show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-06-2011 18:00 #877224 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;178258 schreef : nee die turbo is zekerweten niet te groot gekozen, sterker nog; het werkgebied van de turbo ligt juist precies in het toerenbereik wat ik gebruik. toerenbegrenzer hoger zetten heeft bij een B14 absoluut geen zin, als je een dyno van wat voor B14 of C motor gebaseerd blokje ziet loopt na 6200rpm de vermogenslijn al enorm terug en zit je alleen maar nutteloos een hoge EGT te produceren. 6500rpm toerenbegrenzer wordt dan voornamelijk een veiligheid, een daar is een begrenzer in principe ook voor bedoeld.


De turbine lijkt me ook niet te groot. De compressor is een heel ander verhaal. Kijk maar eens wat een turbocalculator ervan zegt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2011 18:38 #877232 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
in hoeverre klopt een turbocalculator.., wat theoretisch perfect is hoeft in de praktijk lang niet altijd te werken; en andersom!, de theorie ervan is allemaal erg leuk maar welke stappen en onderdelen je setup op gebaseerd is is minstens net zo belangrijk. er zijn naar mijn mening toch echt veel teveel variabelen om een turbocalculator altijd te vertrouwen

rijdbaarheid en drukopbouw zijn nu al erg goed, en ik verwacht dat het met de overstap naar EFI alleen maar beter wordt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
14-06-2011 18:40 #877233 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;178258 schreef : er zijn ook nog geen video's met 0,9bar laaddruk; het verschil met 0,5 bar op de eerdere video's en de Elandrun is op z'n zachts gezegd ENORM


Gaat us maken dan k*t!!:yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-06-2011 18:48 #877239 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;178269 schreef : in hoeverre klopt een turbocalculator.., wat theoretisch perfect is hoeft in de praktijk lang niet altijd te werken; en andersom!, de theorie ervan is allemaal erg leuk maar welke stappen en onderdelen je setup op gebaseerd is is minstens net zo belangrijk. er zijn naar mijn mening toch echt veel teveel variabelen om een turbocalculator altijd te vertrouwen

rijdbaarheid en drukopbouw zijn nu al erg goed, en ik verwacht dat het met de overstap naar EFI alleen maar beter wordt.



Daarom houdt een turbocalculator rekening met die variabelen. Dan is er zeker nog altijd een bepaalde marge voor fouten. Ondanks die marge kun je zien welke kant iets opgaat en dat is toch wel heel erg bruikbaar.
Overstap naar efi lijkt me zeker een grote vooruitgang.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2011 11:43 #881714 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
lol, het beestje doet het nog steeds!

gistermiddag nog heerlijk een half uurtje gespeeld over het terrein bij terberg (laatste werkdag voor de vakantie) paar collega's om beurten op de bijrijdersstoel laten zitten, vonden ze volgens mij nog best wel een "enge" ervaring:D na een tijdje klapte een 13" bandje van de verbrede velgjes en toen stond de auto vast hahahaha op een kromme adapter van de schokbreker na geen schade dus een easy fix.

vanmiddag de laatste hand leggen aan tekeningen van de camberplates en de nieuwe platen voor de veerpootbrug, dan gaat er snel een snij-order de deur uit:) EN vanmiddag m'n nieuwe velgen ophalen bij de poedercoater, de laatste laag blanke lak wordt er as we speak opgepoedert:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2011 20:35 #881746 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2011 20:38 #881747 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Zo, jij bent klaar voor koninginnedag 2012

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
15-07-2011 20:55 #881749 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Niet mijn smaak velgen, maar wat een porno kleur!
Alvast gematched met je toekomstige kleur? ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-07-2011 21:31 #881752 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Perfecte match voor Dutch design!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2011 21:38 #881753 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Geweldig! Het wordt nu wel tijd voor een ander kleurtje op de auto he, dat blauw slaat nergens meer op met zulke velgen... :nono:

Ik zit ook nog steeds te twijfelen of ik mijn ATS CUP's ook Oranje ga maken. Oranje-wit ziet er heerlijk uit...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD