show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-03-2009 10:08 #760456 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Goed bezig Anjo!

Waarom vul je trouwens je tank niet met foam(daar is speciaal foam voor verkrijgbaar), als hij toch open ligt. Dat voorkomt klotsen!

En denk nog eens goed na over je brandstofdrukregelaar achter je koplamp, met een botsing in het achterhoofd...Ik zou het niet daar willen hebben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2009 12:52 #760472 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

Pistonpen paultje;92118 schreef : Waarom vul je trouwens je tank niet met foam(daar is speciaal foam voor verkrijgbaar), als hij toch open ligt. Dat voorkomt klotsen!

dit is slechts tijdelijk, ik wil er nog een 360 zadeltank onder knallen zodat het reservewiel onder de auto kan:)

ik doel trouwens op de ruimte achter de koplamp, niet direct achter de koplamp:D komt goed.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2009 18:29 #760519 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ik heb de kop en alle toebehoren eraf,

heb een gat gevonden net achter de compressie-ring van cylinder 1 aan de buitenkant blok zijde:+ pasvlak van de kop goed schoongemaakt en gemeten met een stuk glas, kop is nog recht. nu verder aan de gang met het onderblok schoonmaken en weer een nieuwe koppakking erop!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-03-2009 18:57 #760521 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Heb ook weleens met een overkokende motor gestaan. Ding was echt KEIHEET! Ik heb toen de expansievatdop voorzichtig lostgedraaid en de motor finaal over laten koken. Daarna weer bijna 4 liter KOUD water ingegooid en doorgereden (wist ik veel ;)). Nooit geen problemen mee gehad.

Achterafgezien zou ik het ook nooit meer doen, is echt niet verstandig. Mar ach..........ik had gruwelijke haast ;).

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2009 19:36 #760524 door Anjo van den Akker
heb het onderblok helemaal schoon, cylinders net niet droog en bouten en stoterstangen gemerkt weggelegd.

AvdAkker;92184 schreef : heb een gat gevonden net achter de compressie-ring van cylinder 1 aan de buitenkant blok zijde:+ pasvlak van de kop goed schoongemaakt en gemeten met een stuk glas, kop is nog recht.

dit stukje tekst zal ik nog even wat verduidelijken met een foto:+

le pakking de la boem! hij zit nu op z'n kop, en cyl1 helemaal rechts, gat + schade aan de zuigerring is zichtbaar:D

't doorkijk gat:grr3:.. duidelijk zichtbaar, de scheur in de versteviging rond de zuiger is weer net niet te zien:+

en de schoongemaakte kop.

dit waren werkzaamheden waar ik absoluut niet op zat te wachten, dus ik knal er gewoon een nieuwe pakking tussen, monteer de zooi en het is me wel best. binnen nu en een maand gaat dit blok er toch uit om plaats te maken voor wat leukers:)

morgenavond direct na half 5 de kop er weer op, dan is het nog even licht. met een beetje geluk net voor het avondeten starten.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2009 20:45 #760531 door Anjo van den Akker

AvdAkker;91628 schreef : en nee dat is niet genoeg; ik begin namelijk niet met inbouwen tot ik op z'n minst dit lijstje klaar heb liggen:

- proffesionele set gehoordoppen.
- 4x 12 inch woofer
- 2x 10 inch woofer
- 3x ZX400.1 monoblock versterker '06 serie
- 2x ZX200.4 vier kanaals versterker '06 serie
- 2x DS650 16.5cm tweewegset
- 1x DS650.2 16.5 cm composet
- 1x DS5250 13 cm tweewegset
- 1x DS600.2 16cm composet
- 1x DS400 10 cm tweewegset
- 1x DS6930 6x9 inch driewegset
- 1x DS58 6x8 inch tweewegset

bovenstaande dikgedrukte is vanaf nu iets "gewijzigt", het verkrijgen van nog 2 06ZX400.1 versterkers was onmogelijk, gezien het feit dat kicker nu de 08 serie voert. ik heb nu met heel veel geluk een 06ZX1000.1 versterker op de kop kunnen tikken!! dit veranderd helaas wel het uiterlijk van de setup, maar mij hoor je niet klagen met deze superversterker!!! de huidige 400.1 hou ik dan misschien over, even een keer berekenen de komende weken:) hij moet nog binnen komen, ik wacht gespannen af!

m'n intercooler is iig ook onderweg vanuit de states! de verwachting is dat deze binnen nu en 2 weken bij mij aan huis bezorgd wordt!!!!

en er is als het goed is ook nog een pakketje van frits onderweg, sjees 't word nog druk hier aan de deur:+

morgenmiddag dus direct de koppakking weer erop knallen, evt gelijk de radiateur verplaatsen. en dan later op de week in de avonden aan de gang met het plaatsen van inter en oliekoeler, en de reserve carterpan ombouwen!! dan de hele zooi naar de coater, en als het terug van de coater is gaat het T blok erin!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2009 16:09 #760608 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Hmm, ikke niks zien aan die pakking, maar dat zal wel aan mij liggen.

Nee, dan is 't toch maar verrekte handig dat jij "effe" die pakking kan wisselen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2009 18:02 #760634 door V300 register
Die pakking is inderdaad best wel op.

Joost, zo moeilijk is dat niet. Als je met lego kan bouwen (of voor de ouderen, mecano ;D ) dan kan je een auto onderhouden, incl koppakkingen e.d.

Ik wilde dat mijn 1e 'grote' klus ook zo makkelijk was als de door de garage vastgestelde koppakking. (na klappen van een waterslang) Dat was alleen maar een slechte waterslang. Bij de inspectie van de koppakking zagen we niets aan de pakking, maar keken we dwars door 2 kleppen heen. (werd een koprevisie)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2009 20:34 #760661 door Anjo van den Akker
hij rijd weer!

morgen nog een keertje extra kleppen stellen en de kop natrekken, heb hem net gelijk lekker warmgestookt:)

daarna gelijk ff compressie meten, vloeistofjes opnieuw peilen etc.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2009 21:47 #760667 door V300 register
Gefeliciteerd. Nu niet deze pakking er ook tussenuit blazen he. :nono: (al zou dat wel knap zijn in een maand tijd ;D )

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC