show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
03-08-2011 11:56 #882570 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Cardanas van koolstof vezel misschien een goede optie? ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2011 16:41 #882587 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Of een bij Terberg uit het schap pas maken? :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2011 16:57 #882589 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

Bodejodel;181354 schreef : Of een bij Terberg uit het schap pas maken? :D

Dan weegt Anjo's auto in ??n klap 2x zo veel als nu man :D

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
03-08-2011 17:08 #882590 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Haha ik wou ook al zeggen, dan heeft hij geen vliegwiel meer nodig :D

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2011 09:56 #882656 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Dat wordt wel weer gecompenseerd door n?g meer vermogen...

Volgens mij valt het toch nog wel mee met het cardanassen verbruik? Erik verslijt/versleet ze sneller volgens mij?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-08-2011 12:25 #882659 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Is een torquetube geen betere constructie?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2011 12:41 #882660 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ik gebruik massieve voorste motorsteunen (Delrin) en nieuwe achterste motorsteunen, daarnaast zijn de versnellingsbaksteunen ook vervangen toen ik de nieuwe versnellingsbak eronder geschroefd heb, dat de motor en versnellingsbak daardoor minimaal bewegen en een goede uitlijning van de cardanas is al meer als de helft aan winst in levensduur

daarnaast speelt rijstijl ook een grote rol, ik maak "wel eens" een burnout waarbij je vanuit launchcontrol de koppeling los laat en de aandrijfas even een stressmomentje geeft, maar vaak gebeurd dat niet. om de auto in een drift uit te laten breken en corrigeren gebruik ik ook liever het gaspedaal als het koppelingspedaal, ook dat helpt om constante stress op de as te voorkomen.

de torquetube constructie zoals bij de 360 is voor mij echt geen verbetering tov het huidige en de moeite om die constructie achter een B14 koppelingshuis passend te maken steek ik veel liever in het passend maken van een degelijke constructie/versnellingsbak die veel meer kan hebben als een M47R, evt zelfs met conventionele aandrijfas voorzien van kruiskoppelingen. maar zoals gezegd, ik heb maar weinig problemen met de aandrijving buiten dat ik nu al af en toe door de koppeling heen slip en dit niet aan de afstelling blijft te liggen.... ben bezig om hier een goede upgrade voor neer te zetten (tot 500Nm), icm een lichtgewicht Renault vliegwiel en adaptor voor de startmotor.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-08-2011 19:45 #882716 door V300 register

Wouter76;181336 schreef : Cardanas van koolstof vezel misschien een goede optie? ;)

Die zijn er! En vrij goedkoop ook: 700-800 euro's ;)

Hoop binnenkort jullie de bevindingen te geven van mijn custom-prop-shaft.......... maar daarvoor zullen jullie nog effe geduld moeten hebben ;)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2011 14:50 #892932 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
heb/had al een tijdje een straalkast staan maar die was eigenlijk te klein om er lekker mee te kunnen werken, nam in de schuur ook vrij veel ruimte in. ben eens gaan kijken of ik een grotere/betere kast kon kopen zonder dat de schuur in een keer vol zou staan, vrijdag met mn pa naar een machinehandel geweest en toch aardig geslaagd; straalcabine en een 12T hydraulische pijpenbuiger. hebben ook gelijk een hoop klein materiaal (spul voor het TIG apparaat, boortjes/freesjes en andere gekheid) ingeslagen, nu straks maar eens kijken waar ik ga beginnen:)

pa had verwacht dat de pijpenbuiger eigenlijk een beetje flut was, maar massief ?40mm RVS 304 heb ik zonder een centje pijn haaks om kunnen buigen, niets mis mee dus:)

framepje eronder gemaakt met wieltjes

toch geschrokken toen ze naast elkaar stonden wat betreft formaat, maar de ruimte in de schuur die het inneemt is eigenlijk hetzelfde gebleven

en net maar even wat geprobeerd en t valt me alles mee! ding doet het perfect, dit is het resultaat van amper 2min werk. was hier met de oude cabine 5x langer mee bezig

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2011 16:21 #892935 door V300 register
Zo'n straalcabine hebben we op het werk ook. Leuk spul!

Hoe staat eigenlijk allemaal met de dikke turbo-shizzle?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC