show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
10-06-2011 22:45 #876910 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ja zeg je schrikt ondanks dat je zo'n beetje alles weer kunt repareren toch wel even denk ik zomaar, ik vreesde ook een slechte diagnose toen ik je FB bericht las.

Gelukkig is de schade zeer beperkt, lijkt me een heel mooie upgrade, injectie zodat je alles beter in de gaten kunt houden en vooral onder controle kunt houden.

Laaddruk die een eigen leven gaat leiden is niet grappig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2011 22:52 #876914 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

Wouter76;177940 schreef : lijkt me een heel mooie upgrade, injectie zodat je alles beter in de gaten kunt houden en vooral onder controle kunt houden.nog meer vermogen uit de B14.4T kunt persen

fixed:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
10-06-2011 22:54 #876915 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Heuh, ehhhhh :D



Ja, is ook helemaal waar natuurlijk, begrijp ik het goed als ik zeg dat de boost vanmiddag wel aardig aan de hoge kant werd maar dat de brandstof voorziening het dan niet meer bij kan benen en het mengsel dus te arm word en de temperatuur in de cilinder(s) te hoog?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2011 23:01 #876916 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
temperatuur te hoog voor de bougies. door de laaddruk wel en een wat hogere EGT en lagere AFR als normaal maar het mengsel was nog niet t? arm om detonatiegevaar te krijgen (heb ik overigens ook een klopsensor voor aangesloten op de Renix)

kon dr in principe ook voor kiezen om de druk nu standaard al op bijv 1.2 bar te schroeven want het geeft een behoorlijke extra kick in de rug die paar tienden maar zit met zo'n anoloog systeem liever een eind van de rand af met leuk vermogen als ?p het randje met maximaal haalbare vermogen te tunen.

die grens wordt enorm verlegd als t injectiesysteem werkt zoals ik het wil hebben en dan is er veel meer mogelijk zonder direct op het randje te zitten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2011 09:51 #876931 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Zet je hem nog een keer op de rollenbank voor een vermogenstest?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2011 12:47 #876935 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik hoor een typisch Anjo-probleem, met een typische Anjo-fix, en een compleet verwachte Anjo-oplossing om het hele verhaal n?g beter te maken :D Goed bezig weer!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2011 13:25 #876937 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Is het met deze setup niet sowieso verstandig er wat koudere bougies in te zetten, of heb je dat al?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2011 21:30 #876990 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
jep heb al een graadje kouder als origineel, maar als de druk hoger als ca 1,2 bar geschroefd wordt moeten dus waars nog een graadje kouder.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2011 12:32 #877102 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik denk dat ondanks al je inspanning tegen een ander probleem aan zult gaan lopen. Nu merkte je al dat vanaf de turbo op gaat spoelen tot de toerenbegrenzer er slechts een heel klein rijdbaar/driftbaar gebied blijkt te zijn. Zou het kunnen dat de turbo niet iets te groot is gekozen? Wel leuk voor een flinke klap in je rug natuurlijk, maar controleerbaarder wordt het er niet op. Als ik het goed begrijp is het blaas-apparaat van jou nog en stukje groter als de T3 Cossworth die ik nu op m'n 343 aan het bouwen ben. En ik ben ergens al een beetje bang dat het bij mij ook al een beetje laat opspoelen wordt.

Je kunt natuurlijk ook die toerenbegrenzer een stukkie hoger zetten, maar dan moet je natuurlijk wel garantie hebben dat je ontstekingstijdstip en AFR op die hogere toeren goed blijven. En inderdaad zijn ietsje kouder bougies ook niet verkeerd. Ik zit ook nog te twijfelen wat voor bougies ik bij de 343 moet gaan steken.

Hoogstwaarschijnlijk, wanneer je over gaat stappen naar EFI en je eindelijk die ellendige vernauwing (lees: carburateur) in je inlaat kwijt bent, zal het turbogat verminderen doordat de boel wat efficienter gaat werken.

Ben benieuwd! Gauw overstappen op EFI dus!!!!

Ga je trouwens het cross-flow-koppie ook nog gebruiken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2011 17:15 #877221 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
nee die turbo is zekerweten niet te groot gekozen, sterker nog; het werkgebied van de turbo ligt juist precies in het toerenbereik wat ik gebruik. toerenbegrenzer hoger zetten heeft bij een B14 absoluut geen zin, als je een dyno van wat voor B14 of C motor gebaseerd blokje ziet loopt na 6200rpm de vermogenslijn al enorm terug en zit je alleen maar nutteloos een hoge EGT te produceren. 6500rpm toerenbegrenzer wordt dan voornamelijk een veiligheid, een daar is een begrenzer in principe ook voor bedoeld.

nee een turbotje dat bij 2000rpm al je druk levert is voor dagelijks gebruik perfect; maar levert juist de restrictie op in het toerengebied wat je bij het driften gebruikt, EGT boven de 800gr (omgerekend incl pos van mijn EGT sensor!) heb ik bij mij nog niet gezien, spul blijft op een nette temperatuur hoe hard ik ook stamp; voornamelijk door de iets groter gekozen trim. grote voordeel van deze trim is dat hij straks helemaal tot zijn recht komt op een injectie gebaseerde setup, en het is nu al een spool-party want nu ik de carburateur weer gefixt heb spoolt hij al behoorlijk rap (er zijn ook nog geen video's met 0,9bar laaddruk; het verschil met 0,5 bar op de eerdere video's en de Elandrun is op z'n zachts gezegd ENORM) met de EFI kan ik dus mede dankzij de trim veel meer spelen met de ontsteking voor de EGT t? hoog oploopt; de turbo vormt niet/nauwelijks een restrictie

het enige waar ik nu zoals ik al zei last van heb is de initi?le slide met de 195 brede falken bandjes, het kost wat moeite om het ding te laten glijden, maar als hij gaat is het een feest om hem driftend door de bochten te jassen. moet ik er wel bij zeggen dat ik enkel met het stuur en t gaspedaal drift, clutchkicken is voor mietjes en een hydraulische handrem zit er nog aan te komen:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD