show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2009 15:54 #760028 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
brandstoftank

vanmiddag heb ik de brandstoftank geopereerd.

ik heb een tweetal XL aansluitingen gemaakt, een retourpijp met een bocht nagenoeg haaks naar beneden onder het brandstofniveau (voorkomen schuimvorming) en een aanzuigpijp welke een wat flauwere hoek heeft en naar het midden van de tank kromt.

beide pijpen hebben een doorlaatdiameter van ?8,2mm en een buitendiameter van ?12mm.

ik ga de brandstofleidingen door de rechter chassisbalk voeren, waar normaal dus de vacuumleidingen van de vario doorheen lopen. ik haal ze alleen niet op die plek uit de chassisbalk maar laat het zover mogelijk naar voren doorlopen.
op die manier verkort ik de lengte van de brandstofslangen binnen het motorruim, en kan de brandstofdrukregelaar in de buurt van de koplamp geplaatst worden. de vacuumleiding en brandstofleiding naar de carburateur zijn zo makkelijk te bundelen en kunnen de turbo warmte omzeilen door deze parralel aan de kachelwaterslangen te laten lopen.

de vlotter behoudt zijn werking doordat de doorvoerpijpen puur mechanisch zijn, er komt nog een filter op de aanzuigpijp of net buiten de tank (handig voor verwisselen)

pics:

een kijkluik gezaagd, en om de nippels vast te kunnen sleutelen.

wat ik erg apart vond, de troep is van het zagen, maar er lagen ook twee grote soldeer klonten op de bodem rond te zwerven..

links aanzuig, rechts retour

en de aansluitingen voor de slang. ik bedenk me net dat ik op de laatste foto nog een haaks nippel mis, om de boel bij de achteras weg te houden bij inveren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2009 16:45 #760038 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Crisis Anjo, die bak geluid is niet meer normaal!:humor:

Kijk er alsjeblieft mee uit...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2009 18:17 #760062 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Als je wilt Anjo, ik heb nog een ITB setje liggen die met wat moeite pas gemaakt kan worden op elke auto (40mm luchtfilterkant, motorkant ovaal). Daar moet wel wat van te maken zijn.
Er zitten geen injectoren op maar wel een fuel-rail en een gasklep positiesensor.
Ik zie ook liever injectie op deze auto ipv. carburateur ;)

Voor alle losse meters in je dashbord zou ik het radiopaneel gebruiken in je middenconsole, en je radio naar beneden hangen bij het klokje, de asbak en de aansteker. Dan is het netjes weggewerkt.

Ook zou ik bij zo'n ingrijpende verbouwing de bladveren achter toch eens kritisch bekijken, en daarmee de mogelijkheden om ze weg te halen. Ik vind het zonde om ?lles te verbouwen, en zo'n bottleneck te laten zitten terwijl het ook anders kan ( www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic.php?f=13&t=1929 )

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2009 18:24 #760064 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Trekt de accu wel al die audio-attributen? :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2009 18:29 #760067 door V300 register
Volgens mij word het vaak tanken... Volgens mij krijg je van die draaikolken in je tank als je hem op zn start trapt haha.

Dit is echt lachen!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2009 19:04 #760073 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

Markvictor;91711 schreef : Volgens mij word het vaak tanken... Volgens mij krijg je van die draaikolken in je tank als je hem op zn start trapt haha.

een swirl effect is precies de bedoeling! dan gaat de benzine veel minder klotsen in de brandstoftank;)

Jos360;91706 schreef : Ik zie ook liever injectie op deze auto ipv. carburateur ;)

waarom heeft iedereen toch zo'n hekel aan een carburateur:D?

mits het ding correct in elkaar zit, en goed afgesteld staat voldoet dat voorlopig meer dan prima! (zeker het exemplaar dat ik nu aan het reviseren ben)

die link setup, tsjah.. mooi is anders; dubbele bladveren heb ik al liggen (moeten enkel nog gespoten worden) en voor 130 euro heb ik een setje gele koni's op de deurmat liggen. tsjah, voorlopig nog geen haar op m'n hoofd die eraan denkt de dedion setup te veranderen:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2009 19:10 #760074 door V300 register
Carburateur haalt het gewoon niet bij een injectie systeem!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2009 19:17 #760077 door Anjo van den Akker
het is voor een normale monteur wel simpeler ja, een injectiemotor heeft een ecu, en dus een diagnosestekker.

ik kick er op om aan het motorgeluid en gevoel te kunnen horen/zien wat er mis is, ipv de laptop uit het stof halen en de boel uit te lezen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2009 19:33 #760079 door V300 register

Jos360;91706 schreef : Voor alle losse meters in je dashbord zou ik het radiopaneel gebruiken in je middenconsole, en je radio naar beneden hangen bij het klokje, de asbak en de aansteker. Dan is het netjes weggewerkt

hier ben ik het ook helemaal mee eens. A-stijl ben ik ook niet zo'n fan van, maar kan een handige plaats zijn zolang ze het zicht niet belemmeren.

zo'n rij metertjes bovenop het dashboard moet je echt een vroeg jaren 70 auto voor hebben. dat is in een 340 iig g??n porum :)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2009 19:47 #760080 door Anjo van den Akker
misschien komt dat laatste ook wel omdat (ik iig) dat nog nooit heb gezien in een 340.

kwestie van smaak? of een kwestie van afwachten hoe het totaalplaatje gaat worden:)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC