show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2009 17:06 #780195 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)

punkazz;107632 schreef : Herbereken je dan wel ff het kostenplaatje! 'k betaal liever een eerlijke prijs overal voor. Kun jij het weer in je toerbootje stoppen.

komt wel goed:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2009 21:52 #780217 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)

AvdAkker;107626 schreef : het gaat voornamelijk over het stuk tot de aansluiting van de middendemper, dus spruitstuk en voorpijp idd.

je huidige buisfilter kun je behouden

en ik heb afgelopen zomer een nieuwe waterpomp op m'n b14.4 blokkie geplaatst, kwakken we daar de viscofan wel even tegenaan!

Wordt em niet...Dat heeft mij een radiateur gekost. Je hebt wel ong. 1,5/2cm ruimte tussen de radiateur en de pomp, maar op de een of andere manier raakt hij toch (doordat het blok kanteld, of de fan verbuigt naarmate hij belast wordt...). Ik heb er een E-fan opgezet. Andere mogelijkheid is een oud type waterpomp erop zetten, oud type krukaspoelie en de originele dynamo...

Vraagje voor Steven, heb jij zo'n enorme vierkante 343 zekeringenbox, of heb je al de nieuwere 340 stijl box? Bij dat laatste kun je een 340 kabelboom er zo aan klikken. Wellicht vergemakkelijkt dat een hoop qua electronica.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2009 21:59 #780218 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
die 5 draadjes?? boeie! die trek ik wel even opnieuw, daar zit ik echt totaal niet mee. doordeweeks doe ik niet anders:humor: ik heb de juiste connectors + tools voor de zekeringenkaststekkers dus dat is totaal geen probleem (juist expres de reden waarom ik het zo wil doen:D)

maar wel raar van die viscofan, 1.5 tot 2 cm ruimte is in principe ruim voldoende in lengterichting, breedte is een ander verhaal. wordt even kritisch daarnaar kijken dan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2009 22:21 #780224 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
Bij een B200 heb je minder ruimte. Maximaal 1,5cm maar ik gok nog niet eens zoveel...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2009 22:35 #780228 door V300 register
Probleem is is dat ik nooit een nieuwere 340 heb gereden dus ik zou het wederom niet weten. In de 340 uit '83 zat dezelfde zekeringbox als in de 343, met van die ouwe zekeringetjes:

Was nog een hele zoektocht daarnaar in Andorra...iemand had met zijn mes in de sigarettenaansteker gezeten :+

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2009 22:40 #780229 door Anjo van den Akker
steven, maak is wat fototjes van die motorruimte:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2009 22:49 #780231 door V300 register
Foto's, zeer goed idee ja. Alleen ben ik m'n camera vergeten, ligt nog bij m'n ouders. Het worden dus ontzettend crappy foto's van m'n mobiel + van de motorruimte van de Belg, wat dus ook niet helemaal betrouwbaar is, omdat er al een B14.3 in die andere zit.

Ik weet ook niet hoe het zit trouwens met de elektronica omtrent het LPG-gebeuren (choke, 'benzine-lpg-omschakelaar')?! Denk je daar uit te kunnen komen?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2009 23:03 #780235 door Anjo van den Akker
makkie:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-07-2009 19:06 #788259 door V300 register
Dit is where the magic gonna happen over iets meer dan 2 weken:

Is de auto van m'n moeder trouwens, potentiele kandidaat om 360's eruit te trekken, wat 'n scheurbak. Met meer pk-tjes dan normaal en iets verlaagd ook geloof ik, nep-dubbele uitlaat en leuke velgjes (demo-auto was het vroeger).

Foto's van onder de motorkap zijn hier te vinden. Ik heb er maar een heleboel geschoten, misschien dat het her en der nog wat verdere opheldering geeft. Ik geloof ook edit: Ik weet nu zeker dat iemand benieuwd was naar de zekeringkast...daar is ook een foto van.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2009 19:25 #788263 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)
Weer een potenti?le voor een museum. Succes.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC