show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2011 20:48 #869245 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Zei het net ook al op MSN, maar ook nog even hier: WAT EEN GELUID :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-03-2011 21:02 #869248 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
?bervet!!!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
30-03-2011 21:31 #869249 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ja errug gaaf Anjo, dat tweede filmpje zat ik net lekker in.....is ie weer afgelopen :sad:

:D

Die metertjes ook bij het starten, kwijl, kwijl, kwijl :yeah:

Hij klinkt vind ik bruut genoeg maar toch niet heel erg luid, net mooi zo.

Als je de druk opschroeft naar ca ??n Bar zal ie vast een stuk vinniger worden, verder alles ok na de test rit, alles blijft netjes dicht en droog?

Laat het maar snel zondag worden nu!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2011 22:00 #869254 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
nou, ik kan er naast zitten maar het lijkt er tijdens het rijden op alsof ik een enorm lawaai aan het produceren ben...

geen lekkages en rariteiten, er druppen wat kvs-slangen maar dat is geen spoed-probleem (slangen die zich nog moeten zetten, klemmetjes binnenkort ietsje strakker). ging vanmiddag tanken en toen ik naar huis ging viel hij ineens uit als ik de koppeling intrapte. thuis gekomen en even rondgekeken. was de mengselschroef foetsie:+ daarna een andere carburateurvoet met nieuwe mengselschroef gemonteerd, hopelijk blijft deze wel op z'n plek..

maargoed, in principe alles naar wens. deellast en vollast blijft de AFR netjes op peil. afremmen nogal wat gerommel in de uitlaat maar moet hem ook nog afstellen. stationair is heel vaag, dat is eerst een paar seconden 1500rpm dan 500rpm met neigingen tot uitvallen... echt een vaag probleempje dat aangepakt moet worden, ga daar morgenmiddag naar kijken. daarna pas weer afstellen. gekke is dat hij met de oude kapotte turbo eigenlijk prima stationair liep!

zit mn hoofd wel te breken over hoe het motorkarakteristiek wordt met een wat hogere laaddruk, aangezien hij dan ook wat makkelijker op zou moeten spoelen. dus eerst de druk omhoog en kijken of dat bevalt, en anders het blok er even uit wippen om de normale GTT nokkenas weer te plaatsen.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
30-03-2011 22:26 #869260 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ach ja, ik heb ook wel eens naast een V8 met open uitlaten gestaan en meer van dat soort fratsen dus vandaar dat ik het uitlaat geluid nog wel aardig mee vind vallen, het zal in het echt ook vast weer anders klinken.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
30-03-2011 22:33 #869262 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik vind het geluid ook prima zo! Alleen de camera niet meer buiten de auto houden, dat werkt niet :P

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2011 16:48 #869287 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Kijk eens wat een turbocalculator over een B14 met die turbo zegt! Hoeft niet perse aan de nokkenas te liggen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2011 20:20 #869306 door V300 register
Misschien een te grote turbo?
Zit je wel binnen 't hogere rendements bereik te pompen met het ding?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2011 22:07 #869319 door V300 register
Dat zou echt zuur zijn... koop je zo'n grote mooie maar vooral dure turbo, en dan issie te groot

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2011 22:47 #869327 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
nja als je met een grotere turbo die meer volume nodig heeft om te spoelen ook de powerband van je nokkenas hoger legt, is het bijna logisch dat hij wat trager spoelt maar wat hoger in toeren helemaal los komt

anyways.. ik heb vanmiddag/vanavond de carburateur onder handen genomen, alles nagekeken en extra schoongemaakt. spul weer gemonteerd en afgesteld, motor loopt weer netjes stationair dus dat was in ieder geval opgelost.

proefrijden; compleet andere auto! weer AFR constant netjes op peil maar ik voelde zelfs bij rustig rijden al veeeeel meer koppel., ook bij het uitrollen geen/nauwelijks gerommel uit de uitlaat. na een tijdje even het gas erop en het evenaart de oude setup; tot je rond de 4000rpm komt; dan is al een zeer duidelijke verbetering te merken en dat met een lagere laaddruk!

morgen wil ik de sporing afstellen en wat met de laaddruk gaan spelen ben benieuwd of hij dan nog rapper opspoelt:) die nokkenas blijft er lekker in zitten in ieder geval:p

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC