show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
31-03-2011 23:19 #869329 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Nou kijk eens aan, dat klinkt al weer een stuk beter!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2011 23:24 #869332 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

Ovlov 3.6L;172528 schreef : Misschien een te grote turbo?
Zit je wel binnen 't hogere rendements bereik te pompen met het ding?


Bijvoorbeeld. Gaat wat dat betreft vooral om de compressor. De motor moet de lucht die de turbo pompt wel aan kunnen, kort door de bocht. De squirrel performance calculator is best bruikbaar: www.squirrelpf.com/turbocalc/

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2011 21:08 #869396 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
cameramount:D


beeld vanuit de camera:


en weer een videotje, nog steeds 0,5 bar onder de gasklep maar door de opgeknapte carburateur een merkbaar beter rijdende auto. "piepen" dat je af en toe hoort is de oliedruk die onder 1 bar komt bij stationair, vrij irritant. moet nog even kijken of ik daar wat aan kan doen.

[youtube]rR9jEKRyOdU[/youtube]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2011 21:12 #869399 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Lekker hoor met zo'n vol gebouwde cockpit en power onder de motorkap en het leuke vind ik dat jouw 340 niet overhelt op een rotonde!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2011 22:29 #869417 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Aiaiai, wat klinkt dat turbofluitje toch lekker... /me wants too!!
(maar eerst eens wat roest laten weghalen, helaas...)

Goede plek voor de cam, Anjo. Mooie beelden zo.
Dat gerammel, is dat iets in je auto of de cameramount die je camera laat rammelen?

[edit] jah, je camera :D Beetje dempen nog ;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2011 22:35 #869419 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
jep is de camera, nu zweeft hij op de statiefmontage, ga hem morgen stijf op de steun monteren met een stukje schuimrubber ertussen; dan zal hij veel minder trillen/resoneren. evt nog een tyripje/spanbandje eromheen:+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2011 12:47 #869456 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
lol, heb het voor elkaar hoor:D

er is iets finaal verbogen bij het optrekken met launch-control, ding trilt als de ziekte en motortoerental boven 2500rpm is onmogelijk omdat je dan het gevoel krijgt dat alles uit elkaar valt

vanmiddag weer lekker sleutelen dus! neem gelijk de gelegenheid om de EGT-bung in de downpipe te lassen, dat is in principe niet de goede plek om EGT te meten (je moet er een goede 100gr bij de waarde optellen) maar ik ga niet m'n merge-collector verkloten en zeker geen gat boren in de gloednieuwe turbo.
en ik wil ook een nieuwe bovenste radiateurstoen... dat wordt krap vanmiddag:D

ben benieuwd wat ik onder de auto aantref hahahaha

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-04-2011 13:00 #869458 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Aandrijf as die er nu uitziet als een wokkel?

Hopelijk niets al te geks, zou toch eeuwig zonde zijn als je morgen niet mee kan doen of alleen maar half gas...

Kun je die EGT meter net als bij de oliedruk zo instellen dat ie een alarm afgeeft bij vooraf ingegeven waarden?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-04-2011 13:47 #869462 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
If you?re not breaking things, you?re not making enough power ..

Komt goed, ik zie je morgen anjo !

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2011 19:53 #869492 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
nou het viel mee, het staartstuklager hing buiten het staartstuk:+ borgring verdwenen. heb het staartstukje vervangen en dat is ook weer opgelost. wel een mooie diepe kras in m'n aandrijfas thv de versnellingspook, die heb ik dus ook maar gelijk vervangen.

toen lekker verder gegaan met de radiateursteun;








downpipe gedemonteerd en een RVS adaptor eraan gelast voor de EGT sensor


hele ding


en incl sensor weer in de auto


ziet er steeds completer uit onder de kap:)









Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD