Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- V300 register
- Verbannen
-
Anjo, had je die aanvoerleiding niet beter achterin de tank kunnen maken?
Wanneer je straks met het wegrijden de klinkers uit de straat trekt gaat alle benzine achterin de tank zitten, pakt de aanvoerleiding lucht en gaatie stotteren

[/muggenzift-modus]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Markvictor;91711 schreef : Volgens mij word het vaak tanken... Volgens mij krijg je van die draaikolken in je tank als je hem op zn start trapt haha.
AvdAkker;91717 schreef : een swirl effect is precies de bedoeling! dan gaat de benzine veel minder klotsen in de brandstoftank;)
precies de reden waarom ik de leidingen zo gemonteerd heb, en waarom er een overcapacity brandstofpomp in zit. als de brandstof bij 4 bar naar de brandstofdrukregelaar gestuurd wordt en deze 1 bar richting carb gooit, en de 3 bar terug in de tank, komt er een draaikolkeffect in de tank, wat ervoor zorgt dat het klots effect teniet gedaan wordt en de pijp nooit enkel lucht kan pakken; daarbij, al pakt hij lucht dan zit er altijd nog wat brandstof in de vlotterkamer:D
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik moest nog 20 km rijden, elke keer dat ik optrok een flinke witte teringzooi, ook tot ergenis van overige weggebruikers. al was ik eenmaal op snelheid dan was de rook weg gelukkig. koelwatermeter kwam op een gegeven moment tot 3/4 en toen kwam een tankstation, gestopt, gekeken, keihard KUT geroepen, een litertje koelvloeistof erin gekieperd en met pijn en moeite verder gereden..
onherroepelijk een lekke koppakking dus. hij gooit koelwater in de verbrandingskamer van tenminste 1 cylinder, eenmaal op bestemming liep hij nog maar op 3 poten, echt kut..
in totaal heb ik er maar 20km mee doorgereden, en het koelwatermetertje is niet verder als 3/4 geweest. ik heb dan ook goede hoop dat de kop niet krom is. ik heb echter geen zin om de kop er vanvond nog af te trekken, dat word dus morgenavond. als die krom is, vind ik het voorlopig even best en maak ik de motorruimte klaar om de T erin te pleuren, is de kop nog recht, dan heb ik hier een nieuwe koppakking liggen die erop gaat en dan rij ik daar nog even vrolijk mee verder.
Kevin Kloosterman is de held van de dag; hij was bereid om me vanuit hoofddorp naar benschop te slepen, THX Kevin!!! :worship::worship::worship:
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik dacht trouwens dat ik er al op had gereageerd, maar ik kan m'n bericht hier niet weervinden.
- V300 register
- Verbannen
-

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Niels;92029 schreef : Balen Anjo. Maar even zijdelings gerakend aan het onderwerp: kouwe koelvloeistof in een hete motor is toch een dikke no-no?
mwah, het ging nog niet om kokende koelvloeistof, de dop van de expansietank ging los, en de koelvloeistof kwam weer eventjes in beeld. vulslang zat nog een stukje vol dus, dan is het gewoon een kwestie van erbijkieperen en hopen.. in dit geval was de koelwater zooi dus direct een 5 tal minuten later in de achteruitkijkspiegel weer te zien..
als je de koel vloeistof zelf al iets kan laten koelen door hier "vers" materiaal bij te kiepen ondervind de rest van de motor daar geen narigheid aan. omgekeerd, olie bijvullen bij een behoorlijk warme motor is wel iets waar je mee uit moet kijken.