show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2009 10:25 #795215 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik sluit me aan in de rij :yeah: Natuurlijk mag Anjo mijn Porsche dan onveilig maken.......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2009 13:37 #795240 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Die is ook leuk ja.

Doet ie 't nog goed? Onderhand al opgeknapt?
Wil je 'm eventueel verkopen, en zo ja voor hoeveel?

Wel 'n beetje traag vergeleken met Anjo's Turbo340 denk ik :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2009 17:25 #795254 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
:lol::lol::lol::lol::lol:

ik ben net al voor de eerste keer aangehouden met de 340 turbo!!!

kwam thuis aanrijden zet de auto voor de deur neer en hij rookte nog een beetje dus ik keek onder de motorkap; komt er een politiebusje met 3 man sterk achter de auto staan en een agent begon gelijk over de uitlaat:woops:; ze hadden me namelijk net zien rijden (en ik reed ook niet echt al te zuinig:D)

na een hele babbel over de motor die er niet echt origineel uitzag kreeg ik van alle 3 complimenten met m'n werk en het advies dat ik wat aan de uitlaat moet doen, maar zo verklaarde ik gelijk in het begin al; dat was ik al van plan:D!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2009 17:38 #795255 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Hoezo, ziet die motor er niet origineel uit? Laat ze dan naar het typeplaatje kijken in plaats van te zeuren :crazy1:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
26-08-2009 17:50 #795256 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Haha echt vet! Lijkt me slim dat je je een beetje probeert in te houden zolang hij nog niet gekeurd is, maar vooral zolang er nog geen dempers onder hangen :P

Maar toch, echt 'leuk' om te lezen en dat je geen bekeuring hebt :)

Ik zie het trouwens al helemaal voor me met die nieuwe demper op afstandsbediening straks..

Agent: meneer, Uw auto maakt nogal veel herrie.
Anjo: Hoe komt U daar nu bij? Alleen de dov afentoe :D
Agent: De wat? dov? Start de motor dan maar eens...
*Anjo drukt op de afstandsbediening en start*
*motor snort rustig*
Anjo: Vind U dit als herrie klinken?
Agent: ......... :wtf2::wtf2::no_comment::crazy1::no:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2009 18:06 #795257 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

v0lv0freak;118195 schreef : zolang hij nog niet gekeurd is

RDW-technisch hoeft hij ook helemaal niet gekeurd te worden.

dat is het leuke van al die aparte regels; je kunt er makkelijk omheen werken:+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
26-08-2009 18:08 #795258 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;118196 schreef : RDW-technisch hoeft hij ook helemaal niet gekeurd te worden.


Omdat er een 'standaard' motor in ligt, alleen nu met turbo?
In eerdere posts zei je toch dat je hem wel liet keuen bij de RDW?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2009 18:11 #795259 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
met de nieuwe regels na 31 mei hoeft dat niet meer, tenminste; omdat ik geen officiele vermogensuitdraai heb:)

als ik die wel heb; ga ik daarmee naar de rdw en dan heb ik voor amper 100 euro het correcte vermogen op m'n kenteken. aangezien rdw geen eigen testbank heeft heeft het nu geen zin om er langs te gaan; niemand weet wat er op het kenteken moet staan en niemand heeft specifieke data over het huidige vermogen van het blok.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2009 19:06 #795261 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
zo; weer even wat fototjesyeehaa!:







d? reden om bij sidepipe te blijven; de kont ziet er geweldig uit nu! (wordt nog beter als striping + stickers + logo's eraf zijn)








en een nieuwe to-do list met hoge prioriteit:
- stille uitlaat (lijkt me duidelijk maar ik vermeld het toch maar even)
- de nieuwe carterpan
- mk2 kachelhuis en mk3 kachelmotor combineren en inbouwen

dingen die 100% zeker weten dit jaar nog gaan gebeuren:
- storingkjes uit dash halen (paar lampjes kapot en verkleurde strip vervangen, seinlicht is geel:D)
- km teller werkend maken
- betrouwbare set meters op een andere plek
- schakelaars verhuizen en radio in origineel din paneel
- Sparco raamstreamer
- GLT achterspoiler
- GLT-Turbo voorspoiler; eigen fabrieksel, later meer:)
- GLT grille
- volvo logo's, striping, stootstrips, dealer + nl sticker etc allemaal eraf. misschien dikke mk3 stootstrips terugplaatsen.
- originele zwarte winterbakken erin

dingen die niet 100% zeker dit jaar nog gebeuren en dus wat verder op de planning staan met mogelijke uitbreiding tot volgend jaar:
- koplampen ala diede? (koplamphuis naast reflector zwart spuiten)
- schijfrem ombouw achteras + delen achteras en schakelstang poedercoaten
- fly off handrem met vergrendeling voor de schijfremmen
- big brake kit vooras (min velgmaat 15 inch) + coilovers met verstelbare topmount voorzijde.

aangezien die 2 wel wat constructie en fabricage tijd vergen wordt dat waarschijnlijk na januari als er weer een nieuwe apk op zit, misschien ga ik er voor die tijd al wel mee aan de slag.

- custom brandstoftanks naast de versnellingsbak (en dus voor de achteras!) + goede ophanging elektrische brandstofpomp & filter & monteren nieuwe brandstofpomp + filter; totale literinhoud van de brandstoftank minstens 40 liter.
- montagebeugel reservewiel op plaats originele brandstoftank

waarom het bovenstaande? simpel; reservewiel past niet in de motorruimte (en daar wil ik hem uberhaupt ook niet), ik zou hem in de kofferbak kunnen neerleggen maar die ruimte is volledig gereserveerd voor een behoorlijk stel speakers.., dan blijft er 1 plek over. ala 360 achter de achteras maar dan vanaf de onderzijde toegankelijk. een 360 brandstoftank plaatsen is simpelweg niet mogelijk door de voorste versnellingsbaksteun die dan dwars door de tank heen moet dus dan is dit de beste oplossing.

ohja, het onderstel is helemaal top! dit voelt extreem goed in balans en hij stuurt heerlijk soepel (doordat ik het stuurhuis en toplagers doorgesmeerd heb) daarnaast is de besturing door de polybushes enorm direct; echt een genot om in te rijden. het veer + schokdemperpakket is duidelijk te voelen maar het is precies goed in balans en is prima afgesteld! de verlaging valt me vies tegen; maar dit komt vooral doordat de wielophanging nog nagesteld moet worden op voertuiggewicht; had de zooi vastgezet zonder het gewicht van de auto erop:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2009 19:37 #795273 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Stille uitlaat, flauw hoor :]

Ziet er echt netjes uit!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD