show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2009 14:03 #759891 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;91521 schreef : dat andere topic moest je echt onderhand van dag tot dag bijhouden, anders was het amper te volgen:+ stuk beter zo idd.

... en dat deed ik dan ook braaf! :yesyes:

Nu moet ik n?g een extra topic gaan volgen... :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2009 14:12 #759893 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
tipje nog; linker koplampglas even losmaken (metalen clips aan de rand) en een nachtje in de vaatwasser mee laten draaien.

timing icm lasagne eten -uit zo'n glazen schaal- maakt dit zeer onopvallend :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2009 14:52 #759902 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik heb begrepen dat dit ook gaat gebeuren -- bij alletwee de koplampglazen. Iets met plannen enzo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2009 16:16 #759909 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
hmmm ... vaatwasser in de werkplaats. Paar kleppendeksels en carberateurs er in en ......voila!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2009 19:06 #759928 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
carburateur!

hahaha over carburateurs en vaatwassers gesproken, de grote delen van de carb zitten op dit moment in de vaatwasser, en de kleine deeltjes in een ultrasoonbad:)

ok, carburateur. de solex carburateur voor op de turbomotor wel te verstaan.

ik begon gisteravond hiermee.


en stapsgewijs ging hij compleet uit elkaar....




met de revisiekit ernaast..


revisiekit in onderdelen

en daar gaan we dan:















t.o.v. de weber is dit een compleet ander verhaal, niet alleen is de carburateur geschikt voor overdruk (te merken aan een groot aantal superstrakke passingen en een set keerringen) ook de vlotterdekselconstructie is anders, een aantal paspennetjes voorkomen schuivende krachten tussen carburateurbasis en vlotterdeksel.

er waren 3 dingen die niet los wilden, de emulsiebuis; na een hoop gepiel toch weten te lossen. en de mengbuis en venturi. beiden zaten geborgd met een aluminium propje, allebei uitgeboord en toen had ik op een drietal messing kanaaltjes (erin geperst) een compleet kale carburateur:) onderdelen werden gescheiden op vorm, materiaal e.d. en afhankelijk daarvan in de vaatwasser en ultrasoonbad gelegd. het is aardig schoon geworden, maar niet helemaal. dus ik heb nog wat te doen met een tandenborstel....

op een engelse website heb ik al enkele onderdelen gevonden die ik nieuw kan bestellen (o.a. een co schroef) en dat ga ik dan ook vrijwel direct doen, waarna deze onderdelen en de revisiekit gebruikt worden om de boel weer netjes in elkaar te zetten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2009 19:08 #759929 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
motor!

vanmiddag heb ik besloten om de motor bij terberg weg te halen, de onderlinge belangstelling en vooral de bemoeienis is me te groot.

om het blok voor mij in m'n eentje handelbaar te maken haal ik even zoveel mogelijk onderdelen eraf. zo leer ik ook gelijk de extra leidingsystemen wat beter kennen en kan ik kijken of er nog meer spulletjes zijn waar een poedercoating op mag:)

dit is waar ik vanmiddag net na half 5 mee begon;




en kwart voor 6 kon ik dit in de kofferbak van de blauwe laden:







vooral het vliegwiel scheelt aardig wat in totaalgewicht;) ik krijg hem nu in m'n eentje relatief makkelijk van de grond af.

ik ga nu aan de slag in de schuur, een veilig stukje ruimte maken waar ik het blok neer kan leggen, bende opruimen en spullen ordenen. ook even een primair en secundair opsnorren wat ik dit weekend onder een gele '78 343 over ga bouwen:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2009 19:29 #759931 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
globale overview van de toekomstige modificaties:

motorisch:
- als prio, poedercoaten van diverse delen
- custom intercooler systeem
- slangen/leidingen herzien en opnieuw fabriceren.
- versnellingsbak met CO2 sper
- aangepaste aandrijfas
- evt geharde tandwielen voor iig 2e en 3e versnelling (mogelijkheden nog uitzoeken)

elektro/motorisch:
- herzien motorbundel en deze compleet nieuw fabriceren.

aanleg van diverse beveiligingen;
- toerenbegrenzer
- air/fuel ratio systeem
- bleedvalve systeem
- losse meters voor: oliedruk, olietemperatuur, watertemperatuur, voltage, vacuum, turbodruk, air/fuel ratio, 3 of 4 inch toerenteller + shiftlight

toekomst motorisch:
- nieuw spaghetti uitlaatspruitstuk
- complete rvs uitlaat vanaf turbo
- kop + inlaatspruitstuk flowen
- andere kleppen, klepzetels aanpassen, stijvere klepveren
- nokkenas slijpen / andere nokkenas
- grotere turbo
- carburateur geschikt maken voor hogere turbodruk (mengsel op peil houden)
- zuigers/krukas/zuigerstangen e.d. uitwegen en balanceren.
(doel is +/- 250 pk en 300Nm, met 200pk ben ik ook meer dan tevreden)

wegligging voorwielophanging:
- custom coilovers
- rode koni's
- polybushen van de wielophanging
- big brake kit
- vergroten stuurhoek door stuurhuis aan te passen
- rvs remslangen
- alle lagers, rubbers e.d. vervangen
- veerpootbrug

wegligging achteras:
- dubbele bladveren
- gele koni's
- schijfremmen
- rvs remslang
- wiellagers vervangen
- stabilisatorstang

interieur:
- leren achterbank
- sportstoelen met klapleuning voorzijde
- 3 of 4puntsgordels
- sportstuur
- sportpedalen
- smith tellerset ombouwen naar glt klokkenset

exterieur:
- standaard mk3 bodykit (reproductie)
- glt achterspoiler
- achterruitjaloezie
- windschermen voorportieren
- alle ramen blinderen (voorzijde legale waarden, achter 100% blinderend)
- overspuiten van de auto gevolgd door een proffesionele tectyl behandeling

overigen:
- zadeltank van een 360 ivm mogelijkheid tot plaatsen van reservewiel onder de auto
- 2e dynamo/accu + bekabeling tbv audio installatie.

ICE:
later op de avond een post incl foto's voor de audio die ik heb liggen, en wat ik er nog bij wil hebben:)


er zijn buiten bovenstaande nog tal van ideen die in m'n hoofd zweven, dus deze lijst zal waarschijnlijk in de loop der tijd nog veel verder uitgebreid worden, just wait and see.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2009 19:38 #759933 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;91574 schreef : Blablabla

- zuigers/krukas/zuigerstangen e.d. uitwegen en balanceren.
(doel is +/- 250 pk en 300Nm, met 200pk ben ik ook meer dan tevreden)

blablabla


HOOOOOOOWWWW da's nie de bedoeling eej, maat!!!

Shit...........moet ik de mijne toch weer verder opfokke :(

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2009 19:52 #759938 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;91574 schreef : globale overview van de toekomstige modificaties:

aanleg van diverse beveiligingen;
- losse meters voor: oliedruk, olietemperatuur, watertemperatuur, voltage, vacuum, turbodruk, air/fuel ratio, 3 of 4 inch toerenteller + shiftlight

interieur:
- leren achterbank
- sportstoelen met klapleuning voorzijde
- 3 of 4puntsgordels
- sportstuur
- sportpedalen
- smith tellerset ombouwen naar glt klokkenset


Ik mis het 2e dashboard voor al die meters. :humor:

Hoe ga je dat oplossen, montageplaat op het dashboard, middenconsole uitbreiden, handschoenenvak vervangen door de meters, B stijl,... Ik ben wel benieuwd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2009 20:09 #759940 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
vergeet je niet een leuk injectie systeempje? :P

trouwens, de venturi van de carb worden nog wel eens wat groter gemaakt, doet mijn broer regelmatig op zijn draaibankje voor MB Engineering. Ik zal hem eens vragen hoeveel groter ze die dingen normaal gesproken maken en wat ze er mee winnen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD