show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-08-2009 23:23 #792311
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
Waarom een visco nemen als je ook een elektrische fan kunt gebruiken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2009 23:30 #792314
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
ja dat is het dubieu;
newstyle waterpomp k?n, met b14.4e carburateurkoelslangen, dan heb je probleem 1, we moeten de 343 uitlaat gebruiken vanwege de aanvoerleiding van 't gas, hierdoor is de haakse slang met pijp + voorverwarmstuk die van waterpomp naar interieurkachel gaat zoals het bij een .4e loopt niet te gebruiken, die van de 343 en diens waterpomp heeft de aansluiting op een compleet andere plaats zitten. met een eigen waterslang zou je dat uiteraard op kunnen lossen maar zie maar eens een aansluiting die recht omlaag uit komt bovenop de motor te krijgen met een v-snaar en uitlaat in de weg...
probleem 2 is de koelslang die bij een 343 voor de verdeler naast de motor loopt en richting de kachel, hier kun je een 340 koelslang voor gebruiken maar die hangt dan los te bungelen omdat deze anders in de knoop komt met de gaspedaal inrichting die bovenop het kleppendeksel zit
daarnaast moet ik nog naar de gasinstallatie zelf kijken, want daar is het een en ander aan koelslang voor verbouwd.
elektrische koelvin kan, maar dan moeten er onderdelen besteld worden en dan kunnen we morgen niet starten:+ andere optie was geweest om een elektrische koelvin + radiateur van een 340 met nieuwe waterpomp te nemen, die heeft een thermoswitch in de radiateur en de elektrische vin aan de voorzijde van de radiateur, maarja zie dat maar eens te vinden op zo'n korte termijn:+
al met al was zeker vanwege de originele spruitstukken de keuze voor het oude koelsysteem + waterpomp en viscofan het makkelijkste. daarnaast speelt de wens van steven ook een rol, die vond een elektrische fan maar niets:D
newstyle waterpomp k?n, met b14.4e carburateurkoelslangen, dan heb je probleem 1, we moeten de 343 uitlaat gebruiken vanwege de aanvoerleiding van 't gas, hierdoor is de haakse slang met pijp + voorverwarmstuk die van waterpomp naar interieurkachel gaat zoals het bij een .4e loopt niet te gebruiken, die van de 343 en diens waterpomp heeft de aansluiting op een compleet andere plaats zitten. met een eigen waterslang zou je dat uiteraard op kunnen lossen maar zie maar eens een aansluiting die recht omlaag uit komt bovenop de motor te krijgen met een v-snaar en uitlaat in de weg...
probleem 2 is de koelslang die bij een 343 voor de verdeler naast de motor loopt en richting de kachel, hier kun je een 340 koelslang voor gebruiken maar die hangt dan los te bungelen omdat deze anders in de knoop komt met de gaspedaal inrichting die bovenop het kleppendeksel zit
daarnaast moet ik nog naar de gasinstallatie zelf kijken, want daar is het een en ander aan koelslang voor verbouwd.
elektrische koelvin kan, maar dan moeten er onderdelen besteld worden en dan kunnen we morgen niet starten:+ andere optie was geweest om een elektrische koelvin + radiateur van een 340 met nieuwe waterpomp te nemen, die heeft een thermoswitch in de radiateur en de elektrische vin aan de voorzijde van de radiateur, maarja zie dat maar eens te vinden op zo'n korte termijn:+
al met al was zeker vanwege de originele spruitstukken de keuze voor het oude koelsysteem + waterpomp en viscofan het makkelijkste. daarnaast speelt de wens van steven ook een rol, die vond een elektrische fan maar niets:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-08-2009 23:36 #792319
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
Nou, 'niets' is een heel groot woord. Laat ik het zo zeggen: ik vind een viscofan prima functioneren, dus laat het maar lekker zo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2009 23:41 #792323
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
haha, nou eens zien hoelaat we kunnen starten morgen, ik duik m'n nest in:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-08-2009 23:46 #792326
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
Ik ook, 'k moet al om 8 uur die takel op gaan halen en dat zijn eeuwige studentjes niet gewend

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-08-2009 20:13 #792399
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
Anjo, de fan voor montage op 3-gaats waterpomp poelies was volgens mij een accessoire t.b.v. caravantrekkende 1.4 eigenaren.
deze kun je dus gebruiken icm de v??r de radiator gemonteerde El.fan
deze kun je dus gebruiken icm de v??r de radiator gemonteerde El.fan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-08-2009 23:45 #792435
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
Het was een lange werkdag. Van negen uur 's ochtends tot half elf 's avonds. Anjo weet de specs, ik ook wel 'een bietje', maar Anjo weet het beter. Om een lang verhaal kort te maken: hij loopt weer! Het ging niet zonder slag of stoten. Het gasverhaal is voorlopig ten einde. Gasverdamper zit erg dicht op de nieuwe voorpijp.
