Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Gelukkig is de schade zeer beperkt, lijkt me een heel mooie upgrade, injectie zodat je alles beter in de gaten kunt houden en vooral onder controle kunt houden.
Laaddruk die een eigen leven gaat leiden is niet grappig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
fixed:DWouter76;177940 schreef : lijkt me een heel mooie upgrade, injectie zodat je
alles beter in de gaten kunt houden en vooral onder controle kunt houden.nog meer vermogen uit de B14.4T kunt persen
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-

Ja, is ook helemaal waar natuurlijk, begrijp ik het goed als ik zeg dat de boost vanmiddag wel aardig aan de hoge kant werd maar dat de brandstof voorziening het dan niet meer bij kan benen en het mengsel dus te arm word en de temperatuur in de cilinder(s) te hoog?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
kon dr in principe ook voor kiezen om de druk nu standaard al op bijv 1.2 bar te schroeven want het geeft een behoorlijke extra kick in de rug die paar tienden maar zit met zo'n anoloog systeem liever een eind van de rand af met leuk vermogen als ?p het randje met maximaal haalbare vermogen te tunen.
die grens wordt enorm verlegd als t injectiesysteem werkt zoals ik het wil hebben en dan is er veel meer mogelijk zonder direct op het randje te zitten.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Je kunt natuurlijk ook die toerenbegrenzer een stukkie hoger zetten, maar dan moet je natuurlijk wel garantie hebben dat je ontstekingstijdstip en AFR op die hogere toeren goed blijven. En inderdaad zijn ietsje kouder bougies ook niet verkeerd. Ik zit ook nog te twijfelen wat voor bougies ik bij de 343 moet gaan steken.
Hoogstwaarschijnlijk, wanneer je over gaat stappen naar EFI en je eindelijk die ellendige vernauwing (lees: carburateur) in je inlaat kwijt bent, zal het turbogat verminderen doordat de boel wat efficienter gaat werken.
Ben benieuwd! Gauw overstappen op EFI dus!!!!
Ga je trouwens het cross-flow-koppie ook nog gebruiken?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
nee een turbotje dat bij 2000rpm al je druk levert is voor dagelijks gebruik perfect; maar levert juist de restrictie op in het toerengebied wat je bij het driften gebruikt, EGT boven de 800gr (omgerekend incl pos van mijn EGT sensor!) heb ik bij mij nog niet gezien, spul blijft op een nette temperatuur hoe hard ik ook stamp; voornamelijk door de iets groter gekozen trim. grote voordeel van deze trim is dat hij straks helemaal tot zijn recht komt op een injectie gebaseerde setup, en het is nu al een spool-party want nu ik de carburateur weer gefixt heb spoolt hij al behoorlijk rap (er zijn ook nog geen video's met 0,9bar laaddruk; het verschil met 0,5 bar op de eerdere video's en de Elandrun is op z'n zachts gezegd ENORM) met de EFI kan ik dus mede dankzij de trim veel meer spelen met de ontsteking voor de EGT t? hoog oploopt; de turbo vormt niet/nauwelijks een restrictie
het enige waar ik nu zoals ik al zei last van heb is de initi?le slide met de 195 brede falken bandjes, het kost wat moeite om het ding te laten glijden, maar als hij gaat is het een feest om hem driftend door de bochten te jassen. moet ik er wel bij zeggen dat ik enkel met het stuur en t gaspedaal drift, clutchkicken is voor mietjes en een hydraulische handrem zit er nog aan te komen:D