- Berichten: 111
show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
02-04-2011 20:00 #869493
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Gelukkig maar dat de schade meeviel, hoe komt dat nu zo dat de borgring er af lag waardoor het lager naar buiten kwam?
Dat had dus als ik het goed interpreteer ook niets te maken met het feit dat je net bezig was behoorlijk fel te accelereren toen het mis ging.
Dat had dus als ik het goed interpreteer ook niets te maken met het feit dat je net bezig was behoorlijk fel te accelereren toen het mis ging.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-04-2011 20:04 #869494
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ik heb geen flauw idee. denk ook dat het lagertje langzaam eruitgelopen is, niet van die ene keer op launchcontrol wegrijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-04-2011 20:24 #869603
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Elandrun 2011 was een grote aanfluiting voor mij. had er zo'n zin in; 13" verbreed staal eronder voor de kortere overbrenging en gaaan!
1e rondje heb ik na 2 bochten onderstuur en vlieg een pylon in, die vervolgens het hele rondje onder m'n auto heeft meegereisd. deed het even rustigaan want de banden waren blijkbaar ook nog ijskoud dus had na de pylon geen zin om een snelle tijd te proberen. stukje verder wat voor de tribune een "poging spektakelrijden" dan maar, proberen of het ding dwars te krijgen is met die kouwe banden:D achterwiel ging even van het asfalt af en de schokdemperbevestiging achter schuurde daarbij even over het asfalt. toen begon de pech; gaskabel kapot. moest het pedaal halverwege douwen om een reactie te krijgen en dat is op het filmpje ook duidelijk te zien aan het laatste stuk op de run.
nja, geprobeerd of het ding te fixen was. paar tyripjes om de buitenmantel op z'n plek te houden. verdomme het ?nige item rond de motorbusiness dat nog origineel is (buiten een verlengde kabel) en uitgerekend dat faalt op zo'n dag........ koud werkte het prima, dus ik ging er met een soort van vertrouwen weer tegenaan.
"gefixt", tijd voor ronde 2....
vol gas in z'n 1 van de startlijn af; wil naar 2 schakelen en trap de koppeling in terwijl ik zie dat het toerental niet daalt en het blokje inmiddels in de toerenbegrenzer zit te jakkeren; in een reflex de brandstofpomp en ontsteking afgezet wat een luide knal uit de uitlaat en een mooie zwarte pluim tot gevolg had. geweldig! gasklep met de hand weer dichtgezet en van de baan af kunnen rijden.
provisorische beunhaasfix was dus geen oplossing want nu wordt de binnenkabel door de buitenkabel/gebroken bus geklemd als ik vol gas geef, das gevaarlijk (koste Frits toendertijd z?nder een toerenbegrenzer ook z'n motor).... wat nu... ff een nieuwe vervanger maken op de draaibank. 1/2 uurtje klussen, 2 uur rijden. dat rekent zicht uit tot half/kwart voor 4, dan kan ik nog 1 of 2x over de baan vlammen, plan staat, dat moet lukken.... met Steven naar huis geredenen en achter de draaibank aan de gang gegaan. keurig op tijd (15:45) op het circuit en ik ga die kabel erop klussen, toen kwam ik tot de ontdekking dat het circuit net 5 minuten geleden dichtgegooid was, aaaargh!:snif:
foto's / video's komen eraan.
1e rondje heb ik na 2 bochten onderstuur en vlieg een pylon in, die vervolgens het hele rondje onder m'n auto heeft meegereisd. deed het even rustigaan want de banden waren blijkbaar ook nog ijskoud dus had na de pylon geen zin om een snelle tijd te proberen. stukje verder wat voor de tribune een "poging spektakelrijden" dan maar, proberen of het ding dwars te krijgen is met die kouwe banden:D achterwiel ging even van het asfalt af en de schokdemperbevestiging achter schuurde daarbij even over het asfalt. toen begon de pech; gaskabel kapot. moest het pedaal halverwege douwen om een reactie te krijgen en dat is op het filmpje ook duidelijk te zien aan het laatste stuk op de run.
nja, geprobeerd of het ding te fixen was. paar tyripjes om de buitenmantel op z'n plek te houden. verdomme het ?nige item rond de motorbusiness dat nog origineel is (buiten een verlengde kabel) en uitgerekend dat faalt op zo'n dag........ koud werkte het prima, dus ik ging er met een soort van vertrouwen weer tegenaan.