Vraag is: (hoe) komt een niet werkend LPG-systeem door de keuring? Tank zit ook nog eens bomvol. Het gasstuk hebben we er voor nu ook maar tussenuit gelaten.
Daarnaast was het ook een gepruts met koelslangen, maar dat heeft Anjo creatief opgelost
Binnenkort nog ontluchten van het koelsysteem en de komende kilometers blijven checken of alles nog goed aangesloten zit.
Nog even de auto gestart zonder uitlaat, dat maakt een mooi geluidje. De buurvrouw zal het leuk hebben gevonden
Foto's!
Motortje eruit:
Nieuwe erin:
Nice!
Ieeeuuww:
Afstand voorpijp - gasverdamper:
Nogmaals:
Gasstuk onder carb:
Nogmaals:
Bijna alles d'r op en d'r an:
Die K*Tuitlaat!!!!!
Renix-ophangpunt created by AnjoTM
Antiek motorsteunrubbertje
:
Voor groot formaat: www.mijnalbum.nl/Album=VMFRSIJR
Vraag is: (hoe) komt een niet werkend LPG-systeem door de keuring? Tank zit ook nog eens bomvol. Het gasstuk hebben we er voor nu ook maar tussenuit gelaten.
Daarnaast was het ook een gepruts met koelslangen, maar dat heeft Anjo creatief opgelost

Nog even de auto gestart zonder uitlaat, dat maakt een mooi geluidje. De buurvrouw zal het leuk hebben gevonden

Foto's!
Motortje eruit:
Nieuwe erin:
Nice!
Ieeeuuww:
Afstand voorpijp - gasverdamper:
Nogmaals:
Gasstuk onder carb:
Nogmaals:
Bijna alles d'r op en d'r an:
Die K*Tuitlaat!!!!!
Renix-ophangpunt created by AnjoTM
Antiek motorsteunrubbertje

Voor groot formaat: www.mijnalbum.nl/Album=VMFRSIJR
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2009 00:00 #792437
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
@ wouter, die info vermelde het onderdelenboek niet, maar dat zou idd heel goed kunnen!
die 2 boutjes van het stabilisatorstangsteuntje die je op die foto los ziet zitten, ik heb volgens mij de hele stabistang maar aan 1 kant vastgemaakt, ik had zoiets van fuck toen ik de foto zag maar ik weet het dus niet zeker, kan me iig niet herinneren dat ik het wel gedaan heb laat ik het zo zeggen. die 2 boutjes moeten dan nog vast, en het moertje aan de onderzijde van het stabilisatorstangetje iets links van de foto.
het is erg leuk 45gr motorsteunen in een 343, erg jammer alleen dat het originele spruitstuk dan niet past, de voorpijp ligt dan tegen de nieuwe motorsteun aan te rijden.. dus; we moesten naar b14.4e uitlaatspruitstuk, erg leuk past net. maar niet met het antieke inlaatspruitstuk!
toen ik het .4e uitlaatspruitstuk positioneerde en de voorpijp erop aansloot vond ik de afstand tot de verdamper maar erg krap, te krap. hooguit 3cm ruimte en het eerste wat in de buurt zit is een koelslang... dit was met creatief slangenwerk nog wel op te lossen maar de aanvoerslang van het gas naar het mengstuk was zo gaar als wat aan de onderzijde van de verdamper, je trok de slang zo verrot. dat laatste deed mij besluiten om voorlopig even het gas niet aan te sluiten, ik heb dus het systeem laten zitten maar er niets van aangesloten, ook de brandstofafsluiter niet.
met .4e spruitstukken en een oud type waterpomp is er geen van de 2 kachelpijpjes die past, in principe is die van een .4e passend te maken met een zaag en een felsrand op de pijp, maar dergelijk gereedschap hadden we niet bij de hand dus heb ik het anders opgelost, ik heb een koelwaterslang vrij van bewegende en scherpe delen vanaf de waterpomp recht naar onderen, 3 cm vrij van de v-snaar, langs het carterpan, boven het stuurhuis, achter de brandstofpomp langs en vervolgens in het reeds bestaande t-stuk en aansluiting voor de interieurkachelslang. andere zijde van het t-stuk gaat naar de weber, het leek bijna alsof het zo hoorde:)
voordeel is wel dat de "geknepen" uitlaat van de 343 is vervangen door die van een 340. het enige verlies wat deze inbouw heeft tov een "wilde" b14.4e is de viscofan, totale pktjes zal tussen de 68 en 70 zitten.
