Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
- V300 register
- Verbannen
-
Ik quote even uit m'n ledenprofiel:
Jaja, klopt nog ongeveer, want "rijden, rijden en nog eens rijden" zit er nog eventjes niet in. Inmiddels is hij ook niet meer zo mooi als toen ik 'm kocht van de heer Rouvroye uit Limburg (en dat was toen ook al niet echt denderend, KM-stand: 278.000), de roest komt o-ve-ral doorheen, je kunt het zo gek niet verzinnen. Maar ja, het is dan ook mijn dagelijkse auto geweest de afgelopen 3 jaar en heeft dus eigenlijk nooit binnen gestaan. Elke week ritjes Amsterdam - Heerde en andersom, en de laatste paar jaar in en rondom Utrecht en daar is ie helaas niet zonder kleerscheuren (extra deuken) doorheen gekomen. Oja, en ik ben er ook nog eens mee naar Frankrijk , Nantes geweestVoor dagelijks gebruik. Met nieuwere motor en vijf versnellingen, wel zo fijn als je altijd op gas rijdt. In 2005 zijn alle cruciale rotte plekken verwijderd en gelast. Verder redelijk veel roest op schermen en deuren, dat wordt zo nu en dan provisorisch verdoezeld. Zeker niet mooi, wel veel 'karakter'. KM-stand: 320.000. Toekomst: rijden, rijden en nog eens rijden. Op reparaties wordt daarom niet bezuinigd, totdat het naar mijn inzicht en portemonnee te vaak aan de orde is, dan mag hij met pensioen.

Na alle pech is het vanavond zover: hij gaat de stalling in en komt er pas weer uit als hij loopt met behulp van de ruilmotor die erin komt...en die komt uit Anjo's rode variomaat ! Samen met nieuwe ontsteking, gereviseerde carburateur en 2 nieuwe krukaskeerringen hoop ik dat hij over luttele weken weer loopt als een zonnetje.
En dan...dan heb ik een grand plan: ik ga ermee naar Zweden/Noorwegen deze zomer, mits ik het voldoende vertrouw. Als ik in m'n eentje ga zal het waarschijnlijk een endurance vakantie worden (dus veel en ver rijden, op het absurde af), en als ik toch nog wat vrienden mee krijg, dan wordt het een relax-vakantie (maar nog wel kamperen, Niels

Dit is ook de reden dat ik nu dit topic begin, want vanavond heb ik fotootjes van de verscheping richting stalling, daarna zullen er foto's van Anjo met vieze handen geplaatst worden en als alles goed gaat ook nog foto's van een mooie vakantie! To be continued...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Een clubmotortje whehe.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
edit: dat flesje krijg je zekers nog!
- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;107325 schreef : (maar nog wel kamperen, Niels
)
Zelf weten heh

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
punkazz;107325 schreef : daarna zullen er foto's van Anjo & Steven met vieze handen geplaatst worden
gaat goedkomen Steven:), zonder tijdsdruk wordt het resultaat vaak alleen maar beter.
- V300 register
- Verbannen
-

Foto's van vanavond:
En helaas een flink gat ontdekt in die dikke balk onder de motor (hoe heet die?), kon er nu makkelijk onder kijken. Moet dat gelast worden, mag dat wel eens? Ik kan me niet voorstellen dat dit in 1 jaar door is gekomen, vooralsnog nooit een opmerking geweest bij de APK.
Het gekke is dat mijn voorbalk er eigenlijk nog prima uitziet.
- V300 register
- Verbannen
-
minder condens = minder roest
Overigens is die balk van het subframe (motordraagbalk, heet dat denk ik?) los te vervangen. Dat lijkt me wel een aangewezen klus als ik dat roestgat zie...
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-