show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2009 23:29 #794519 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Gefeliciteerd, Anjo!!!!!!

Klasse!!! Mooi staaltje werk afgeleverd. Neem wel de tijd om aan de wagen te wennen, h? ;) Voordat je hem dwars gooit :+

(haal maar snel dat sperdiff eronderuit voordat je je niet meer in kunt houden ;))

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-08-2009 00:35 #794528 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;117424 schreef : ja je vergist je:D
(...)

Ik zal morgen eens kijken, als ik er aan denk...

Maareh, gefeliciteerd met je eerste glijpartijtjes met de nieuwe bak! Ik kan niet wachten op de filmpjes, of beter: een ontmoeting in het echie!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-08-2009 08:38 #794543 door V300 register
Petje af hoor! Ik heb echt respect voor de manier hoe je dit project hebt aangepakt.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
21-08-2009 08:49 #794545 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Mooi Anjo!
Net als de rest kan ik ook niet wachten je een keer voorbij te zien glijen :)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2009 12:13 #794562 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Geweldig! De bekroning op je werk :yeah:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-08-2009 14:39 #794581 door V300 register
Dikke proficiat!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-08-2009 15:03 #794584 door V300 register
Gefeliciteerd!

En nu FILMENNNN !!!!

Wij zijn allen trots op je.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2009 15:16 #794585 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
thx iedereen!

de dag begon met het nalopen van de koelslangen en olieslangen. alles was goed en ik startte de auto; althans dat probeerde ik, hij sloeg alleen bij vol gas aan en bleef onder de 3000 toeren niet lopen..

haal ik de slang bovenop de carb weg en dan vind ik dit:

h?lemaal vol benzine.. en ja dan sta je even met je bek vol tanden bij een relatief onbekende carburateur.. ik begon met de basics, andere vlotterdekselpakking, vlotternaald en een andere vlotter; hielp niet.

ging even zitten en na wat brainstormen over hoe het een en ander werkt besloot ik de brandstofdrukregelaar retour eens los te halen en door te blazen. doorblazen ging niet; probleem gevonden. blijkbaar was de ruimte boven de tank op een bepaalde plek niet voldoende en daarom heb ik de leidingen iets anders gelegd.

toen ging ik maar even een tijdje rijden, tot er best wel wat rook van 't blok kwam.. weer een nieuw ringetje onder een kleppendekselmoer en het was grotendeels opgelost. alleen elke keer dat ik met lopende motor parkeerde kwam er een plasje olie tevoorschijn!

dus naar terberg gereden; auto op de brug en gaan kijken. heel de rechter zijkant van het carterpan onder de olie; ik maak alles schoon en start even opnieuw.. een sputtertje komt uit een gaatje naast de olieretour van de turbo.

ik zette een boormachine op het gaatje om schoon staal te maken voor een hechtlasje en deed dat. de grootste lekkage is weg maar helaas heeft de olie m'n hecht verkloot waardoor hij nog langzaam drupt; iig al vooruitgang. denk dat het beste is als ik een nieuwe carterpan regel en hier nieuwe aansluitingen op maak; maar dan het liefste met autogeen en dan wel van tevoren even testen op lekkage:+

verder heb ik het interieur weer wat verder ingebouwd, vloerbedekking en dash zitten erin; nu de rest nog.

daarnaast is het uitlaatgeluid wel vet, maar gewoon te hard; veels te hard. door de carterpan en uitlaat vertrouw ik het voorlopig nog even niet om er mee te gaan rijden; ik denk dat ik de auto weer helemaal in elkaar zet in tussentijd een set uitlaatdempers bestel en voor een andere carterpan zorg, zodra dat eronder zit dan ga ik een beetje kilometers maken; maar dan moet ik wel eerst even de km teller fixen (waars kabel niet goed erin)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-08-2009 16:00 #794589 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Dat je met een hoop vermogen meer ook wat extra benzine verbruikt is logisch, maar zoveel...............;)

Dat je tegen wat kleine problemen aan zou lopen de eerste kilometers had je waarschijnlijk zelf ook al ingecalculeerd.

Echt petje af hoor, alles installeren/monteren/aansluiten/vullen en dan gewoon meteen de eerste keer starten!

Ook ik kan niet wachten om de auto in het echt te mogen zien/horen/ruiken(verbrand rubber) en natuurlijk even een stukje met je mee te rijden.

Succes met het verder afmonteren van het interieur/uitlaat etc!

Gr; Wouter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-08-2009 16:22 #794593 door V300 register
Dat is wel ?rg vol met benzine:D.

Ik vind het meevallen, deze 2 kleine probleempjes bij de eerste kilometers...!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC