show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2011 17:30 #870674 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Jammer alleen dat MultiAir een eigen ontwikkeling van Fiat Powertrain is, dichtgetimmerd met allerlei patentzooi zodat je het alleen daar kunt bestellen... als ze daar zin in hebben ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2011 17:53 #870675 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
nja overdreven, je kunt pas tot het randje tunen als je ?lle noodzakelijke informatie in je ECU kan stoppen en dat doe je het liefste per cylinder. maar zoals ik al zei, dat is bij zon onefficient stoterstangen motortje super overbodig. bij bijv een 4-rotor blok van mazda kun je er echt absurde resultaten mee behalen, ook omdat zo'n motortje makkelijker een hoger piektoerental kan krijgen. 6cyl 24v motoren van nissan en toyota 2.5 tot 3.0l zijn ook voorbeelden waarbij dat soort zaken je uiteindelijk zo 100pk extra opleveren en een veel brutere powerband

maargoed, voor mij is dat allemaal niet al te interessant. ik wil grofgezegd een zo leuk mogelijke powerband tussen 2000 en 6000rpm, hoger toerental heeft geen zin met mijn rijgedrag want dan krijg je bananenstangen; daarnaast komt er op nagenoeg alle dyno's van 5GTT's naar voren dat de pret vanaf 6000rpm enorm inkakt, heeft geen zin.

ik ga de gasklep wat groter kiezen als origineel in de carburateur zit, maar niet zo groot als van een redblock (50-60mm?) ik denk iets in de richting van 38, 40, 45mm oid, ergens ertussenin.

maare, ik wou er voorlopig eerst maar eens een tijdje mee rijden hea; als ik dit weer allemaal lees wil ik t liefst volgende week al gaan beginnen en er moeten echt eerst wat andere dingen af:D was net zo lekker met de 343 bezig:p

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2011 23:05 #873330 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
jaja, @ 0:26:)
[youtube]otLq2mrOTpM[/youtube]

en nog is na 2:nogwattes, ach kijk maar even; mooi filmpje!:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2011 23:12 #873333 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ha, 1:50.. roest om trots op te zijn :P

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2011 22:32 #873360 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Mooi filmpje! :yesyes:

Toch een sneu gezicht... al die voorwielaangedreven auto's die zo spektakelloos door die bochten gaan... :no:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-04-2011 23:28 #873454 door V300 register
Ziet er goed en strak georganiseerd uit. De 360 met rolkooi @ 1.57 gooit hem ook even mooi dwars :)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2011 21:27 #874419 door Anjo van den Akker
wat rijd dat toch lekker zeg! vanmorgen lekker wezen toeren en voor de 3e keer in 2 weken tijd bijna met auto en al de sloot in gedrift:halo: moet daar geen gewoonte van gaan maken voor 't geval dat een keer fout gaat:D

ding was goed warm dus ik zette de elektrische koelvinnen maar vast permanent aan. pakweg een kilometertje later sta ik te wachten voor een stoplicht en hoor een vaag getik/geratel. vertrouwde het niet dus gelijk gaan kijken, viel direct op dat een koelvin veel trager draaide als normaal en de andere sloeg constant vast. stekker van de vastslaande fan even losgehaald en de andere ging gelijk 2x zo hard blazen:D

toen t spul er even af geschroefd, bleek een vinnetje gebroken te zijn en wat blaadjes krom/verbogen

geen idee hoe t kan, radiateur was nog heel maar goed, die is voor t ronde archief. gelijk een set 12" fans besteld met een iets hoger koelend vermogen omdat het spul met de nieuwe turbo en nokkenas net iets warmer wordt als eerst, 1 12" fan plaasten heeft dan hetzelfde rendement als de 2 10" fans die ik nu heb (had).

gelijk maar van de gelegenheid gebruik gemaakt en eindelijk een nieuwe montagesteun gefabriekt voor de olie en intercooler, wat minder complex en nu met de intercooler zowel boven als onder netjes in trillingsdempers.

de 12" fan krijgt een apart montagesteuntje zodat hij v??r de radiateur komt te hangen ipv eraan vastgebonden, blijft de radiateur wat langer heel.

hoeklijntjes die op de intercooler zitten worden nog anders, ga daar een ander maatje voor pakken zodat de intercooler nog iets verder naar voren komt.

en t ding maar eens van de bagger en vuiligheid ontdaan

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2011 22:21 #874431 door V300 register
't Is en blijft een vet ding :D

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2011 21:42 #874502 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Het is zo mooi dat de power aan de buitenkant niet te zien is. Wel te vermoeden, maar dat wordt pas bevestigd bij verkeersituaties

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-05-2011 20:06 #874598 door V300 register
Nou, ik zou niet willen zeggen dat ie geheel onopvallend is :D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC