show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2009 17:35 #795126 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

antiekeradio;118009 schreef : intercooler zou je eigenlijk nog effe matzwart moeten maken.

glimmend alu is heel mooi, maar geeft een duidelijk minder effectieve warmte afgifte aan de lucht

hij is in koelend oppervlak 3x zo groot als een originele intercooler; ik denk dat ik hem dus liever shiny glimmend alu hou voor de looks; hij is bovendien al blank afgelakt:)

slb_340;118036 schreef : Voorlip komt donderdag avond jouw kant op Anjo!

helemaal prima!!

inmiddels heb ik het speelgoed ontvangen incl originele aankoopnota. de robuustheid van dit product is al aan de prijs te zien; hij is behoorlijk netjes afgewerkt en best zwaar uitgevoerd! tevens is de klep traploos verstelbaar door middel van afstandsbediening!!!

de klep in de uiteindelijke open pijp is van 3mm dik rvs; hoezo hufterproof:) ga denk ik vanavond al even kijken hoe ik dit ongeveer neer kan hangen zodat de bodemvrijheid nog wel maximaal blijft; gedeelte met klep krijgt waarschijnlijk enkel een klein bochtje naar beneden of buiten gedeelte zonder klep misschien zelfs een reflectiedemper.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2009 18:39 #795134 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Mooi ding!

Maar wat is het nu eigenlijk? Een uitlaat?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-08-2009 18:42 #795136 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Een afscheiding van de uitlaat die je open en dicht kunt zetten met een klep. Hierdoor kun je een dicht uitlaatsysteem met voldoende demping hebben en met de afstandbediening je open uitlaat aansluiten.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
25-08-2009 18:43 #795137 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

volvofiel;118069 schreef : Een uitlaat?

Jup, met een 'normale' doorgang, hierop sluit je de demper aan en dan produceert hij een normaal geluid.

Op de andere uitgang zet je een sportdemper (of niks?). Zodra de klep open gaat zullen de meeste uitlaatgassen hierdoor ontsnappen (weg van de minste weerstand), wat resulteert in een bruut geluid (hoop herrie zoals je wilt ;)) en meer vermogen bij de juiste constructie :)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2009 18:53 #795143 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Bodem: Er zit een driehoek van balken aan de onderkant, misschien kan ie daar in vallen, dan is de afstand tot de besturing ook niet lang en kun je de balken gebruiken als transportroute.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2009 18:56 #795145 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
erik; het probleem is dat dat ding zo breed is dat hij qua breedte niet volledig in de tunnel past (slag actuator meegerekend!) hij zal er dus een stukje onderuit moeten steken; ik zou de aanvoerdende pijp dichter bij de zijkant van de tunnel kunnen brengen maar ivm brandgevaar kan dat ook niet al te veel.

ter hoogte van die driehoekbalken is al te ver ivm montagerubber; daar moet hij iig voor zitten. gezien het extra gewicht dat er nu ook nog bij komt ga ik ook een steun maken thv de voorpijp naar het blok of koppelingshuis; gewicht van de turbo af halen, zo gaat het nooit lang goed.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2009 20:14 #795162 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Zo, dat is een net apparaat. Past mooi bij het niveau van de rest van de auto!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2009 22:33 #795184 door Anjo van den Akker
woooww jeroen wilt wel heeul graag een rondje meerijden:D

vanavond weer een paar uurtjes bezig geweest; interieur is op een tweetal stoelen en een stuur na helemaal klaar; voorlopig.

ook de buitenkant is op het plaatsen van de grille na helemaal klaar; voorlopig.

morgenavond h?lemaal afmaken; kan ik daarna de schuur leeg gaan ruimen:)

ook de uitlaatklep heb ik er even onder gehouden; qua ruimte valt het nog best mee; hij komt hooguit 5cm onder de chassisbalk uit te steken n.p. met drempels e.d. maar max 2cm eronderuitsteken is denk ik ook mogelijk, het hield een beetje kl*te beet.

de klep komt vrijwel direct na de laatste bocht van de downpipe; het open pijp gedeelte wordt dus straks n?g korter! (een goeie 1,5 tot 2 meter korter en een haakse bocht minder!) ik denk dat ik alleen een klein mondstukje schuin naar onderen eraan monteer om te voorkomen dat de onderkant van de auto zo zwart als bagger word (roet)

de stille zijde van de pijp kan rechtdoor; er is na de klep ruimte voor een 55cm lange demper tot aan de montagerubbers. het bedrijf heeft een set dempers van 53 cm lang en 63mm aansluitingen, buiten diameters van de demper in 11, 12 en 14 centimeter. even kijken wat normaal past zonder dat het gevaarlijk dicht bij de aandrijfas in de buurt komt dus.

hoop dat dat de tractorsound zoveel mogelijk wegneemt en enkel een lichte ronk overlaat; dan kan ik zelf regelen of ik een lichte ronk of een mega traktorsound wil hebben:D

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2009 00:28 #795201 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;118120 schreef : woooww jeroen wilt wel heeul graag een rondje meerijden:D

Het was meer de vaststelling van een feit, maar tegen een rondje zeg ik geen :nono: !

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2009 09:52 #795209 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik ook niet :D.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC