Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
... en dat deed ik dan ook braaf! :yesyes:AvdAkker;91521 schreef : dat andere topic moest je echt onderhand van dag tot dag bijhouden, anders was het amper te volgen:+ stuk beter zo idd.
Nu moet ik n?g een extra topic gaan volgen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
timing icm lasagne eten -uit zo'n glazen schaal- maakt dit zeer onopvallend

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
hahaha over carburateurs en vaatwassers gesproken, de grote delen van de carb zitten op dit moment in de vaatwasser, en de kleine deeltjes in een ultrasoonbad:)
ok, carburateur. de solex carburateur voor op de turbomotor wel te verstaan.
ik begon gisteravond hiermee.
en stapsgewijs ging hij compleet uit elkaar....
met de revisiekit ernaast..
revisiekit in onderdelen
en daar gaan we dan:
t.o.v. de weber is dit een compleet ander verhaal, niet alleen is de carburateur geschikt voor overdruk (te merken aan een groot aantal superstrakke passingen en een set keerringen) ook de vlotterdekselconstructie is anders, een aantal paspennetjes voorkomen schuivende krachten tussen carburateurbasis en vlotterdeksel.
er waren 3 dingen die niet los wilden, de emulsiebuis; na een hoop gepiel toch weten te lossen. en de mengbuis en venturi. beiden zaten geborgd met een aluminium propje, allebei uitgeboord en toen had ik op een drietal messing kanaaltjes (erin geperst) een compleet kale carburateur:) onderdelen werden gescheiden op vorm, materiaal e.d. en afhankelijk daarvan in de vaatwasser en ultrasoonbad gelegd. het is aardig schoon geworden, maar niet helemaal. dus ik heb nog wat te doen met een tandenborstel....
op een engelse website heb ik al enkele onderdelen gevonden die ik nieuw kan bestellen (o.a. een co schroef) en dat ga ik dan ook vrijwel direct doen, waarna deze onderdelen en de revisiekit gebruikt worden om de boel weer netjes in elkaar te zetten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
vanmiddag heb ik besloten om de motor bij terberg weg te halen, de onderlinge belangstelling en vooral de bemoeienis is me te groot.
om het blok voor mij in m'n eentje handelbaar te maken haal ik even zoveel mogelijk onderdelen eraf. zo leer ik ook gelijk de extra leidingsystemen wat beter kennen en kan ik kijken of er nog meer spulletjes zijn waar een poedercoating op mag:)
dit is waar ik vanmiddag net na half 5 mee begon;
en kwart voor 6 kon ik dit in de kofferbak van de blauwe laden:
vooral het vliegwiel scheelt aardig wat in totaalgewicht;) ik krijg hem nu in m'n eentje relatief makkelijk van de grond af.
ik ga nu aan de slag in de schuur, een veilig stukje ruimte maken waar ik het blok neer kan leggen, bende opruimen en spullen ordenen. ook even een primair en secundair opsnorren wat ik dit weekend onder een gele '78 343 over ga bouwen:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
motorisch:
- als prio, poedercoaten van diverse delen
- custom intercooler systeem
- slangen/leidingen herzien en opnieuw fabriceren.
- versnellingsbak met CO2 sper
- aangepaste aandrijfas
- evt geharde tandwielen voor iig 2e en 3e versnelling (mogelijkheden nog uitzoeken)
elektro/motorisch:
- herzien motorbundel en deze compleet nieuw fabriceren.
aanleg van diverse beveiligingen;
- toerenbegrenzer
- air/fuel ratio systeem
- bleedvalve systeem
- losse meters voor: oliedruk, olietemperatuur, watertemperatuur, voltage, vacuum, turbodruk, air/fuel ratio, 3 of 4 inch toerenteller + shiftlight
toekomst motorisch:
- nieuw spaghetti uitlaatspruitstuk
- complete rvs uitlaat vanaf turbo
- kop + inlaatspruitstuk flowen
- andere kleppen, klepzetels aanpassen, stijvere klepveren
- nokkenas slijpen / andere nokkenas
- grotere turbo
- carburateur geschikt maken voor hogere turbodruk (mengsel op peil houden)
- zuigers/krukas/zuigerstangen e.d. uitwegen en balanceren.
(doel is +/- 250 pk en 300Nm, met 200pk ben ik ook meer dan tevreden)
wegligging voorwielophanging:
- custom coilovers
- rode koni's
- polybushen van de wielophanging
- big brake kit
- vergroten stuurhoek door stuurhuis aan te passen
- rvs remslangen
- alle lagers, rubbers e.d. vervangen
- veerpootbrug
wegligging achteras:
- dubbele bladveren
- gele koni's
- schijfremmen
- rvs remslang
- wiellagers vervangen
- stabilisatorstang
interieur:
- leren achterbank
- sportstoelen met klapleuning voorzijde
- 3 of 4puntsgordels
- sportstuur
- sportpedalen
- smith tellerset ombouwen naar glt klokkenset
exterieur:
- standaard mk3 bodykit (reproductie)
- glt achterspoiler
- achterruitjaloezie
- windschermen voorportieren
- alle ramen blinderen (voorzijde legale waarden, achter 100% blinderend)
- overspuiten van de auto gevolgd door een proffesionele tectyl behandeling
overigen:
- zadeltank van een 360 ivm mogelijkheid tot plaatsen van reservewiel onder de auto
- 2e dynamo/accu + bekabeling tbv audio installatie.
ICE:
later op de avond een post incl foto's voor de audio die ik heb liggen, en wat ik er nog bij wil hebben:)
er zijn buiten bovenstaande nog tal van ideen die in m'n hoofd zweven, dus deze lijst zal waarschijnlijk in de loop der tijd nog veel verder uitgebreid worden, just wait and see.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;91574 schreef : Blablabla
- zuigers/krukas/zuigerstangen e.d. uitwegen en balanceren.
(doel is +/- 250 pk en 300Nm, met 200pk ben ik ook meer dan tevreden)
blablabla
HOOOOOOOWWWW da's nie de bedoeling eej, maat!!!
Shit...........moet ik de mijne toch weer verder opfokke

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;91574 schreef : globale overview van de toekomstige modificaties:
aanleg van diverse beveiligingen;
- losse meters voor: oliedruk, olietemperatuur, watertemperatuur, voltage, vacuum, turbodruk, air/fuel ratio, 3 of 4 inch toerenteller + shiftlight
interieur:
- leren achterbank
- sportstoelen met klapleuning voorzijde
- 3 of 4puntsgordels
- sportstuur
- sportpedalen
- smith tellerset ombouwen naar glt klokkenset
Ik mis het 2e dashboard voor al die meters. :humor:
Hoe ga je dat oplossen, montageplaat op het dashboard, middenconsole uitbreiden, handschoenenvak vervangen door de meters, B stijl,... Ik ben wel benieuwd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

trouwens, de venturi van de carb worden nog wel eens wat groter gemaakt, doet mijn broer regelmatig op zijn draaibankje voor MB Engineering. Ik zal hem eens vragen hoeveel groter ze die dingen normaal gesproken maken en wat ze er mee winnen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.