Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
onderste foto is compressorwiel (inlaatkant) en daar zie je dat het aluminium huis op eenzelfde manier beschadigd is, met een "geborsteld" aluminium effect
waarschijnlijk komt dit door speling op de kogellagers, maar het zou evt zelfs kunnen dat de balancering niet goed is of de as ietsje krom. conditie van deze turbo was in principe onbekend, maar kwam van een motor af omdat die eigenaar over ging stappen naar een setup met grotere turbo, we gingen er dus vanuit dat er met de turbo an sich niets mis was, en er waren in eerste instantie ook geen sporen te zien die erop duidden dat er iets mis zou zijn geweest, tot ik hem nu in gebruik nam zeg maar.
een nieuw turbotje kost inderdaad wel wat en ik had op dergelijke kosten niet gehoopt/gerekend, mja boeie. zou ik nu alles klaar is de moed op moeten geven door een turbotje dat naar de hel is? no f*cking way!
- V300 register
- Verbannen
-
Wel jammer dat je dat nou niet eerder had gemerkt eigenlijk.
Als ik zo vrijpostig mag zijn, wat kost zo'n nieuwe turbo nou?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
moet wel zeggen dat de voor mij def prijs nog niet vast staat, hopelijk gaat er nog wat van af:)
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
In een Toyota Corolla, met volgens het filmpje ca 0.8 Bar aan laaddruk.
[youtube]Q2bhIk_0B-E[/youtube]
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
AvdAkker;172158 schreef : google is your friend:D 1e hit: www.frsport.com/Garrett-GT2560-Series_c_234.html
moet wel zeggen dat de voor mij def prijs nog niet vast staat, hopelijk gaat er nog wat van af:)
zooo, doet 'ie effe :wtf:
dat is een 340 toch helemaal niet waard joh
:+
- V300 register
- Verbannen
-
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Succes met de reparatie
- V300 register
- Verbannen
-
een turbo met glijlagers zou ik zeggen, inderdaad kans dat ie door lichte onbalans gaat aanlopen.
maar met kogellagers zie ik dat niet zo. die heeft standaard als het goed is geen speling (een turbo met glijlagers heeft altijd redelijk wat speling)
het lijkt ook of de rotor niet goed gecentreerd zit in de boring. Staat ie wel helemaal goed in elkaar? geen gruis tussen delen vd behuizing / pasvlakken? miss. is ie uit elkaar geweest en niet helemaal goed terug gemonteerd?
de turbo van mn vaders audi had vrijwel net zulke slijtsporen. Die hebben we toen opgestuurd voor revisie. was uiteindelijk maar een paar tientjes goedkoper dan compleet nieuw OEM...
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
hij is uit elkaar geweest, maar zit zeker weten 100% goed in elkaar. het jammere aan een kogellagerturbo is dat je bij slijtage aan de lagers/as direct een nieuw centre nodig hebt aangezien die niet uit elkaar te halen is (als je de intenties hebt om hem weer werkend in elkaar te zetten tenminste), met een normale glijlagerturbo kan dit wel. revisie van een OEM glijlager turbo is afhankelijk van evt schade aan schoepen en huizen vaak inderdaad goedkoper als een compleet nieuwe, maar in dit geval komen je met beschadigde/versleten delen vervangen net e150 goedkoper uit.. doe dan maar een compleet nieuwe:)