ik heb morgen "helaas" ook wat te doen, ik kwam bij utrecht de trajectcontrole weg af, gaf flink gas over de uitvoegstrook om richting 's hertogenbosch aan te houden en tijdens het aanremmen voor de bocht richting de snelweg van 't zuiden gooide ik de kickdown aan en er kwam ineens een partij kabaal onder de auto vandaan van jewelste. het nieuwe geluidje beviel me wel maar het was toch echt niet alles, thuis kijk ik onder de auto en de middenpijp is ca 15cm achter de katalysator gescheurd... nu ben ik door de snelwegritjes de sportuitlaat toch wel even zat dus morgen een nieuwe middenpijp en een std achterdempertje erop;)
punkazz;115287 schreef :
die 2 boutjes van het stabilisatorstangsteuntje die je op die foto los ziet zitten, ik heb volgens mij de hele stabistang maar aan 1 kant vastgemaakt, ik had zoiets van fuck toen ik de foto zag maar ik weet het dus niet zeker, kan me iig niet herinneren dat ik het wel gedaan heb laat ik het zo zeggen. die 2 boutjes moeten dan nog vast, en het moertje aan de onderzijde van het stabilisatorstangetje iets links van de foto.
het is erg leuk 45gr motorsteunen in een 343, erg jammer alleen dat het originele spruitstuk dan niet past, de voorpijp ligt dan tegen de nieuwe motorsteun aan te rijden.. dus; we moesten naar b14.4e uitlaatspruitstuk, erg leuk past net. maar niet met het antieke inlaatspruitstuk!
toen ik het .4e uitlaatspruitstuk positioneerde en de voorpijp erop aansloot vond ik de afstand tot de verdamper maar erg krap, te krap. hooguit 3cm ruimte en het eerste wat in de buurt zit is een koelslang... dit was met creatief slangenwerk nog wel op te lossen maar de aanvoerslang van het gas naar het mengstuk was zo gaar als wat aan de onderzijde van de verdamper, je trok de slang zo verrot. dat laatste deed mij besluiten om voorlopig even het gas niet aan te sluiten, ik heb dus het systeem laten zitten maar er niets van aangesloten, ook de brandstofafsluiter niet.
met .4e spruitstukken en een oud type waterpomp is er geen van de 2 kachelpijpjes die past, in principe is die van een .4e passend te maken met een zaag en een felsrand op de pijp, maar dergelijk gereedschap hadden we niet bij de hand dus heb ik het anders opgelost, ik heb een koelwaterslang vrij van bewegende en scherpe delen vanaf de waterpomp recht naar onderen, 3 cm vrij van de v-snaar, langs het carterpan, boven het stuurhuis, achter de brandstofpomp langs en vervolgens in het reeds bestaande t-stuk en aansluiting voor de interieurkachelslang. andere zijde van het t-stuk gaat naar de weber, het leek bijna alsof het zo hoorde:)
voordeel is wel dat de "geknepen" uitlaat van de 343 is vervangen door die van een 340. het enige verlies wat deze inbouw heeft tov een "wilde" b14.4e is de viscofan, totale pktjes zal tussen de 68 en 70 zitten.
ik heb morgen "helaas" ook wat te doen, ik kwam bij utrecht de trajectcontrole weg af, gaf flink gas over de uitvoegstrook om richting 's hertogenbosch aan te houden en tijdens het aanremmen voor de bocht richting de snelweg van 't zuiden gooide ik de kickdown aan en er kwam ineens een partij kabaal onder de auto vandaan van jewelste. het nieuwe geluidje beviel me wel maar het was toch echt niet alles, thuis kijk ik onder de auto en de middenpijp is ca 15cm achter de katalysator gescheurd... nu ben ik door de snelwegritjes de sportuitlaat toch wel even zat dus morgen een nieuwe middenpijp en een std achterdempertje erop;)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-08-2009 00:08 #792439
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
Die boutjes...no probs.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-08-2009 10:02 #792457
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
w0000t. Ik hoef vandaag nog niet te werken, dus ik kan lekker aan de slag.
Ontluchten: volgens de vraagbaak zit bij een oud type koelsysteem een ontluchter in de luchtinlaat boven de rembekrachtiger. Bedoelen ze daar de rechter-'luchthapbak' mee (vanaf de voorkant van de auto gezien)?
Ontluchten: volgens de vraagbaak zit bij een oud type koelsysteem een ontluchter in de luchtinlaat boven de rembekrachtiger. Bedoelen ze daar de rechter-'luchthapbak' mee (vanaf de voorkant van de auto gezien)?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets