Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
Dan weegt Anjo's auto in ??n klap 2x zo veel als nu manBodejodel;181354 schreef : Of een bij Terberg uit het schap pas maken?

- Mark Smeets
- Moderator
-

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Volgens mij valt het toch nog wel mee met het cardanassen verbruik? Erik verslijt/versleet ze sneller volgens mij?
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
daarnaast speelt rijstijl ook een grote rol, ik maak "wel eens" een burnout waarbij je vanuit launchcontrol de koppeling los laat en de aandrijfas even een stressmomentje geeft, maar vaak gebeurd dat niet. om de auto in een drift uit te laten breken en corrigeren gebruik ik ook liever het gaspedaal als het koppelingspedaal, ook dat helpt om constante stress op de as te voorkomen.
de torquetube constructie zoals bij de 360 is voor mij echt geen verbetering tov het huidige en de moeite om die constructie achter een B14 koppelingshuis passend te maken steek ik veel liever in het passend maken van een degelijke constructie/versnellingsbak die veel meer kan hebben als een M47R, evt zelfs met conventionele aandrijfas voorzien van kruiskoppelingen. maar zoals gezegd, ik heb maar weinig problemen met de aandrijving buiten dat ik nu al af en toe door de koppeling heen slip en dit niet aan de afstelling blijft te liggen.... ben bezig om hier een goede upgrade voor neer te zetten (tot 500Nm), icm een lichtgewicht Renault vliegwiel en adaptor voor de startmotor.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;181336 schreef : Cardanas van koolstof vezel misschien een goede optie?
Die zijn er! En vrij goedkoop ook: 700-800 euro's

Hoop binnenkort jullie de bevindingen te geven van mijn custom-prop-shaft.......... maar daarvoor zullen jullie nog effe geduld moeten hebben

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
pa had verwacht dat de pijpenbuiger eigenlijk een beetje flut was, maar massief ?40mm RVS 304 heb ik zonder een centje pijn haaks om kunnen buigen, niets mis mee dus:)
framepje eronder gemaakt met wieltjes
toch geschrokken toen ze naast elkaar stonden wat betreft formaat, maar de ruimte in de schuur die het inneemt is eigenlijk hetzelfde gebleven
en net maar even wat geprobeerd en t valt me alles mee! ding doet het perfect, dit is het resultaat van amper 2min werk. was hier met de oude cabine 5x langer mee bezig
- V300 register
- Verbannen
-
Hoe staat eigenlijk allemaal met de dikke turbo-shizzle?