show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2009 20:55 #759951 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Potdorie wat een carburateur!:wtf: Nee, dit :eek: is een betere smilie!

Crisis, heb je straks meer PK's dan een 850 Turbo, dan trek je dat ding er finaal uit!
Daar stap ik niet meer bij in, of je er nu een geluidsinstallatie in hebt of niet:nono:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2009 21:09 #759957 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Kijk, dit is het betere werk... Ik ben benieuwd hoe ie zal rijden... ;) (en wanneer ;D)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2009 22:39 #759966 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

huysmans;91581 schreef : Hoe ga je dat oplossen, montageplaat op het dashboard, middenconsole uitbreiden, handschoenenvak vervangen door de meters, B stijl,... Ik ben wel benieuwd.


't zijn er maar 7... voor nu denk ik aan 3 vitale meters aan de A stijl, (olietemp, oliedruk, turbodruk) en dan bovenop het dashboard net rechts van het stuur van links naar rechts; toerenteller + shiftlight, air/fuel ratio meter, watertemperatuurmeter, vacuum en voltage. concept, concept;) ik heb voorlopig het 3tal metertjes van Frits aan de A-stijl geschroefd (en die a-stijl moet nog geplaatst worden)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2009 23:07 #759971 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Laat je hem ook keuren op vermogen? Officieel moet dat wel. Maar het is maar de vraag of de keurmeester er op let.

Ja die waren toen al pittig he die 1.4 renault motoren....

Hij ziet er heel mooi uit! Alleen die kleur is echt niks! Vind ik dan.

Maar goed kan me voorstellen dat je zoiets niet aan je neus voor bij laat gaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2009 23:11 #759973 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik lees dat je hem ook nog over gaat spuiten. Jee zeg dat met die nieuwe motor en aanschafprijs en alles kost dadelijk wel 2,5 a 3000 euro... Gok ik zo!

Maar ja dat heb je ook wat!

Ik zou echt een andere kleur kiezen als ik jouw was haha.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2009 23:13 #759974 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

Markvictor;91615 schreef : Laat je hem ook keuren op vermogen? Officieel moet dat wel. Maar het is maar de vraag of de keurmeester er op let.

Ja die waren toen al pittig he die 1.4 renault motoren....

Hij ziet er heel mooi uit! Alleen die kleur is echt niks! Vind ik dan.

Maar goed kan me voorstellen dat je zoiets niet aan je neus voor bij laat gaan.


officieel moet niets in mijn geval;)

don't worry, ik heb onderhand het complete rdw handboek mbt motorombouw keuringen in m'n hoofd zitten na 50+ mailtjes en een pittig gesprek met een ervaringsdeskundige. voor mij 0,0 problemen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2009 23:20 #759978 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

Markvictor;91617 schreef : Ik lees dat je hem ook nog over gaat spuiten. Jee zeg dat met die nieuwe motor en aanschafprijs en alles kost dadelijk wel 2,5 a 3000 euro... Gok ik zo!

Maar ja dat heb je ook wat!

Ik zou echt een andere kleur kiezen als ik jouw was haha.


schrik niet, daar ben ik nu op dit moment al bijna 2000 euro overheen en ik moet er nog mee beginnen:) (en dat bedrag is exclusief de kosten van de audio!)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2009 23:20 #759979 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Gaaf project zeg! Die ga ik zeker nauwkeurig volgen!
Ben benieuwd wat er dalijk aan pk/nM uitgeperst gaan worden.
Ik heb een tijdje geleden eens op een sleuteldag van DCN meegereden in een DAF 66 Coup? waar een 1400 Alpine turbo blokje in gelegd was. Man oh man wat naaide dat ding eruit:w00t:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2009 23:46 #759984 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
wie de rode gezien en gehoord heeft bij de v3c bbq 2008 of overige evenementen e.d., die weet wat kicker kan presteren, zelfs als het niet maximaal afgesteld staat.

de toenmalige setup bestond hieruit:
DS650 16.5cm tweewegset
DS650.2 16.5cm composet
DS6930 6x9 inch driewegset
4 extra losse tweeters van boschmann
2x 10 inch woofer onder de achterbank (kist was nieteens luchtdicht)
2x 12 inch woofer in de kofferbak
ZX200.4 vierkanaalsversterker
ZX400.1 monoblock
aangestuurd door een goede kenwood radio/cd/mp3 unit.

ik heb dit uit de rode compleet verwijderd op de DS6930 speakers die naast de achterbank zitten na omdat ik doof werd.


en t?ch veranderd de setup een beetje.... ziehier wat ik op dit moment op m'n kamer gestald heb:



4x 12 inch woofer
2x 10 inch woofer



linksboven ZX400.1, ZX200.4, ZX200.4
midden 2 sets DS650
onder links DS650.2, DS400 (10cm speaker), DS68 (6x8 inch speaker)

en nee dat is niet genoeg; ik begin namelijk niet met inbouwen tot ik op z'n minst dit lijstje klaar heb liggen:

- proffesionele set gehoordoppen.
- 4x 12 inch woofer
- 2x 10 inch woofer
- 3x ZX400.1 monoblock versterker '06 serie
- 2x ZX200.4 vier kanaals versterker '06 serie
- 2x DS650 16.5cm tweewegset
- 1x DS650.2 16.5 cm composet
- 1x DS5250 13 cm tweewegset
- 1x DS600.2 16cm composet
- 1x DS400 10 cm tweewegset
- 1x DS6930 6x9 inch driewegset
- 1x DS58 6x8 inch tweewegset

grofgezegd betekend dat 6 woofers, 5 versterkers, 16 speakers en 18 tweeters. de inbouw van 2 kisten in de achterbank wat ik in de rode had, gaat dan niet meer op. de achterbank wordt 1 grote custom kist en de speakers sieren het interieur van de complete auto. de kist onder de achterbank komt terug voor de 10 inch woofers, maar dit keer wel luchtdicht. over voeding van dit systeem ben ik nog aan het rekenen, waarschijnlijk een 2e (extra) 90A dynamo + een 75Ah accu. wat ik qua condensatoren nodig heb weet ik nog niet, ik gok dat ik met 4farrad wel ongeveer goed zit, maar daarvoor moet ik dus nog het een en ander gaan berekenen.

en ja, dit gaat allemaal passen en nog keihard klinken ook;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
27-02-2009 00:24 #759991 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Damn Anjo dit is echt niet meer normaal! Daar kun je een hele discotheek mee vullen..

Op deze manier heb je wel een nieuwe luxe optie in je auto die niemand anders heeft...











Massage stoelen :+

Maar stiekem verheug ik me toch al op het eerst evenement waar je met die discotheek komt! Mag ik ook een cdtje meenemen? :D

EDIT: waarom eigenlijk 'maar' 6 woofers en 18 (!!) tweeters? Moet dat niet andersom (zou dat passen??)? :)
EDIT 2: ik denk dat ik het zelf al weet: tweeters hebben minder vermogen dan die dikke woofers, en dus zijn er meer nodig om een goeie mix van alle frequentie's te krijgen. Zit ik goed?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD