- Berichten: 4
show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2009 21:58 #794903
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Nog wat over "dat andere ding" te weten gekomen? 
Ben wel benieuwd

Ben wel benieuwd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2009 22:00 #794906
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
zit ik net op een renault forum een berichtje over te posten:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2009 23:45 #794924
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
zo; heb een goede leverancier voor een uitlaatdemper gevonden, morgen even met hun assortimentslijstje kijken wat er gaat passen; zo groot mogelijk en zo low-sound mogelijk. ivm absorbtiedemper gaat er dan nog een lichte ronk overblijven wat zich tot een brute brul uit als het gas vol open gaat, precies wat ik wil. prijscategorie van 120 tot 250 euro, valt best mee dus voor een rvs demper van goede kwaliteit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-08-2009 09:12 #794928
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Waarom zo groot mogelijk? 2 mooie, robuuste - maar neit te dikke - eindpijpen zijn nog altijd mooier dan ??n hele grote Civicuitlaat
.
('T wordt toch niet zo'n half open Laser uitlaat-geval dinges he? *Ik denk het niet, want jij hebt 't over 'n low-noice met brul als je op t gas gaat.. en Laser is : basssssssssssssss. )
.('T wordt toch niet zo'n half open Laser uitlaat-geval dinges he? *Ik denk het niet, want jij hebt 't over 'n low-noice met brul als je op t gas gaat.. en Laser is : basssssssssssssss. )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2009 09:41 #794933
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ho ff; ik heb het niet over een eindpot maar een middendemper, het liefste blijf ik bij de sidepipe en hij word misschien wel links en rechts sidepipe! zo groot mogelijk = zoveel mogelijk dempingsmateriaal.
net namelijk gehoord dat een collega hier een vlinderklep heeft; dat zou helemaal perfect zijn!!!
hoe ik de uitlaatlijn dan precies ga doen weet ik niet; kan ook zijn dat ik aan 1 zijde van de vlinderklep geeneens pijp plaats en de aansluiting naar beneden laat hangen; zal ook wel een lekkere brul produceren!
we zullen zien, hij neemt de klep van de week even mee:)
net namelijk gehoord dat een collega hier een vlinderklep heeft; dat zou helemaal perfect zijn!!!
hoe ik de uitlaatlijn dan precies ga doen weet ik niet; kan ook zijn dat ik aan 1 zijde van de vlinderklep geeneens pijp plaats en de aansluiting naar beneden laat hangen; zal ook wel een lekkere brul produceren!
we zullen zien, hij neemt de klep van de week even mee:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-08-2009 10:14 #794935
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Wat is een vlinderklep?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 10
24-08-2009 10:33 #794940
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Bedenk hoe de vleugels van de vlinder bewegen en pas dit toe in een buis.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-08-2009 11:40 #794943
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Dan krijg je een soort 5 cilinder roffel a la een 850 T5-R?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-08-2009 11:58 #794945
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
5-cilinder roffel uit een 4-cilinder motor ga je vergeten kunnen.
Vlinderkleppen in een uitlaat worden vooral gebruikt om wat extra demping te kunnen regelen: klepje dicht is apk-okee: goede demping maar je mist toch wat pk's en geluidskwaliteit. Klepje open is een prachtig uitlaatconcert en open pijp == geen restrictie dus je volle vermogen.
Wordt ook vaak gebruikt gekoppeld aan je gaspedaal/motor: lage toeren klep dicht = zachte pruttel en weinig aan de hand, ga je vol op het gas dan kan de hele buurt meegenieten :w00t:
Vlinderkleppen in een uitlaat worden vooral gebruikt om wat extra demping te kunnen regelen: klepje dicht is apk-okee: goede demping maar je mist toch wat pk's en geluidskwaliteit. Klepje open is een prachtig uitlaatconcert en open pijp == geen restrictie dus je volle vermogen.
Wordt ook vaak gebruikt gekoppeld aan je gaspedaal/motor: lage toeren klep dicht = zachte pruttel en weinig aan de hand, ga je vol op het gas dan kan de hele buurt meegenieten :w00t:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2009 13:12 #794955
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets





