show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2009 09:59 #794689 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;117579 schreef : het is jammer van dat beetje lensflare; de symbolen zijn niet goed zichtbaar. zal even kijken of ik overdag nog een goede foto kan maken ofzo.:)

Het lag aan mijn telefoon, nu op het bigscreen van mijn PC zie ik ze prima!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2009 12:37 #794723 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
zo; na met de 360 bezig geweest te zijn waren ze bij de garage ook erg benieuwd naar de 340; heb hem dus weer even uitgelaten.

de lekkage bij het carter is verholpen gelukkig!! waar zoveel vloeibare pakking al niet goed voor is..

heb hem daar voor de gein even aan de co meter gehangen en hij zit continue rond de 6%; is lager te krijgen naar 5,4 maar dan loopt hij voor geen meter. stationair is stabiel 1400 toeren; ook hier geld lager = bokken.

conclusie: de carburateur is verrot; had immers al gezien dat de voet krom was :)
oplossing: de andere carburateur in elkaar bouwen; maar nog zonder de aanpassing naar Group-A specificatie.

ach ik heb de tijd, voordat de uitlaat en carterpan klaar zijn ben ik ook weer enkele weken verder.

op het dorp ben ik ook nog even naar huis gereden, toen ik langs de supermarkt redelijk hoogtoerig opschakelde van 1 naar 2 met de harde PSSSSSJ waren alle ogen op de auto gericht:D en gek genoeg werden er al diverse duimen opgestoken.. thuis even een drankje gehaald waarop de buurman ook even kwam neuzen.. weer terug stapvoets langs de supermarkt; word ik ineens op de foto gezet:D

echt gaaf dit; als die auto weer helemaal in elkaar zit denk ik dat ik niets anders doe als genieten.

ben benieuwd wat m'n vader er van vind als ie terug is van vakantie; heb m'n moeder gister al laten weten dat ik er voor de eerste keer mee gereden heb en zelfs zei reageerde dolenthousiast (m'n moeder heeft het normaal niet zo op al dat gesleutel en de volvo's:D) m'n pa houd zelfs de mannen bij de biljartclub op de hoogte van m'n vorderingen; hij vind het blijkbaar wel gaaf!

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2009 12:40 #794724 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;117646 schreef : zo; na met de 360 bezig geweest te zijn waren ze bij de garage ook erg benieuwd naar de 340; heb hem dus weer even uitgelaten.

de lekkage bij het carter is verholpen gelukkig!! waar zoveel vloeibare pakking al niet goed voor is..

heb hem daar voor de gein even aan de co meter gehangen en hij zit continue rond de 6%; is lager te krijgen naar 5,4 maar dan loopt hij voor geen meter. stationair is stabiel 1400 toeren; ook hier geld lager = bokken.

conclusie: de carburateur is verrot; had immers al gezien dat de voet krom was :)
oplossing: de andere carburateur in elkaar bouwen; maar nog zonder de aanpassing naar Group-A specificatie.

ach ik heb de tijd, voordat de uitlaat en carterpan klaar zijn ben ik ook weer enkele weken verder.

op het dorp ben ik ook nog even naar huis gereden, toen ik langs de supermarkt redelijk hoogtoerig opschakelde van 1 naar 2 met de harde PSSSSSJ waren alle ogen op de auto gericht:D en gek genoeg werden er al diverse duimen opgestoken.. thuis even een drankje gehaald waarop de buurman ook even kwam neuzen.. weer terug stapvoets langs de supermarkt; word ik ineens op de foto gezet:D

echt gaaf dit; als die auto weer helemaal in elkaar zit denk ik dat ik niets anders doe als genieten.

Een goede foto of een flitsfoto van vriend agent?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2009 12:41 #794725 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
goeie foto, niet van oom agent:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2009 12:53 #794734 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
www.autogespot.com :D?

Wat gaaf Anjo. Veel werk nieuwe carbo in elkaar meppen?
Oja, as you noticed - het werd een beetje laat voordat ik in de buurt van Utrecht was. I.v.m. dat weeralarm was ik eerder niet gaan rijden.. maar uiteindelijk viel de 'storm' dus wel mee. Anyway - ik heb 'm nog liggen en breng 'm zeker snel langs hoor :).

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2009 13:02 #794738 door Anjo van den Akker
ja best wel en het is ook al weer een tijdje geleden dat ik die uit elkaar gehaald heb:

forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=91571&postcount=15

heb al wel nieuwe co-schroef, pakkingset, membramen e.d. klaarliggen; moet er alleen nog rustig voor gaan zitten en de zooi weer in elkaar zetten (en nog even 2 propjes draaien die ik voor de demontage uitgeboord had:))

hij loopt voorlopig prima al zal hij best wel zuipen, maar ik rij er de komende weken toch amper in dus dat komt wel goed.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2009 13:04 #794740 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Achja, voor de zuinigheid heb je 'm vast niet gekocht :P/*edit: Gemaakt.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2009 13:20 #794744 door Anjo van den Akker
nou met 6% co heb je gewoon geen optimale verbranding en dus niet het maximale vermogen wat er uit te halen valt. ik merk ook duidelijk dat hij even inhoud bij rond de 4000 toeren

zodra het binnen fabrieks specificaties valt zit het in dit geval goed, daarna verwacht ik dat hij bij normaal rijden niet meer zuipt als een normale b14, minstens 1 op 15 moet hier ook mee mogelijk zijn; als het gas erop gaat is dat uiteraard een compleet ander verhaal:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2009 13:53 #794761 door V300 register
Theoretisch gezien zou de turbo 'm wel zuiniger kunnen maken ja :D.

1:15 zou 'n nette prestatie zijn. Hoe doet ie 't bij lage toeren? Kan je nu bijv. makkelijk 80 in zn 5 rijden en dan zonder moeite iets accelereren tov een ongeblazen b14?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2009 13:55 #794762 door Anjo van den Akker
1:17 deed hij regelmatig met de std motor en 5 bak:) als hij nu bij normaal rijden 1:15 doet ben ik gewoon tevreden.

de km teller doet het nog niet; heb alleen nog maar in het dorp gereden en daar mag je 30, 50 en 60, daar heb ik gezien de uiterlijke staat van de auto mezelf zoveel mogelijk aan gehouden

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC