show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-06-2009 18:44 #629062 door V300 register
Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex) is gemaakt door V300 register
Zo, het wordt hoog tijd dat ook deze auto z'n eigen topic krijgt, na bijna 4 jaar :y: Ik had een paar maanden geleden veel perikelen met deze auto, zie dit topic , en sindsdien staat hij stil. My precious:

Ik quote even uit m'n ledenprofiel:

Voor dagelijks gebruik. Met nieuwere motor en vijf versnellingen, wel zo fijn als je altijd op gas rijdt. In 2005 zijn alle cruciale rotte plekken verwijderd en gelast. Verder redelijk veel roest op schermen en deuren, dat wordt zo nu en dan provisorisch verdoezeld. Zeker niet mooi, wel veel 'karakter'. KM-stand: 320.000. Toekomst: rijden, rijden en nog eens rijden. Op reparaties wordt daarom niet bezuinigd, totdat het naar mijn inzicht en portemonnee te vaak aan de orde is, dan mag hij met pensioen.

Jaja, klopt nog ongeveer, want "rijden, rijden en nog eens rijden" zit er nog eventjes niet in. Inmiddels is hij ook niet meer zo mooi als toen ik 'm kocht van de heer Rouvroye uit Limburg (en dat was toen ook al niet echt denderend, KM-stand: 278.000), de roest komt o-ve-ral doorheen, je kunt het zo gek niet verzinnen. Maar ja, het is dan ook mijn dagelijkse auto geweest de afgelopen 3 jaar en heeft dus eigenlijk nooit binnen gestaan. Elke week ritjes Amsterdam - Heerde en andersom, en de laatste paar jaar in en rondom Utrecht en daar is ie helaas niet zonder kleerscheuren (extra deuken) doorheen gekomen. Oja, en ik ben er ook nog eens mee naar Frankrijk , Nantes geweest :D Helemaal niet slecht dus, want hij heeft me maar 1 keer echt laten staan (onderweg) en dat had te maken met een gasverdamper uit het jaar nul. Verder wel veel reparaties gehad, afgezien van de nieuwe gasverdamper deden vooral de reparaties in de categorie "Remmen, Wielen en Wielophanging" pijn in de portemonnee.

Na alle pech is het vanavond zover: hij gaat de stalling in en komt er pas weer uit als hij loopt met behulp van de ruilmotor die erin komt...en die komt uit Anjo's rode variomaat ! Samen met nieuwe ontsteking, gereviseerde carburateur en 2 nieuwe krukaskeerringen hoop ik dat hij over luttele weken weer loopt als een zonnetje.

En dan...dan heb ik een grand plan: ik ga ermee naar Zweden/Noorwegen deze zomer, mits ik het voldoende vertrouw. Als ik in m'n eentje ga zal het waarschijnlijk een endurance vakantie worden (dus veel en ver rijden, op het absurde af), en als ik toch nog wat vrienden mee krijg, dan wordt het een relax-vakantie (maar nog wel kamperen, Niels ;)). Zo'n vakantie doe ik veel liever met deze auto, dan met de Belg , want die is gepland voor de lange termijn.

Dit is ook de reden dat ik nu dit topic begin, want vanavond heb ik fotootjes van de verscheping richting stalling, daarna zullen er foto's van Anjo met vieze handen geplaatst worden en als alles goed gaat ook nog foto's van een mooie vakantie! To be continued...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-06-2009 18:52 #779857 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
Jij krijgt de motor die van mij geweest is, en daarvoor al 21 jaar in Utrecht rondgereden heeft :D
Een clubmotortje whehe.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-06-2009 18:53 #779858 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
Ben je vanavond in Utrecht aan het werk trouwens? Ik ben in de buurt en ik moet toch nog een flesje drank ophalen ;) Ik kan wel even langs komen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-06-2009 18:56 #779859 door V300 register
Nope, de stalling is in Heerde, m'n pa komt er zo aan.

edit: dat flesje krijg je zekers nog!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-06-2009 19:20 #779864 door V300 register

punkazz;107325 schreef : (maar nog wel kamperen, Niels ;))

Zelf weten heh :)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2009 23:11 #779917 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)

punkazz;107325 schreef : daarna zullen er foto's van Anjo & Steven met vieze handen geplaatst worden

gaat goedkomen Steven:), zonder tijdsdruk wordt het resultaat vaak alleen maar beter.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-06-2009 00:00 #779925 door V300 register
Ha! Natuurlijk ook vieze handen voor mij. Hij staat er mooi droog bij, ideaal voor de klus. Maar mocht een smeerkelder nog van pas komen, die is om de hoek in de grote loods :D Daar is het verwarmd (hoewel dat niet nodig is denk ik) en ook mogelijkheid voor muzika etc. Moet wel achter gesloten deuren, want die smeerkelder mag officieel niet meer gebruikt worden (puur opslag meubels).

Foto's van vanavond:

En helaas een flink gat ontdekt in die dikke balk onder de motor (hoe heet die?), kon er nu makkelijk onder kijken. Moet dat gelast worden, mag dat wel eens? Ik kan me niet voorstellen dat dit in 1 jaar door is gekomen, vooralsnog nooit een opmerking geweest bij de APK.

Het gekke is dat mijn voorbalk er eigenlijk nog prima uitziet.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-06-2009 00:27 #779926 door V300 register
voorbalken van 343 zijn een stuk kleiner (en daardoor ontstaat er veel minder condens in)

minder condens = minder roest

Overigens is die balk van het subframe (motordraagbalk, heet dat denk ik?) los te vervangen. Dat lijkt me wel een aangewezen klus als ik dat roestgat zie...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-06-2009 00:43 #779929 door V300 register
Dat dacht ik ook. Gelukkig dan maar dat die los te vervangen is. Die zitten onder alle modellen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-06-2009 08:24 #779936 door V300 register
Waarschijnlijk kan je het beste die balk van Anjo's rode overzetten. Zit je ook niet te hannessen met motorsteunen, tenzij dat bij een MKI weer anders zit.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC