show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2009 17:06 #792488 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
't is al gelukt, sleuteltje 7 of 8 inderdaad. Hm, temp op MAX zetten vergeten. In de baak staat niks over expansievat, die heeft vannacht opengestaan (en dat heeft zeker al geholpen, moest 'm flink bijvullen). Er komt nu wel een straaltje water uit, maar ik zal het nog eens met temp MAX doen.

Hij start erg moeilijk, als ie warm is kan ie nauwelijks zonder choke. Op een gegeven moment verzoop ik 'm ook wel geloof ik. Of hij loopt weer op 3/3,5 pitjes (de rembekrachtigerslang zat deze keer wel vast, Anjo ;)) Hij bokt/ploft constant, en veel erger tijdens gas los na flink gasgeven.

Oja, de schuur is weer opgeruimd, wat een teringzooi was het! Anjo, was dat hijsoog voor op het blok nou van jou? Want dan ben je dat ook vergeten, had het bijna weggegooid.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2009 17:59 #792499 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
hijsoog mag je weggooien.

als hij warm nauwelijks zonder choke kan vermoed ik een luchtlek, het zou kunnen dat de carburateurpakkingen 3x los en vast niet overleefd hebben, dat kun je testen door er een brandbaar middel langs te spuiten en evt gelijk de spruitstukpakking natrekken

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2009 18:15 #792501 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
Oja, daar gaat m'n deo ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2009 14:57 #792624 door V300 register
Status na wat testritjes:

- motor loopt onrustig stationair, maar bij warme motor blijft hij wel lopen;
- remmen voor worden gloeiend heet, achter bleef de handrem weer eens hangen;
- koppeling los = geratel, koppeling in = geratel weg;
- goed hoorbare kleppengetik (spruitstuk niet goed vast?, zie volgend punt);
- test met deo: bij 't spruitstuk duidelijk verschil, carburateur iets minder;
- op de snelweg: als de brandweer! Eindelijk weer rustig 120 rijden;
- optrekken vanuit een al redelijk hoog aantal toeren: als de brandweer;
- dorpsweggetjes met afremmen en optrekken = een hel, lage toeren en optrekken zeg maar, rustig in z'n vier 50 rijden ook, veel backfires gehad;
- onderste slang van de waterpomp lekte nog een beetje, klemmetje vaster gedraaid en nu is het al minder, maar nog twijfelachtig, even afwachten wat er vanavond of morgen onder de auto ligt;
- klopt het dat deze ge?mproviseerde AnjoTM slang (onder de motor door) ook loeiheet wordt?
- die overloopslang is dus lek, bij snelle bochtjes meurt de hele auto;
- late koppeling was ik na 5 km al weer aan gewend.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2009 16:50 #792628 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
waar ik nog aan dacht hea; het kan zijn dat die restrictie losgevallen is in de dikkere slang, op die manier is er ook een grote luchtlek dan het gaatje in de restrictie zelf. om dat te controleren moet je die slang tussen carb en t-stuk kleppendeksel even lostrekken en kijken of de restrictie nog op z'n plek zit

loeiheet? als het goed is ong dezelfde temperatuur als de overige koelslangen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2009 18:04 #792633 door V300 register
Ga ik nog es ff checken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2009 19:42 #792642 door V300 register
Hm, ik moet zo weer naar Utrecht, maar ik durf het nog niet aan met deze auto. Ik neem voor de zekerheid kentekenbewijs mee voor als ik de auto toch nog ga schorsen (moet nu echt zeer binnenkort gekeurd worden). Via internet schorsen doe ik niet, stomme Digid.

Grappig gezicht trouwens die 340 stabistang op een 343, je ziet 'm duidelijk in het vooronder zitten.

BS2 moet trouwens ook binnenkort door de keuring en die gaat nu weer ff voor. Alles op z'n tijd. Dan kan ik daarna rustig die brandstofslang vervangen, restrictie checken (het 'tussenschotje' lijkt net in de dikke slang te zitten), remmen voor nalopen (ze lijken trouwens niet aan te lopen, de auto rolt makkelijk van z'n plek), pakkingen checken. Hij lekt geen koelvloeistof meer!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2009 20:52 #792650 door Anjo van den Akker
ja gaaf hea zo'n wielophanging upgrade:D

het moet wel iets zijn van een luchtlek; ik heb hem perfect lopend uit m'n rode getakeld en ik had eigenlijk nooit problemen met stationair loop.

de restrictie zou dus al heel goed kunnen, of de carb voet pakkingen, of de spruitstukpakking maar verder blijft er eigenlijk vrij weinig over, handig dat ik de geschiedenis een bietje ken;).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2009 14:26 #804502 door V300 register
Ik zit een beetje in m'n maag met deze auto...er staat LPG op kenteken en dus moet hij op LPG kunnen rijden, hoorde ik van Erik. Dit is nog wel een probleem. Ik kan 'm natuurlijk downgraden tot benzine, maar dat is ook weer zoiets. Het feit dat dit een systeem uit '80 is maakt het ook niet makkelijker.
Daarnaast grote kans dat hij verder ook niet door de keuring komt (remmen, benzinelek, roest, die voorschermen zijn een ramp). In dubio. Ik zal 'm sowieso weer met een trialer ergens moeten heenbrengen en rekening houden met een dikke rekening en die kan ik nog ff niet gebruiken....ondertussen overnacht de BS2 nog altijd buiten :(

edit: dit is geen aanzet tot verkoop hoor! Niet nu hij weer perfect loopt. Ik maak me alleen zorgen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2009 14:46 #804504 door V300 register
Even brainstormen: los van de roestpreventie, wat dacht je van de optie om het lpg systeem aan te passen? Dus een ander mengstuk? Verdamper heb je al en als het geheel nu wordt aangesloten zoals bij mijn 340, dan kan het probleem van niet goed op lpg lopen verleden tijd zijn. Als ze bij Van Orsouw maximaal 1000 euro vragen voor een nieuwe installatie inbouwen en keuren, dan zal het toch niet zo duur zijn om een paar slangen te verleggen en een nieuw mengstuk te plaatsen?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC