Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Doet ie 't nog goed? Onderhand al opgeknapt?
Wil je 'm eventueel verkopen, en zo ja voor hoeveel?
Wel 'n beetje traag vergeleken met Anjo's Turbo340 denk ik
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik ben net al voor de eerste keer aangehouden met de 340 turbo!!!
kwam thuis aanrijden zet de auto voor de deur neer en hij rookte nog een beetje dus ik keek onder de motorkap; komt er een politiebusje met 3 man sterk achter de auto staan en een agent begon gelijk over de uitlaat:woops:; ze hadden me namelijk net zien rijden (en ik reed ook niet echt al te zuinig:D)
na een hele babbel over de motor die er niet echt origineel uitzag kreeg ik van alle 3 complimenten met m'n werk en het advies dat ik wat aan de uitlaat moet doen, maar zo verklaarde ik gelijk in het begin al; dat was ik al van plan:D!
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
Maar toch, echt 'leuk' om te lezen en dat je geen bekeuring hebt
Ik zie het trouwens al helemaal voor me met die nieuwe demper op afstandsbediening straks..
Agent: meneer, Uw auto maakt nogal veel herrie.
Anjo: Hoe komt U daar nu bij? Alleen de dov afentoe

Agent: De wat? dov? Start de motor dan maar eens...
*Anjo drukt op de afstandsbediening en start*
*motor snort rustig*
Anjo: Vind U dit als herrie klinken?
Agent: ......... :wtf2::wtf2::no_comment::crazy1::no:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
RDW-technisch hoeft hij ook helemaal niet gekeurd te worden.v0lv0freak;118195 schreef : zolang hij nog niet gekeurd is
dat is het leuke van al die aparte regels; je kunt er makkelijk omheen werken:+
- Mark Smeets
- Moderator
-
AvdAkker;118196 schreef : RDW-technisch hoeft hij ook helemaal niet gekeurd te worden.
Omdat er een 'standaard' motor in ligt, alleen nu met turbo?
In eerdere posts zei je toch dat je hem wel liet keuen bij de RDW?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
als ik die wel heb; ga ik daarmee naar de rdw en dan heb ik voor amper 100 euro het correcte vermogen op m'n kenteken. aangezien rdw geen eigen testbank heeft heeft het nu geen zin om er langs te gaan; niemand weet wat er op het kenteken moet staan en niemand heeft specifieke data over het huidige vermogen van het blok.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
d? reden om bij sidepipe te blijven; de kont ziet er geweldig uit nu! (wordt nog beter als striping + stickers + logo's eraf zijn)
en een nieuwe to-do list met hoge prioriteit:
- stille uitlaat (lijkt me duidelijk maar ik vermeld het toch maar even)
- de nieuwe carterpan
- mk2 kachelhuis en mk3 kachelmotor combineren en inbouwen
dingen die 100% zeker weten dit jaar nog gaan gebeuren:
- storingkjes uit dash halen (paar lampjes kapot en verkleurde strip vervangen, seinlicht is geel:D)
- km teller werkend maken
- betrouwbare set meters op een andere plek
- schakelaars verhuizen en radio in origineel din paneel
- Sparco raamstreamer
- GLT achterspoiler
- GLT-Turbo voorspoiler; eigen fabrieksel, later meer:)
- GLT grille
- volvo logo's, striping, stootstrips, dealer + nl sticker etc allemaal eraf. misschien dikke mk3 stootstrips terugplaatsen.
- originele zwarte winterbakken erin
dingen die niet 100% zeker dit jaar nog gebeuren en dus wat verder op de planning staan met mogelijke uitbreiding tot volgend jaar:
- koplampen ala diede? (koplamphuis naast reflector zwart spuiten)
- schijfrem ombouw achteras + delen achteras en schakelstang poedercoaten
- fly off handrem met vergrendeling voor de schijfremmen
- big brake kit vooras (min velgmaat 15 inch) + coilovers met verstelbare topmount voorzijde.
aangezien die 2 wel wat constructie en fabricage tijd vergen wordt dat waarschijnlijk na januari als er weer een nieuwe apk op zit, misschien ga ik er voor die tijd al wel mee aan de slag.
- custom brandstoftanks naast de versnellingsbak (en dus voor de achteras!) + goede ophanging elektrische brandstofpomp & filter & monteren nieuwe brandstofpomp + filter; totale literinhoud van de brandstoftank minstens 40 liter.
- montagebeugel reservewiel op plaats originele brandstoftank
waarom het bovenstaande? simpel; reservewiel past niet in de motorruimte (en daar wil ik hem uberhaupt ook niet), ik zou hem in de kofferbak kunnen neerleggen maar die ruimte is volledig gereserveerd voor een behoorlijk stel speakers.., dan blijft er 1 plek over. ala 360 achter de achteras maar dan vanaf de onderzijde toegankelijk. een 360 brandstoftank plaatsen is simpelweg niet mogelijk door de voorste versnellingsbaksteun die dan dwars door de tank heen moet dus dan is dit de beste oplossing.
ohja, het onderstel is helemaal top! dit voelt extreem goed in balans en hij stuurt heerlijk soepel (doordat ik het stuurhuis en toplagers doorgesmeerd heb) daarnaast is de besturing door de polybushes enorm direct; echt een genot om in te rijden. het veer + schokdemperpakket is duidelijk te voelen maar het is precies goed in balans en is prima afgesteld! de verlaging valt me vies tegen; maar dit komt vooral doordat de wielophanging nog nagesteld moet worden op voertuiggewicht; had de zooi vastgezet zonder het gewicht van de auto erop:)
- V300 register
- Verbannen
-
Ziet er echt netjes uit!