"gefixt", tijd voor ronde 2....
vol gas in z'n 1 van de startlijn af; wil naar 2 schakelen en trap de koppeling in terwijl ik zie dat het toerental niet daalt en het blokje inmiddels in de toerenbegrenzer zit te jakkeren; in een reflex de brandstofpomp en ontsteking afgezet wat een luide knal uit de uitlaat en een mooie zwarte pluim tot gevolg had. geweldig! gasklep met de hand weer dichtgezet en van de baan af kunnen rijden.
provisorische beunhaasfix was dus geen oplossing want nu wordt de binnenkabel door de buitenkabel/gebroken bus geklemd als ik vol gas geef, das gevaarlijk (koste Frits toendertijd z?nder een toerenbegrenzer ook z'n motor).... wat nu... ff een nieuwe vervanger maken op de draaibank. 1/2 uurtje klussen, 2 uur rijden. dat rekent zicht uit tot half/kwart voor 4, dan kan ik nog 1 of 2x over de baan vlammen, plan staat, dat moet lukken.... met Steven naar huis geredenen en achter de draaibank aan de gang gegaan. keurig op tijd (15:45) op het circuit en ik ga die kabel erop klussen, toen kwam ik tot de ontdekking dat het circuit net 5 minuten geleden dichtgegooid was, aaaargh!:snif:
foto's / video's komen eraan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-04-2011 20:56 #869610
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Mijn naam is Anjo en ik maak alles ! (kapot) :uh-uhh:
:D:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-04-2011 23:14 #869636
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ahh, zuur.
gelukkig geen verdere schade dankzij de toerenbegrenzer dus... heeft ie zn geld alweer opgebracht
gelukkig geen verdere schade dankzij de toerenbegrenzer dus... heeft ie zn geld alweer opgebracht

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
03-04-2011 23:15 #869637
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Hoe ging het ook alweer?
Race it, break it, fix it, repeat ??
Race it, break it, fix it, repeat ??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-04-2011 23:35 #869642
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
jep EN een handmatige killswitch voor de ontsteking + brandstofpomp onder handbereik, die twee ben ik ook zeer dankbaar:)
foto's
aankomst, 15" verwisselen voor 13"
1e rondje:
nja, gaskabel kapoet dus naar de parking om te fixen. ga even op de tribune kijken, kom terug en staat er een leuk bakkie naast geparkeerd:D
video's
ik ben bij beide filmpjes vergeten de camera op tijd uit te zetten en ook geen bewerkingssoftware op de pc dus of je ze helemaal af kijkt moet je zelf maar weten:D
rondje 1, (start @ 3:00)
[youtube]K_mt_DQnElc[/youtube]
rondje 2, moge duidelijk zijn wat mis ging:D
[youtube]y6KDFIlYWRk[/youtube]
bij 1:01 hoor je "plop" dat is dus de gaskabel die weer losschiet en naar de nulstand springt.
ga nog achter een filmpje aan dat bij rondje 2 vanaf de tribune geschoten is, daarop is de klap duidelijk hoorbaar en de zwarte pluim duidelijk zichtbaar:D en ook nog wat materiaal van 2010.
en tot slot het bewijs, hij staat zonder kleerscheuren weer thuis:D
foto's
aankomst, 15" verwisselen voor 13"
1e rondje:
nja, gaskabel kapoet dus naar de parking om te fixen. ga even op de tribune kijken, kom terug en staat er een leuk bakkie naast geparkeerd:D
video's
ik ben bij beide filmpjes vergeten de camera op tijd uit te zetten en ook geen bewerkingssoftware op de pc dus of je ze helemaal af kijkt moet je zelf maar weten:D
rondje 1, (start @ 3:00)
[youtube]K_mt_DQnElc[/youtube]
rondje 2, moge duidelijk zijn wat mis ging:D
[youtube]y6KDFIlYWRk[/youtube]
bij 1:01 hoor je "plop" dat is dus de gaskabel die weer losschiet en naar de nulstand springt.
ga nog achter een filmpje aan dat bij rondje 2 vanaf de tribune geschoten is, daarop is de klap duidelijk hoorbaar en de zwarte pluim duidelijk zichtbaar:D en ook nog wat materiaal van 2010.
en tot slot het bewijs, hij staat zonder kleerscheuren weer thuis:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-04-2011 00:01 #869644
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
B A L E N . . .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 9
04-04-2011 08:40 #869646
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Echt jammer man! Ik was pas wat later aanwezig, nou heb ik je helemaal niet zien rijden! Jammer, better luck next time!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-04-2011 10:40 #869654
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Anjo, nog even over je vraag van gisteren: ik heb toch nog even wat beter geluisterd en ja, in het voorbijgaan bromt het toch wel 
Het viel me overigens best mee hoor, die zwarte Autostyle-Ibiza op de A27 bijvoorbeeld hoorde ik al van veel verder aankomen :+

Het viel me overigens best mee hoor, die zwarte Autostyle-Ibiza op de A27 bijvoorbeeld hoorde ik al van veel verder aankomen :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets