Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
het kan wel zijn dat de schroefdraad in het blok niet helemaal standaard is (het vinden van goede originele steunen met de juiste draad is erg lastig) maar voor bevestiging van zo'n steuntje kun je gewoon bouten gebruiken en die zijn wel te krijgen in rare draad maten.
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ventileren die hap! Helaas betekent dat dan ook weer dat er vuil en water in kan komen... :confused:antiekeradio;107403 schreef : voorbalken van 343 zijn een stuk kleiner (en daardoor ontstaat er veel minder condens in)
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
antiekeradio;107421 schreef : de motorsteunen zitten waarschijnlijk inderdaad anders, maar dat is op te lossen met een 'tussenbeugeltje' waardoor je de oude motor op nieuwe steunen kunt zetten.
het kan wel zijn dat de schroefdraad in het blok niet helemaal standaard is (het vinden van goede originele steunen met de juiste draad is erg lastig) maar voor bevestiging van zo'n steuntje kun je gewoon bouten gebruiken en die zijn wel te krijgen in rare draad maten.
schroefdraad in het blok is standaard M10, ik heb bij mij de oude bouten opgemeten en er nieuwe bouten in gedraaid:)
dit bespaard trouwens juist werk omdat ik anders dat steuntje van mijn b14.4e af moest halen en aan het blok de oude motorrubbers moest monteren. nu is het een kwestie van 8 m8boutjes eruit en erin en droppen die motor:)
zijn volgens mij dichte kunststof plaatjes met rooster optiek??antiekeradio;107475 schreef : bij een 360 met roosters ipv mistlampen ventileert het inderdaad beter, denk ik.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
de motorswap voor deze auto is een goede periode om dat eindelijk eens uit te zoeken:D
steven heb jij nu een oud of een nieuw type waterpomp; (volges mij een oud type)
welke wil je; (hint: nieuwe nieuwe nieuwe:D)
is een nieuw type waterpomp te gebruiken met de huidige kachel/radiatorslangen of zitten er her en der aansluitingen anders?
heb er nooit echt specifiek op gelet eerlijk gezegd.
wil je een viscofan of een elektrische fan:D?
343 uitlaat of 340 uitlaat
yo name it, i create it.. turbotje + injectiesysteempje erop, of toch liever 4 motorfiets carbs en een wilde nokkenas??
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ook nog even nazoeken in de boeken:hmmz: gelijk even doorzoeken of er nog een lege plek vrij is in een van de stekkers van de zekeringenkast daarvoor:)
plaatje achterin de kop moet ik waarschijnlijk overzetten ivm koelvloeistofzender, of is de zender overschroefbaar in een nieuw type waterpomp? draad is volgens mij redelijk hetzelfde, even checken
[edit] haha, zender achterin de kop is qua draad zowat 2x zo groot:humor: volgens mij iets in de trant van m12x1.5 tegen m16x1.5, had geen zin om het na te meten.[/edit]
is een nieuw type enkelpolig watertempzender aan te passen binnen de 343 elektriek? refresh my memory: waarvan waren de 2 contactjes (klein en groot) op het oud type zender??
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;107509 schreef : yo name it, i create it.. turbotje + injectiesysteempje erop, of toch liever 4 motorfiets carbs en een wilde nokkenas??
Kun jij voor 4 motorfiets carbs zorgen op een B230 dan? Be my guest