- Berichten: 10
show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2011 09:47 #874807
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Dat klopt, je ziet wel gordels en wielen, een sticker etc, maar je je kan dan nog denken dat ie leuk gepimpt is. Hij is echter ook leuk opgevoerd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-05-2011 10:56 #874808
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Golf 3 VR6 eat your hart out!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2011 19:17 #874841
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
net wat spullen opgehaald en gaan tanken; rij naar huis en wil parkeren. zet hem van z'n achteruit in z'n 1 om hem netter in het parkeervak te zitten en kan ineens met de pook roeren zonder weerstand/gangen whatever te vinden :wtf::confused:
nou, auto maar even opgekrikt en op onderzoek gegaan.. blijkt de pook afgebroken te zijn:D
weer wat om te fixen
nou, auto maar even opgekrikt en op onderzoek gegaan.. blijkt de pook afgebroken te zijn:D
weer wat om te fixen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
20-05-2011 19:52 #874844
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Huh??, hoe komt dat zo, is het een zwak punt daar waar hij gebroken is?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2011 23:36 #874908
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
gescheurd net naast de las, zag dat de onderste las ook al begon te scheuren dus heb beide lassen onder 45gr ingeslepen en op een wat hoger amperage gelast
daar werd het ding wel vrij warm van:+
toen een reservepook maar uit elkaar gevogeld
onderdeeltje overgezet en weer in elkaar gekwakt
zat nog ff te stoeien met de aandrijfas
maar hij schakelt iig weer:)
daar werd het ding wel vrij warm van:+
toen een reservepook maar uit elkaar gevogeld
onderdeeltje overgezet en weer in elkaar gekwakt
zat nog ff te stoeien met de aandrijfas
maar hij schakelt iig weer:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
20-05-2011 23:40 #874909
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Hahahahaha die foto, echt hilarisch :lol:
Ook weer gefixed, en driften maar weer met die handel!!
Ook weer gefixed, en driften maar weer met die handel!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-05-2011 23:12 #874953
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Leuk werkje is dat he, een pook vervangen vanonder de auto, liggend op de grond

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 10
21-05-2011 23:30 #874955
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Nu mag ze niet meer op de pook zitten....denk ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-05-2011 12:21 #874971
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Niet de schakelpook ten minste :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2011 22:40 #876909
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
zo na een periode van heerlijke stoplichtsprintjes en drift-nachtjes waarbij ik een S13 en een E30 achterna jaag en ze nu al zonder moeite bij kan houden ging ik van de week in m'n eentje spelen
eigenlijk eerste nacht op nat asfalt met de nieuwe setup, auto is met wat overtuiging dwars te krijgen en daarna zit ik vrijwel direct in de toerenbegrenzer (6500rpm) het probleem is alleen het moment waarop de auto dwars gaat; dat is precies als de turbo laaddruk op gaat bouwen en dat is zeer lastig rijden. in de toerenbegrenzer is het vermogen direct weg en op dit moment gebruik ik de toerenbegrenzer zelfs ook af en toe om de drift te compenseren:+ , vooral als ik net dwars ga is doortrappen tot de toerenbegrenzer de methode om de auto flink dwars te krijgen zonder te spinnen. een seconde of 4 in de begrenzer (lekker lomp:D) geeft een mooie knal en een vlam uit de uitlaat, schrok me de eerste keer het leplazerus maar nu weet ik wat ik kan verwachten. ik denk dat als ik de 195 brede Falken bandjes verruil voor driftbandjes (175 breed china-b merk) de auto beter beheersbaar is omdat de auto dan sneller grip verliest achter en dan moet het voorlopig weer wat voorspelbaarder gaan rijden, t is een zenuwpees nu op nat asfalt; heb al een paar keer achterstevoren gestaan terwijl dat toch echt niet de bedoeling was:)
vanmiddag merkte ik ineens een lichte toename in vermogen, keek eens wat beter naar de boost meter en die gaf 0,2bar meer als normaal aan. ging de AFR en EGT eens goed in de gaten houden en het mengsel kon in principe netjes bij blijven zij het ietsje armer als normaal. enkele kilometers later was de laaddruk weer 0,2 hoger en werd het 1.3 bar bij 5000rpm, hoorde een klap+vlam en hij begon enorm te stotteren. gelijk gas eraf, en ding liep stationair op 3 poten, ik vreesde voor een gat in de zuiger... rustigaan naar huis gereden en dmv bougiekabel trekken gekeken op welke pit het mis ging. cyl 2. toen het spul enigzins afgekoeld was die bougie eruit gedraaid en die zag er op zn zachts gezegd niet meer ok uit, elektrode deels weggesmolten.
toen maar compressie gemeten en aan de olie geroken of dit stonk naar benzine, compressie was prima en de olie reek gelukkig ook nog echt naar olie:)
heb er voor de zekerheid gelijk bougies in gedraaid die een graadje kouder zijn zodat het in deze situaties nog goed moet gaan en daarna de laaddruk weer afgesteld op 0,9 bar. kan niet wachten tot het blokje op de stand-alone injectie draait met ECU geregelde boostcontroller, zo'n mechanische die uit zichzelf wat verdraait is niet echt je van het zeg maar:hmmz:
eigenlijk eerste nacht op nat asfalt met de nieuwe setup, auto is met wat overtuiging dwars te krijgen en daarna zit ik vrijwel direct in de toerenbegrenzer (6500rpm) het probleem is alleen het moment waarop de auto dwars gaat; dat is precies als de turbo laaddruk op gaat bouwen en dat is zeer lastig rijden. in de toerenbegrenzer is het vermogen direct weg en op dit moment gebruik ik de toerenbegrenzer zelfs ook af en toe om de drift te compenseren:+ , vooral als ik net dwars ga is doortrappen tot de toerenbegrenzer de methode om de auto flink dwars te krijgen zonder te spinnen. een seconde of 4 in de begrenzer (lekker lomp:D) geeft een mooie knal en een vlam uit de uitlaat, schrok me de eerste keer het leplazerus maar nu weet ik wat ik kan verwachten. ik denk dat als ik de 195 brede Falken bandjes verruil voor driftbandjes (175 breed china-b merk) de auto beter beheersbaar is omdat de auto dan sneller grip verliest achter en dan moet het voorlopig weer wat voorspelbaarder gaan rijden, t is een zenuwpees nu op nat asfalt; heb al een paar keer achterstevoren gestaan terwijl dat toch echt niet de bedoeling was:)
vanmiddag merkte ik ineens een lichte toename in vermogen, keek eens wat beter naar de boost meter en die gaf 0,2bar meer als normaal aan. ging de AFR en EGT eens goed in de gaten houden en het mengsel kon in principe netjes bij blijven zij het ietsje armer als normaal. enkele kilometers later was de laaddruk weer 0,2 hoger en werd het 1.3 bar bij 5000rpm, hoorde een klap+vlam en hij begon enorm te stotteren. gelijk gas eraf, en ding liep stationair op 3 poten, ik vreesde voor een gat in de zuiger... rustigaan naar huis gereden en dmv bougiekabel trekken gekeken op welke pit het mis ging. cyl 2. toen het spul enigzins afgekoeld was die bougie eruit gedraaid en die zag er op zn zachts gezegd niet meer ok uit, elektrode deels weggesmolten.
toen maar compressie gemeten en aan de olie geroken of dit stonk naar benzine, compressie was prima en de olie reek gelukkig ook nog echt naar olie:)
heb er voor de zekerheid gelijk bougies in gedraaid die een graadje kouder zijn zodat het in deze situaties nog goed moet gaan en daarna de laaddruk weer afgesteld op 0,9 bar. kan niet wachten tot het blokje op de stand-alone injectie draait met ECU geregelde boostcontroller, zo'n mechanische die uit zichzelf wat verdraait is niet echt je van het zeg maar:hmmz:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets