show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-07-2009 19:34 #788265 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
Dan moet ik je helaas gaan teleurstellen. De BS1 ga ik qua plaatwerk niet meer onder handen nemen, daarvoor vind ik 'm te ver heen. Dat plan is voorbehouden aan de BS2. Wel zal ik er zolang mogelijk in willen blijven rijden en dus zal er af en toe wat gelast moeten worden. Deze is dus voor de kilometers. Misschien ga ik de deuren een keer vervangen als ik wat tegenkom. Maar dan wordt het allemaal heel erg amateuristisch aangepakt. Ik verklaar me nu al gek trouwens dat ik deze auto nog steeds heb en er nog steeds geld in blijf steken. Een normaal persoon had 'm allang van de hand gedaan. Maar ja, tis en blijft m'n eerste wagentje en ik ben er verschrikkelijk aan gehecht.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2009 12:53 #791743 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
Och, er zijn altijd wel een paar halve zolen die zelfs de meest verrotte auto weer gaan oplappen (*kuch* DLS *kuch*).

Succes met de ombouw straks!

Heb je eigenlijk nog een fotootje van de bobine?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-07-2009 23:35 #791874 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)

volvofiel;114573 schreef : Och, er zijn altijd wel een paar halve zolen die zelfs de meest verrotte auto weer gaan oplappen (*kuch* DLS *kuch*).

Een auto is het waard als je het hem zelf waard vind. *kuch* 360i *kuch*

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2009 20:58 #792100 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
kheb mu waguuuh volgeladuuuh en ik het morguuuh vast een bietjuuh spierpijn!

ik moest de dynamo en waterpomp er wel af halen omdat het anders te onhandig tillen was in m'n eentje, met zo'n blok in je handen is de tildrempel van een hatch ineens best hoog weet je..

morgenochtend de rest van de bende inpakken en vol gas naar Heerde:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2009 21:29 #792111 door V300 register
Hee, dat blok ken ik!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2009 22:27 #792131 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)

AvdAkker;114939 schreef : kheb mu waguuuh volgeladuuuh en ik het morguuuh vast een bietjuuh spierpijn!

ik moest de dynamo en waterpomp er wel af halen omdat het anders te onhandig tillen was in m'n eentje, met zo'n blok in je handen is de tildrempel van een hatch ineens best hoog weet je..

morgenochtend de rest van de bende inpakken en vol gas naar Heerde:)

Dan ben je ongeveer even sterk als ik. :yesyes:

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2009 22:48 #792141 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
goedkopere fitness heb je niet

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2009 14:05 #792192 door V300 register
En het motorblok ligt helemaal los:

Wat eraan vooraf ging:

Tools & stuff:

Montagebeugeltje voor de renix uittekenen.

Morgen de swap met motortakel, gehuurd. Alleen nog wat brandstofslangetjes, voorpijp-, spruitstuk- en klepdekselpakking halen. En als Anjo morgen de steunrubbers niet vergeet gaat het waarschijnlijk goedkomen :D

To be continued.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2009 14:12 #792194 door V300 register

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2009 14:27 #792198 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
speclist nieuwe inbouw:
- b14.4e
- 343 uitlaatspruitstuk en voorpijp
- 343 inlaatspruitstuk (icm koelwaterleidingen waterpomp en gasinstallatie)
- gasmengstuk onder de carburateurvoet
- 343 antiek koelsysteem (viscofan, kvt zender achter op de kop, oud type waterpomp, radiateur zonder thermoswitch)
- 340 vliegwiel + koppelingshuis tbv renix
- 340 ontsteking incl renix met custom ophanging
- 343 gas en choke inrichting (bovenop kleppendeksel)
- 340 mk3 schuine voorste motorsteunen + stabilisatorstang

het enige echte verbouwen is dus de renix, heb daar al een hele mooie montagemogelijkheid voor gevonden dmv 2 steunen die ik vanavond ga maken; de renix komt op die manier in feite zowat op dezelfde plek als in een 340 mk3 en er hoeven geen gaten e.d. voor geboord te worden. bijkomend voordeel van die locatie is dat een std bougiekabelset direct past, en dat je ook niet op zoek hoeft naar een 340 mk2 vliegwielsensor.

ik ben er wel van overtuigd dat de 343 om te bouwen is naar een nieuw type koelsysteem; bij gebruik van de originele radiateur is er een thermoswitch unit in een koelslang te plaatsen, alternatief is een 340 mk2 radiateur. een elektrische koelvin kun je aftermarket monteren of van een die van een mk3 gebruiken en de vin omdraaien. mk2 gaat direct omdat die ook aan de voorzijde van de radiateur geplaatst wordt.

morgenmiddag starten:)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC