show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-08-2009 18:00 #794610 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Heb je die demperloze sidepijp er onder hangen? :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2009 18:20 #794611 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ja:D en dat ie demperloos is is idd goed te horen:P

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-08-2009 21:03 #794627 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
holy crap zoveel benzine in 1 carburateur heb ik nog nooit gezien!!

maar wel logisch te verklaren met een dikke brandstofpomp en een afgeknelde retourleiding :)
(plus het feit dat het een turbodruk-carburateur is. bij een weber was het er aan alle kanten uitgelopen)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2009 21:15 #794629 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Is dat diezelfde pijp als frits er onder had?
Mega traktorsound FTW! :D

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2009 22:14 #794648 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

antiekeradio;117548 schreef : holy crap zoveel benzine in 1 carburateur heb ik nog nooit gezien!!

ja idd ik ook niet!

antiekeradio;117548 schreef : maar wel logisch te verklaren met een dikke brandstofpomp en een afgeknelde retourleiding :)

het leuke is dat dit achteraf hele simpele dingen zijn; maar kom er maar eens zomaar achter als je bezig bent. ik heb me echt helemaal de pleuris gezocht. pas toen ik ging zitten met een biertje erbij dacht ik aan de retourleiding en de brandstofdrukregelaar:+

Bodejodel;117550 schreef : Is dat diezelfde pijp als frits er onder had?
Mega traktorsound FTW! :D

jazekerrrr:+

weer eens wat foto's ipv alleen maar slap geouwehoer van mijn kant;

de huidige situatie:

gaaf h?a dat paneeltje met schakelaars:) en het leuke is; hij is nog functioneel ook!

en dan deze tijdelijke oplossing voor de carterpan;
[

ik weet het; het ziet er absoluut niet uit maar als er iets is waar ik niet tegenkan dan is het wel olieplasjes onder de auto. als het goed is kan ik morgen al een andere carterpan in ontvangst nemen; daar ga ik vrijwel direct mee aan de slag en dan gaat de nieuwe gepoedercoat worden in ral 3000 (zelfde als nu) samen met de nieuwe veren; dat gaat nog even duren..

voor die tijd kan ik korte stukjes denk ik wel rijden als die vloeibare pakking uitgehard is; normaal geproken kan dit tot 280 graden hebben; maar het word meestal tussen 2 elementen ingeklemd. de reden waarom ik het er zo gigantisch dik op gezet heb om dat effect zo goed mogelijk een beetje na te bootsen. feit is dat dit gewoon geen betrouwbare oplossing is maar de juiste oplossing ben ik dus al mee bezig:) ik hoop trouwens dat stuurhuis lossen voldoende is om de pan te wisselen; scheelt een gigantische hoop werk!!

in tussen tijd heb ik mooi de tijd om het leer te reinigen en conditionen; het interieur schoon te maken (is ook wel nodig; zie foto's:D), spullen voor de uitlaat bestellen; de rest van de auto in elkaar zetten en m'n linkerhand laten genezen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-08-2009 22:27 #794654 door V300 register

AvdAkker;117569 schreef : gaaf h?a dat paneeltje met schakelaars

Dat was mijn tekst!!

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2009 22:29 #794655 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Dat viel me meteen op ja, ik zat als een gek in te zoomen op mijn telefoon, maar ik kon niet zien wat er op staat... Waar zijn ze voor?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2009 22:33 #794658 door Anjo van den Akker
het is jammer van dat beetje lensflare; de symbolen zijn niet goed zichtbaar. zal even kijken of ik overdag nog een goede foto kan maken ofzo.

alleen de meest rechtse is niet aangesloten maar ik vond dat ik die gewoon moest hebben:) is namelijk dwarssper.
ga die misschien nog verwisselen voor een controlelampje dat brand als je je contact aan zet aangezien er een permanent sper onder zit:)

waar ze verder allemaal voor zijn vertel ik niet; geheim van de smid:)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
21-08-2009 22:53 #794664 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
nu leg je juist het lampje uit wat ik zelf al had herkent :P

Het 3de knopje is voor als je uit de bocht vliegt. Dan krijgt E v O automatisch een smsje dat je snel nieuwe onderdelen nodig hebt (sos staat er toch op?) ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-08-2009 23:31 #794680 door V300 register
lol, ik had precies hetzelfde met de carterpan. Ik heb gewoon altijd met oliebestendige kit gereden. Maar dat had je waarschijnlijk al gezien.

Dikke tractorsound inderdaad, helemaal geweldig. Ik weet nog goed dat het ding net af was en dat ik op speed en gein 2008 mee mocht rijden, ik maakte meer herrie dan de dikste wagens :D Met demper is gewoon sonde, dan hoor je hem niet meer :p

Ik kan er naar blijven kijken

hehe.. Nu jij Anjo

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC