- Berichten: 111
Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ovlov 3.6L;172528 schreef : Misschien een te grote turbo?
Zit je wel binnen 't hogere rendements bereik te pompen met het ding?
Bijvoorbeeld. Gaat wat dat betreft vooral om de compressor. De motor moet de lucht die de turbo pompt wel aan kunnen, kort door de bocht. De squirrel performance calculator is best bruikbaar: www.squirrelpf.com/turbocalc/
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
beeld vanuit de camera:
en weer een videotje, nog steeds 0,5 bar onder de gasklep maar door de opgeknapte carburateur een merkbaar beter rijdende auto. "piepen" dat je af en toe hoort is de oliedruk die onder 1 bar komt bij stationair, vrij irritant. moet nog even kijken of ik daar wat aan kan doen.
[youtube]rR9jEKRyOdU[/youtube]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
(maar eerst eens wat roest laten weghalen, helaas...)
Goede plek voor de cam, Anjo. Mooie beelden zo.
Dat gerammel, is dat iets in je auto of de cameramount die je camera laat rammelen?
[edit] jah, je camera


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
er is iets finaal verbogen bij het optrekken met launch-control, ding trilt als de ziekte en motortoerental boven 2500rpm is onmogelijk omdat je dan het gevoel krijgt dat alles uit elkaar valt
vanmiddag weer lekker sleutelen dus! neem gelijk de gelegenheid om de EGT-bung in de downpipe te lassen, dat is in principe niet de goede plek om EGT te meten (je moet er een goede 100gr bij de waarde optellen) maar ik ga niet m'n merge-collector verkloten en zeker geen gat boren in de gloednieuwe turbo.
en ik wil ook een nieuwe bovenste radiateurstoen... dat wordt krap vanmiddag:D
ben benieuwd wat ik onder de auto aantref hahahaha
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Hopelijk niets al te geks, zou toch eeuwig zonde zijn als je morgen niet mee kan doen of alleen maar half gas...
Kun je die EGT meter net als bij de oliedruk zo instellen dat ie een alarm afgeeft bij vooraf ingegeven waarden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Komt goed, ik zie je morgen anjo !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
toen lekker verder gegaan met de radiateursteun;
downpipe gedemonteerd en een RVS adaptor eraan gelast voor de EGT sensor
hele ding
en incl sensor weer in de auto
ziet er steeds completer uit onder de kap:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.