Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
vanmiddag heb ik de brandstoftank geopereerd.
ik heb een tweetal XL aansluitingen gemaakt, een retourpijp met een bocht nagenoeg haaks naar beneden onder het brandstofniveau (voorkomen schuimvorming) en een aanzuigpijp welke een wat flauwere hoek heeft en naar het midden van de tank kromt.
beide pijpen hebben een doorlaatdiameter van ?8,2mm en een buitendiameter van ?12mm.
ik ga de brandstofleidingen door de rechter chassisbalk voeren, waar normaal dus de vacuumleidingen van de vario doorheen lopen. ik haal ze alleen niet op die plek uit de chassisbalk maar laat het zover mogelijk naar voren doorlopen.
op die manier verkort ik de lengte van de brandstofslangen binnen het motorruim, en kan de brandstofdrukregelaar in de buurt van de koplamp geplaatst worden. de vacuumleiding en brandstofleiding naar de carburateur zijn zo makkelijk te bundelen en kunnen de turbo warmte omzeilen door deze parralel aan de kachelwaterslangen te laten lopen.
de vlotter behoudt zijn werking doordat de doorvoerpijpen puur mechanisch zijn, er komt nog een filter op de aanzuigpijp of net buiten de tank (handig voor verwisselen)
pics:
een kijkluik gezaagd, en om de nippels vast te kunnen sleutelen.
wat ik erg apart vond, de troep is van het zagen, maar er lagen ook twee grote soldeer klonten op de bodem rond te zwerven..
links aanzuig, rechts retour
en de aansluitingen voor de slang. ik bedenk me net dat ik op de laatste foto nog een haaks nippel mis, om de boel bij de achteras weg te houden bij inveren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Kijk er alsjeblieft mee uit...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Er zitten geen injectoren op maar wel een fuel-rail en een gasklep positiesensor.
Ik zie ook liever injectie op deze auto ipv. carburateur

Voor alle losse meters in je dashbord zou ik het radiopaneel gebruiken in je middenconsole, en je radio naar beneden hangen bij het klokje, de asbak en de aansteker. Dan is het netjes weggewerkt.
Ook zou ik bij zo'n ingrijpende verbouwing de bladveren achter toch eens kritisch bekijken, en daarmee de mogelijkheden om ze weg te halen. Ik vind het zonde om ?lles te verbouwen, en zo'n bottleneck te laten zitten terwijl het ook anders kan ( www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic.php?f=13&t=1929 )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dit is echt lachen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Markvictor;91711 schreef : Volgens mij word het vaak tanken... Volgens mij krijg je van die draaikolken in je tank als je hem op zn start trapt haha.
een swirl effect is precies de bedoeling! dan gaat de benzine veel minder klotsen in de brandstoftank;)
Jos360;91706 schreef : Ik zie ook liever injectie op deze auto ipv. carburateur
waarom heeft iedereen toch zo'n hekel aan een carburateur:D?
mits het ding correct in elkaar zit, en goed afgesteld staat voldoet dat voorlopig meer dan prima! (zeker het exemplaar dat ik nu aan het reviseren ben)
die link setup, tsjah.. mooi is anders; dubbele bladveren heb ik al liggen (moeten enkel nog gespoten worden) en voor 130 euro heb ik een setje gele koni's op de deurmat liggen. tsjah, voorlopig nog geen haar op m'n hoofd die eraan denkt de dedion setup te veranderen:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik kick er op om aan het motorgeluid en gevoel te kunnen horen/zien wat er mis is, ipv de laptop uit het stof halen en de boel uit te lezen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Jos360;91706 schreef : Voor alle losse meters in je dashbord zou ik het radiopaneel gebruiken in je middenconsole, en je radio naar beneden hangen bij het klokje, de asbak en de aansteker. Dan is het netjes weggewerkt
hier ben ik het ook helemaal mee eens. A-stijl ben ik ook niet zo'n fan van, maar kan een handige plaats zijn zolang ze het zicht niet belemmeren.
zo'n rij metertjes bovenop het dashboard moet je echt een vroeg jaren 70 auto voor hebben. dat is in een 340 iig g??n porum

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
kwestie van smaak? of een kwestie van afwachten hoe het totaalplaatje gaat worden:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.