show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-03-2011 14:36 #869003
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
hmm nou ok. het verhaal is anders maar de voorkeur voor nieuw net zo goed duidelijk aanwezig

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-03-2011 18:44 #869090
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
manmanman, niets anders als complimenten voor Jelmar; die heeft er ?cht vaart achter gezet om een nieuwe op te snorren:worship::worship:
exacte type GT2560R was niet te achterhalen, aangezien het typeplaatje niet meer op het centerhuis zat... het compressorhuis is een fractie groter en ik hoop dat dat nog op dit spruitstuk gaat passen, anders wordt het even een heen en weer ritje naar de leverancier om de compressorhuizen om te wisselen ivm garantie.
ik ga zo lekker aan de gang met het verdraaien van de huisjes en kijken hoe ik de wastegate positie dit keer op ga lossen:)
exacte type GT2560R was niet te achterhalen, aangezien het typeplaatje niet meer op het centerhuis zat... het compressorhuis is een fractie groter en ik hoop dat dat nog op dit spruitstuk gaat passen, anders wordt het even een heen en weer ritje naar de leverancier om de compressorhuizen om te wisselen ivm garantie.
ik ga zo lekker aan de gang met het verdraaien van de huisjes en kijken hoe ik de wastegate positie dit keer op ga lossen:)
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
28-03-2011 19:10 #869091
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
En dan met een beetje mazzel woensdag avond misschien weer voor het eerst starten met de nieuwe turbo?
Zo op de foto lijkt de nieuwe een beste slag groter.
Zo op de foto lijkt de nieuwe een beste slag groter.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-03-2011 19:33 #869097
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
....maareuh de hamvraag is natuurlijk: "Ga je met die nieuwe nou nog sneller?" :+
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-03-2011 19:38 #869098
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Is dit niet onderhand zo'n turbo die ook bij Terberg in het magazijn liggen?

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-03-2011 20:09 #869104
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
was het maar zo, maar aan een turbo die op een (minstens) 7 liter diesel motor geschroefd wordt, heb je op een B14 helemaal niets.
net de huizen exact goed gezet, zit nu enorm te tobben met de wastegate, daar moet ik een nieuwe bevestiging voor maken en ik ga dit keer g??n gaatjes boren:+
moet om diezelfde reden ook nog kijken wat ik met de EGT sensor ga doen, die verhuis ik waarschijnlijk naar het spruitstuk maar die bij/in de merge collector plaatsen is zeer lastig.
net de huizen exact goed gezet, zit nu enorm te tobben met de wastegate, daar moet ik een nieuwe bevestiging voor maken en ik ga dit keer g??n gaatjes boren:+
moet om diezelfde reden ook nog kijken wat ik met de EGT sensor ga doen, die verhuis ik waarschijnlijk naar het spruitstuk maar die bij/in de merge collector plaatsen is zeer lastig.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-03-2011 21:21 #869123
door V300 register
Geiles Teil!

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-03-2011 21:31 #869127
door V300 register
als de rotor verder hetzelfde is, is het enige verschil het compressorhuis en de bevestiging voor de membraandoos?
zou de identieke versie aan die je had nog wel te vinden zijn? in dat geval zou ik m gewoon proberen om te wisselen....
zou de identieke versie aan die je had nog wel te vinden zijn? in dat geval zou ik m gewoon proberen om te wisselen....
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-03-2011 22:38 #869140
door Anjo van den Akker
vin is ook net iets anders, dus dan zou ik vin + huis moeten verwisselen; en waarom zou ik, dit past ook:D
nieuwe steuntje voor de wastegate, ingewikkeld ontwerp om de bevestiging zo stijf mogelijk te maken en met 1 bout uit te voeren.
en de nieuwe turbo heeft een voorziening om de aanzuigbuis er aan vast te schroeven, voor mij een groot voordeel aangezien ik straks een gebogen aanzuigbuis moet hebben voor het HKS luchtfilter!!
maar voor nu maak ik een normaal verloopje om direct slang erop te monteren; zoals de oude situatie. ben daar alvast mee begonnen:)
nieuwe steuntje voor de wastegate, ingewikkeld ontwerp om de bevestiging zo stijf mogelijk te maken en met 1 bout uit te voeren.
en de nieuwe turbo heeft een voorziening om de aanzuigbuis er aan vast te schroeven, voor mij een groot voordeel aangezien ik straks een gebogen aanzuigbuis moet hebben voor het HKS luchtfilter!!
maar voor nu maak ik een normaal verloopje om direct slang erop te monteren; zoals de oude situatie. ben daar alvast mee begonnen:)
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
28-03-2011 22:50 #869146
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Gaat weer helemaal goedkomen, dat word gewoon lekker Blazen en gummen op het Midland circuit!
Moderators: Mark Smeets