Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;178258 schreef : nee die turbo is zekerweten niet te groot gekozen, sterker nog; het werkgebied van de turbo ligt juist precies in het toerenbereik wat ik gebruik. toerenbegrenzer hoger zetten heeft bij een B14 absoluut geen zin, als je een dyno van wat voor B14 of C motor gebaseerd blokje ziet loopt na 6200rpm de vermogenslijn al enorm terug en zit je alleen maar nutteloos een hoge EGT te produceren. 6500rpm toerenbegrenzer wordt dan voornamelijk een veiligheid, een daar is een begrenzer in principe ook voor bedoeld.
De turbine lijkt me ook niet te groot. De compressor is een heel ander verhaal. Kijk maar eens wat een turbocalculator ervan zegt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
rijdbaarheid en drukopbouw zijn nu al erg goed, en ik verwacht dat het met de overstap naar EFI alleen maar beter wordt.
- Mark Smeets
- Moderator
-
AvdAkker;178258 schreef : er zijn ook nog geen video's met 0,9bar laaddruk; het verschil met 0,5 bar op de eerdere video's en de Elandrun is op z'n zachts gezegd ENORM
Gaat us maken dan k*t!!:yesyes:
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;178269 schreef : in hoeverre klopt een turbocalculator.., wat theoretisch perfect is hoeft in de praktijk lang niet altijd te werken; en andersom!, de theorie ervan is allemaal erg leuk maar welke stappen en onderdelen je setup op gebaseerd is is minstens net zo belangrijk. er zijn naar mijn mening toch echt veel teveel variabelen om een turbocalculator altijd te vertrouwen
rijdbaarheid en drukopbouw zijn nu al erg goed, en ik verwacht dat het met de overstap naar EFI alleen maar beter wordt.
Daarom houdt een turbocalculator rekening met die variabelen. Dan is er zeker nog altijd een bepaalde marge voor fouten. Ondanks die marge kun je zien welke kant iets opgaat en dat is toch wel heel erg bruikbaar.
Overstap naar efi lijkt me zeker een grote vooruitgang.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
gistermiddag nog heerlijk een half uurtje gespeeld over het terrein bij terberg (laatste werkdag voor de vakantie) paar collega's om beurten op de bijrijdersstoel laten zitten, vonden ze volgens mij nog best wel een "enge" ervaring:D na een tijdje klapte een 13" bandje van de verbrede velgjes en toen stond de auto vast hahahaha op een kromme adapter van de schokbreker na geen schade dus een easy fix.
vanmiddag de laatste hand leggen aan tekeningen van de camberplates en de nieuwe platen voor de veerpootbrug, dan gaat er snel een snij-order de deur uit:) EN vanmiddag m'n nieuwe velgen ophalen bij de poedercoater, de laatste laag blanke lak wordt er as we speak opgepoedert:)
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
Alvast gematched met je toekomstige kleur?

- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik zit ook nog steeds te twijfelen of ik mijn ATS CUP's ook Oranje ga maken. Oranje-wit ziet er heerlijk uit...