show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2009 16:45 #761719
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ja, uiteraard. en anders zit er nog een m10 bout doorheen om te voorkomen dat de motor wegloopt, komt wel goed dus:)
sta ik vanmiddag te sleutelen aan een Volvo DA13 blok om in een vrachtwagen te hangen, kijk ik eens kritisch naar de retourpijp voor de stuurolie, heeft een knik teveel maar is bijzonder geschikt om tegen de carterpan aan te lassen!
dus, ik heb maar ff zo'n buisie aangeschaft en die ga ik nog maar eens eff aanpassen:D maarrr, nu eerst verder met m'n eigen pc, naar het schijnt heb ik 1 of meerdere van de 3 1gb ddr2 kaarten opgeblazen...
sta ik vanmiddag te sleutelen aan een Volvo DA13 blok om in een vrachtwagen te hangen, kijk ik eens kritisch naar de retourpijp voor de stuurolie, heeft een knik teveel maar is bijzonder geschikt om tegen de carterpan aan te lassen!
dus, ik heb maar ff zo'n buisie aangeschaft en die ga ik nog maar eens eff aanpassen:D maarrr, nu eerst verder met m'n eigen pc, naar het schijnt heb ik 1 of meerdere van de 3 1gb ddr2 kaarten opgeblazen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2009 17:37 #761729
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
weet je wat ook vet is, zojuist heb ik m'n intercooler in ontvangst genomen:D uiteraard heb ik hem gelijk gepast, en manmanman het kan echt NET
moet nog wel de aansluitflenzen verbouwen, anders is hij alsnog te breed:+
moet nog wel de aansluitflenzen verbouwen, anders is hij alsnog te breed:+
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
10-03-2009 18:03 #761735
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Nu de intercooler er is, heb je alles compleet he? Tenminste als ik het goed onthouden heb, zat je daar op te wachten..
Binnenkort kunnen we dus weer grote vorderingen en plaatjes verwachten
Binnenkort kunnen we dus weer grote vorderingen en plaatjes verwachten

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2009 18:42 #761739
door Anjo van den Akker
jepzzz ben nu al even bezig geweest met de andere carterpan, maar loop even vast omdat ik daar niet aan ga TIG lassen als er nog olie in zit:+
morgen het ding in een vat diesel pleuren en dan het ding goed ontvetten en er alvast 2 gaten in boren:)
de intercooler brengt ook nog complicaties, waardoor waarschijnlijk de slijptol er al in zal moeten. met de rechte aansluitingen die de cooler heeft krijgen de koplampen ruzie. zal de rechte er waarschijnlijk af moeten slijpen, en vervolgens 2x een haakse bocht erop lassen, die gelijk door de voorplaat laten steken zodat ik van binnen de motorruimte er een koppelslang op kan knallen. dan het liefste met alu buizen naar turbo en carburateur werken, en kleine koppelstukkies gebruiken:)
audio is nu al zowat compleet, en qua motorisch heb ik ook alles onderhand. nu snel afmaken wat naar de poedercoater kan, en als ik daar op wacht aan de slag met het ombouwen van de intercooler enzo:)
morgen het ding in een vat diesel pleuren en dan het ding goed ontvetten en er alvast 2 gaten in boren:)
de intercooler brengt ook nog complicaties, waardoor waarschijnlijk de slijptol er al in zal moeten. met de rechte aansluitingen die de cooler heeft krijgen de koplampen ruzie. zal de rechte er waarschijnlijk af moeten slijpen, en vervolgens 2x een haakse bocht erop lassen, die gelijk door de voorplaat laten steken zodat ik van binnen de motorruimte er een koppelslang op kan knallen. dan het liefste met alu buizen naar turbo en carburateur werken, en kleine koppelstukkies gebruiken:)
audio is nu al zowat compleet, en qua motorisch heb ik ook alles onderhand. nu snel afmaken wat naar de poedercoater kan, en als ik daar op wacht aan de slag met het ombouwen van de intercooler enzo:)
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2009 10:12 #761812
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ehhh... foto?

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2009 12:50 #761825
door Anjo van den Akker
eerst mn pc weer aan de praat krijgen;) moet het vanavond weer doen alst goed is
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2009 19:18 #761877
door Anjo van den Akker
live vanuit terberg! ik ben weer even bezig geweest
ik heb m'n carterpan gereinigd met diesel:
thuis nog even ontvetten met wasbenzine en dan kan er gelast worden:)
ook heb ik even deze GLOEDNIEUWE 5 versnellingsbak uit elkaar gehaald
hoe ik weet dat hij nieuw is?
bekijk het tandwielloopvlak maar van het differentieeltandwiel. die gele zooi is om de "contactplek" mee af te stellen en dat die zooi nog goed zichtbaar is toont aan dat de olie in de bak nog niet warm geweest is en daardoor deze bak 0,0 kmers gemaakt heeft:)
de bak krijgt nog een koudontvetter behandeling, differentieel wordt aangepast en dan krijgt het schakelmechanisme nog even wat vers vet.
ook kwam ik net in een stelling een setje rubbers tegen welke bruikbaar zijn voor de montage van de intercooler:) heerlijk al dat spul op voorraad!!
nu even van hal 7 naar de spuiterij bij hal 12 lopen en dan nog even naar hal 15 voor een bakkie koffie;) heb ook de dubbele bladveren en het uitlaatspruitstuk van een likkie verf voorzien! nu nog even uit laten harden, en straks thuis in de schuur neerpleuren:)
ik heb m'n carterpan gereinigd met diesel:
thuis nog even ontvetten met wasbenzine en dan kan er gelast worden:)
ook heb ik even deze GLOEDNIEUWE 5 versnellingsbak uit elkaar gehaald
hoe ik weet dat hij nieuw is?
bekijk het tandwielloopvlak maar van het differentieeltandwiel. die gele zooi is om de "contactplek" mee af te stellen en dat die zooi nog goed zichtbaar is toont aan dat de olie in de bak nog niet warm geweest is en daardoor deze bak 0,0 kmers gemaakt heeft:)
de bak krijgt nog een koudontvetter behandeling, differentieel wordt aangepast en dan krijgt het schakelmechanisme nog even wat vers vet.
ook kwam ik net in een stelling een setje rubbers tegen welke bruikbaar zijn voor de montage van de intercooler:) heerlijk al dat spul op voorraad!!
nu even van hal 7 naar de spuiterij bij hal 12 lopen en dan nog even naar hal 15 voor een bakkie koffie;) heb ook de dubbele bladveren en het uitlaatspruitstuk van een likkie verf voorzien! nu nog even uit laten harden, en straks thuis in de schuur neerpleuren:)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-03-2009 00:23 #761929
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Netjes Anjo!
Als ik vragen mag, wat is je bron voor dat nieuwe diff en die nieuwe vbak?
Als ik vragen mag, wat is je bron voor dat nieuwe diff en die nieuwe vbak?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2009 09:42 #761940
door Anjo van den Akker
dat is een bron die dat niet bekend wil hebben op het forum, anders had ik z'n naam al wel genoemd:D
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-03-2009 11:13 #761944
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
grappig detail wat mij nu pas opvalt; die 4 schoepjes op het huis van het differentieel.
zouden die voor het rondspatten van de olie zijn?
zouden die voor het rondspatten van de olie zijn?
Moderators: Mark Smeets