje bij de linker veerpoot; dat is in principe al een goede plek icm die spruitstukken.

een oude auto wordt normaal altijd op benzine gestart en omgeschakeld naar benzine, als er dus lpg op het kentekens staat lijkt het me ook dat er gewoon op benzine gereden mag worden. waarom zou het lpg systeem dan niet buiten werking gesteld kunnen worden (evt door een gecertificeerd bedrijf) waarop je de lpg toevoeging van het kenteken verwijderd? ik denk dat je beter even contact op kan nemen met de RDW om te vragen hoe de vork in de steel zit, hier doen ze bij een wegenbelastingvrije auto volgens mij totaal niet moeilijk over.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2009 23:35 #804606 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
je kunt gewoon de verdamper met een slang ergens in de buurt van het luchtfilter laten komen, en dan gewoon zeggen dat die ook op lpg loopt.

betere optie is om gewoon een nieuwe verdamper, ?n een nieuw mengstuk (aan de buitenlucht-kant van de carburateur) erop te zetten. Dan ben je in 1 keer van een hoop gedoe af..

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2009 10:13 #804623 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
Als er een lpg installatie op kenteken staat moet ie op lpg kunnen lopen. Een lpg installatie mag niet aangesloten zijn als er geen lpg op kenteken staat. Ik weet niet of bevestiging aan de carrosserie ook een afkeurpunt in deze is?
Ik heb regelmatig gehoord dat de gehele inrichting, behalve leidingen, er uit gehaald moest worden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-11-2009 14:02 #804634 door V300 register
maar je zit er niet op te wachten om het LPG van kenteken te halen.

De tank, leiding, vulpunt, vulslang, afsluiters, schakelaar, tankindicator zijn allemaal nog bruikbaar, met de huidige LPG registratie.

Als je nu vanwege deze strubbelingen de LPG indicatie laat schrappen, kun je niet zomaar weer terug naar LPG!!!
Dan moet namelijk het merendeel van de installatie vernieuwd worden, omdat alles bij een nieuwe overgang benzine-> LPG aan de nieuwe eisen moet voldoen. Het gaat dan om keurmerken (merktekens) op de drukvoerende delen, een vulslang die max. 1 jaar oud mag zijn, en een certificaat bij de tank + evt nieuw gezeur over de bevestiging van de tank.

Dus dan ben je ineens het volle bedrag voor een nieuwe installatie kwijt (900-1100 euro), terwijl een nieuwe verdamper + mengstuk voor 150 euro te vinden zouden moeten zijn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-11-2009 14:06 #804635 door V300 register
daarbij weet ik niet of het een afkeurpunt is bij de APK als de auto niet loopt op LPG. ga ik nog even uitzoeken.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2009 14:06 #804636 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
Ik zou ook gewoon de installatie laten zitten en waar mogelijk aanpassen. Nieuwe verdamper is ff een flinke uitgave, maar goedkoper dan een nieuwe installatie. Hangt er wel af hoeveel je met de auto (gaat) rijd(en).

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2009 14:11 #804637 door E. van Oostveen

antiekeradio;125528 schreef : daarbij weet ik niet of het een afkeurpunt is bij de APK als de auto niet loopt op LPG. ga ik nog even uitzoeken.

Het is goed dat je de info die ik van mijn APK-keurmeester heb gekregen nog ff checked. Overigens las ik het ook in een garage-uitgave van de RDW. Maar het is ook goed om dit te checken. Niemand geloven totdat je echt zeker weet, via de offici?le kanalen.

Het punt van wel of niet, en in hoeverre, verwijderen/onbruikbaar van de gasinstallatie verdient wel uitzoekwerk. Ik zou mijn energie hier in eerste instantie op richten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-11-2009 14:39 #804638 door V300 register

antiekeradio;125528 schreef : daarbij weet ik niet of het een afkeurpunt is bij de APK als de auto niet loopt op LPG. ga ik nog even uitzoeken.

motor moet lopen op de hoofdbrandstof

de hoofdbrandstof is de brandstof die in het register vermeld staat (zie rdw site adhv kentekencheck)

als het mogelijk is om de motor op 2e brandstofsoort te laten lopen, moet de betreffende installatie ook aan de regels voldoen, maar hoeft niet op uitstoot te worden gecontroleerd (mag wel, maar hoeft niet. als het niet gebeurd is moet dit enkel vermeld worden op het formulier)

een auto die in het register staat met een G of G3 voor LPG, wordt dus afgekeurd als deze enkel op benzine kan lopen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-11-2009 17:27 #804648 door V300 register

antiekeradio;125527 schreef : ...,terwijl een nieuwe verdamper + mengstuk voor 150 euro te vinden zouden moeten zijn.

De verdamper is echt gloedjenieuw nog, is al eens vervangen.

Voertuigsoort personenautoMerk VOLVOHandelsbenaming 343 DLBrandstof LPG (Liquified Petrol Gas)

Oja, ik hoef ook gewoon niet per s? meer op LPG te rijden. Ik rij niet zoveel meer. Dus als de LPG-indicatie schrappen goedkoper is dan de auto weer lopend te krijgen op LPG, dan doe ik dat.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC