show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-08-2009 18:22 #794456
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Je hebt een draad over de turbo heen lopen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-08-2009 18:22 #794457
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Je bent de stekker van je zekeringkast verloren?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-08-2009 18:27 #794461
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Uitlaat geisoleerd, kabelboom loopt rechts ipv. links langs ruitenvloeistofpotje, overloopontluchtingslang komt normaal rechtstreeks vanaf motor???, startmotor zit er nog niet in....?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-08-2009 18:27 #794462
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
het heeft idd met de zekeringenkast te maken:+
zat namelijk nog een relais teveel in; heb het al aangepast; is op de foto's hierboven te zien. dat relais is overigens van de startonderbreker bij de automaat modellen:)
zat namelijk nog een relais teveel in; heb het al aangepast; is op de foto's hierboven te zien. dat relais is overigens van de startonderbreker bij de automaat modellen:)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-08-2009 20:34 #794493
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik kan me vergissen; maar volgens mij heb ik daar ook een relais zitten. En ik heb toch ?cht geen automaat.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-08-2009 23:02 #794509
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ja je vergist je:D
zooo ik heb nog steeds meer adrenaline als bloed in m'n aderen zitten..
voor wie het nog nie doorhad; hij start; loopt en rijd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
wat gigantisch gaaf zeg, onbeschrijfelijk gewoon. ik gooi het contact aan; koplampwissers + motoren beginnen gelijk voluit te loeien (verkeerd gestoken in stekker zekeringenkast denk ik); al die stekkers los en het was even stil.
toen de brandstofpomp; check. koelfans; check; ontsteking? ff de a stekker losgooien...
beetje olie op elke cylinder gelegd en starten maar. na enkele sec ging het oliedruklampje uit; ik sloot de a stekker aan en nogmaals starten; na 1 kik van de startmoter sloeg hij aan en liep gelijk al aardig stationair.
ik liet hem een minuutje of 5 pruttelen en zag al een paar druppels olie omlaag komen; de retourleiding vanaf de turbo lekt een beetje. na het vullen van het koelwater ging ik maar eens een klein beetje gas geven; en gelijk merk ik het grote verschil met een normale b14 op; dit ding wil gewoon toeren maken en er zit gigantisch veel vermogen in. ondertussen heeft de versnellingsbak ook een minuut of 10 in de 3 zitten pruttelen en ik gooide hem in neutraal, zette de krik eronder en maakte de homokineten vast.
de eerste meters; de schuur uit.. een agressief en hoog aangrijpende koppeling komt me tegemoet; morgen de pedaalhoogte even afstellen. het wringen van de bandjes is weer duidelijk hoorbaar maar het blok schijnt er geen moeite mee te hebben; een bocht naar rechts; links en een klein stukje rechtdoor; remmen doen het ook... rechts tussen het hek door het terrein op, hek gepasseerd en ik gaf abrupt half gas en stuurde naar rechts; vrijwel direct werd de kont hard omgegooid en voor ik het wist zat ik in de eerste drift!!
daarna ging ik nog even spelen want ik had de bov nog niet gehoord, half gas optrekken in 1 en 2 en hard remmen om het hek erna niet te raken.. wat een geluid!!!
morgen de lekkages dichten; alles van de motor checken, de eerste burnout op het terrein maken en dan richting Terberg!!!!!!
zooo ik heb nog steeds meer adrenaline als bloed in m'n aderen zitten..
voor wie het nog nie doorhad; hij start; loopt en rijd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
wat gigantisch gaaf zeg, onbeschrijfelijk gewoon. ik gooi het contact aan; koplampwissers + motoren beginnen gelijk voluit te loeien (verkeerd gestoken in stekker zekeringenkast denk ik); al die stekkers los en het was even stil.
toen de brandstofpomp; check. koelfans; check; ontsteking? ff de a stekker losgooien...
beetje olie op elke cylinder gelegd en starten maar. na enkele sec ging het oliedruklampje uit; ik sloot de a stekker aan en nogmaals starten; na 1 kik van de startmoter sloeg hij aan en liep gelijk al aardig stationair.
ik liet hem een minuutje of 5 pruttelen en zag al een paar druppels olie omlaag komen; de retourleiding vanaf de turbo lekt een beetje. na het vullen van het koelwater ging ik maar eens een klein beetje gas geven; en gelijk merk ik het grote verschil met een normale b14 op; dit ding wil gewoon toeren maken en er zit gigantisch veel vermogen in. ondertussen heeft de versnellingsbak ook een minuut of 10 in de 3 zitten pruttelen en ik gooide hem in neutraal, zette de krik eronder en maakte de homokineten vast.
de eerste meters; de schuur uit.. een agressief en hoog aangrijpende koppeling komt me tegemoet; morgen de pedaalhoogte even afstellen. het wringen van de bandjes is weer duidelijk hoorbaar maar het blok schijnt er geen moeite mee te hebben; een bocht naar rechts; links en een klein stukje rechtdoor; remmen doen het ook... rechts tussen het hek door het terrein op, hek gepasseerd en ik gaf abrupt half gas en stuurde naar rechts; vrijwel direct werd de kont hard omgegooid en voor ik het wist zat ik in de eerste drift!!
daarna ging ik nog even spelen want ik had de bov nog niet gehoord, half gas optrekken in 1 en 2 en hard remmen om het hek erna niet te raken.. wat een geluid!!!
morgen de lekkages dichten; alles van de motor checken, de eerste burnout op het terrein maken en dan richting Terberg!!!!!!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-08-2009 23:06 #794511
door V300 register
Gefeliciteerd maat, het is echt de moeite waard!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-08-2009 23:16 #794512
door V300 register
Anjo, Gefeliciteerd ! Er is geen fijner gevoel dan na een motor ombouw of een nieuwbouwproject voor de eerste keer alles op te starten en alles een keer voluit laten brullen!
Ik kan het weten, ik spreek uit ervaring.
Suc6 met de laatste puntjes...
Ik kan het weten, ik spreek uit ervaring.
Suc6 met de laatste puntjes...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-08-2009 23:19 #794514
door V300 register
Sjiek! Succes met de afwerking, enneuh, filmpje!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-08-2009 23:22 #794517
door Anjo van den Akker
thx ennuuh ik kom spoedig bij jou een biertje drinken!!!!
rwdstudent;117426 schreef : Gefeliciteerd maat, het is echt de moeite waard!
thx ennuuh ik kom spoedig bij jou een biertje drinken!!!!
Moderators: Mark Smeets